Wat is een Saabo waard?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Thom
Donateur
Donateur

Wat is een Saabo waard?

Bericht door Thom » ma 17 jun, 2024 12:35

mijn vriendin wil heel graag een Saabo caravan hebben. Heeft iemand een idee wat deze waard is, mocht er een te koop komen?

safety first
Geregistreerd lid

Re: Wat is een Saabo waard?

Bericht door safety first » ma 17 jun, 2024 22:46

Hoi Thom,

Ik weet zeker dat je vriendin helemaal blij wordt als je hem hier laat transformeren tot Eriba niveau: https://glaravans.com

Groet, Peter

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 18 jun, 2024 10:15

Thom schreef:
ma 17 jun, 2024 12:35
mijn vriendin wil heel graag een Saabo caravan hebben. Heeft iemand een idee wat deze waard is, mocht er een te koop komen?
Denk dat het moeilijk te zeggen is omdat er zo weinig omloop is, maar ik zou iets zeggen als: vanaf 1000 als slechte schaal (restauratieobject), 6-8000 in redelijke staat en >12-15 duizend voor mooie exemplaren waar men niet zo snel vanaf wil?

Uiteindelijk is er ook maar een kleine groep liefhebbers voor omdat het gebruiksgemak enigszins beperkt is (t.o.v. een kleine, moderne caravan), dus veel meer dan dat zal het denk ik niet worden?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 18 jun, 2024 13:58

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » vr 06 sep, 2024 8:37

ondertussen heb ik een Saabo kunnen bemachtigen en ben ik er zelfs al mee weg geweest. Super ervaring! Hij was even niet gebruikt en er moest een spons over, voor de rest doet alles het totaan het kleinste lampje binnen. Hij heeft een verwarming op gas en een authentiek kooktoestel. Verder is de Saabo compleet met reservewiel, tent, hoeksteunen en een oplooprem. Binnenin lijkt de tijd stil te hebben gestaan met het mooie hout.We zijn er blij mee!

Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » vr 06 sep, 2024 8:40

Wat een schitterende combi, heerlijk!
Ik had de stoelen de andere kant op gezet ;-)

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » vr 06 sep, 2024 8:57

Thom schreef:
vr 06 sep, 2024 8:37
ondertussen heb ik een Saabo kunnen bemachtigen en ben ik er zelfs al mee weg geweest. Super ervaring! Hij was even niet gebruikt en er moest een spons over, voor de rest doet alles het totaan het kleinste lampje binnen. Hij heeft een verwarming op gas en een authentiek kooktoestel. Verder is de Saabo compleet met reservewiel, tent, hoeksteunen en een oplooprem. Binnenin lijkt de tijd stil te hebben gestaan met het mooie hout.We zijn er blij mee!

Afbeelding
Hej Thom,
Mooie vondst.
Nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar foto's van de binnenkant :wink:

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » vr 06 sep, 2024 9:41

Sonab schreef:
vr 06 sep, 2024 8:40
Wat een schitterende combi, heerlijk!
Ik had de stoelen de andere kant op gezet ;-)
:D :D

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » vr 06 sep, 2024 9:42

1001760 schreef:
vr 06 sep, 2024 8:57
Hej Thom,
Mooie vondst.
Nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar foto's van de binnenkant :wink:
ga ik nog doen!

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » vr 06 sep, 2024 11:14

Gaaf ding!!

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » vr 06 sep, 2024 12:14

TOF

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » vr 06 sep, 2024 13:08

Ik vind al die caravans op een keurig afgemeten op een rijtje op een gemiddelde nederlandse camping redelijk saai. Allemaal een grijsblauwe voortent ervoor.. (No Offense, iedereen moet vooral kamperen op de manier waarop hij/zij dat het leukste vindt!)
Maar dit is toch wel super geinig om te zien! Veel plezier ermee :D :D

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 06 sep, 2024 15:16

Interessant dat de deur aan de linkerkant zit, net al bij Britse caravans. Caravans voor de NLse (en het vaste land van Europa)-markt hebben de deuren rechts. Heeft met veiligheid te maken: in- en uitstappen doe je niet aan de kant waar het verkeer voorbij raast.

En, dat klopt allemaal met het tijdsbeeld. Volgens Wiki werden Saab's gemaakt tussen '64 en '68. Zweden ging naar 'rechts rijden' in 1967.

Overigens vind ik een BIOD-caravan heel gaaf; en als je zo'n caravan naast een Saabo zet, zie je waarom.

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » vr 06 sep, 2024 16:21

BIOD: “Beter is ons devies”

Plaats reactie