Hulp nodig 900 classic

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3102
Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
Regio: NL - Provincie Drenthe

Hulp nodig 900 classic

Bericht door theun » zo 10 mei, 2026 16:55

Dag forummers,

Morgen ga ik met de 900c naar de rdw voor de keuring. De afspraak staat in Rijen (de auto staat in Baarle nassau) en daarvandaan moet ik naar huis in het noorden.

Nu start ik net de auto en zie ik dat de brandstofpomp behoorlijk lekt (zo’n mechanisch pompje, pierburg, want het is een carburateurmotor).

Is er in de omgeving van Rijen een lid of een specialist die zo’n pompje heeft liggen?!

Ik heb het pompje nu met isolatietape ingepakt en een fles
Met 3 liter water aan boord… dus Rijen ga ik vast wel halen… maar dan nog 200 km rijden… dat voelt op zijn zachtst gezegd spannend…
Saab 900 2.0 T16 4-drs sedan 1992
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 628
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Hulp nodig 900 classic

Bericht door Tissa » zo 10 mei, 2026 18:01

Ik had een pomp voor een B-motor liggen. Zijn nieuwe exemplaren niet uit elkaar te halen om een nieuwe pakking ertussen te zetten? Ik woon in Breda, als je hulp of materiaal nog hebt, hoor ik het graag.
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3102
Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Hulp nodig 900 classic

Bericht door theun » zo 10 mei, 2026 18:33

:D Dank Tissa voor je aanbod!

In Zondereigen (B) kwam ik bij een restaurateur van oude Engelse auto’s terecht via via. Die had geen pomp, wel een electrische brandstofpomp. Die zit er nu op. (Niet contactgestuurd, dus het verdient geen schoonheidsprijs) we kunnen dus morgen naar de RDW!!
Laatst gewijzigd door theun op zo 10 mei, 2026 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Saab 900 2.0 T16 4-drs sedan 1992
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997

Gebruikersavatar
Tissa
Geregistreerd lid
Berichten: 628
Lid geworden op: wo 22 nov, 2023 23:02
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Hulp nodig 900 classic

Bericht door Tissa » zo 10 mei, 2026 18:41

Aaah fijn! Weekendje grensgebied voor jou dus? :lol:
Saab 9-3 2.0t SE 2002 (Magnus)
Ford Fiesta 1300 Ghia '82 (Harry)
Verkocht:
9-3 SportCombi 1.8t Hirsch 2006 (Björn)
90 '85 Platinablå (Berserker)
99L CC '74 Karolinablå (Beauregarde)
900GLE '80 Midnattsblå (Blåhaj)

Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 3102
Lid geworden op: vr 20 jul, 2007 19:56
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Hulp nodig 900 classic

Bericht door theun » zo 10 mei, 2026 19:13

Tissa schreef:
zo 10 mei, 2026 18:41
Aaah fijn! Weekendje grensgebied voor jou dus? :lol:
Yep, mijn ouders wonen tussen Zondereigen en Merksplas
Saab 900 2.0 T16 4-drs sedan 1992
Saab 900 2.0c 4-drs sedan 1989
Saab 96 1971
Volvo 940 estate 1997