zware voet
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: zware voet
Mooi! Weten we ook weer hoe hard een Saab Cabrio kan, compleet met een gekalibreerde meting. Daarbij: de opgegeven max snelheid volgens de fabriek is 230 km/hr. Alle eer aan Saab en / of het onderhoud dat deze auto-op-leeftijd die snelheid nog kan halen!
Auto-technisch zie ik wel lichtpuntjes.
Verder vind ik dat de dronken bestuurder voor altijd zijn rijbewijs kwijt zou moeten raken en aanvullende strafmaatregelen; geldt voor iedereen die met alcohol op achter het stuur klimt. Voor alcoholgebruik en auto's is geen excuus *)
*) Ik herinner me een schoolvriendje die werd aangereden door zo'n idioot van een 'alcomobilist'. Dat vriendje liet de hond uit. Door het ongeluk raakte hij een onderbeen kwijt. Da's nou zo'n 50 jaar geleden. Sindsdien heeft hij een kunst-onderbeen.
Auto-technisch zie ik wel lichtpuntjes.
Verder vind ik dat de dronken bestuurder voor altijd zijn rijbewijs kwijt zou moeten raken en aanvullende strafmaatregelen; geldt voor iedereen die met alcohol op achter het stuur klimt. Voor alcoholgebruik en auto's is geen excuus *)
*) Ik herinner me een schoolvriendje die werd aangereden door zo'n idioot van een 'alcomobilist'. Dat vriendje liet de hond uit. Door het ongeluk raakte hij een onderbeen kwijt. Da's nou zo'n 50 jaar geleden. Sindsdien heeft hij een kunst-onderbeen.
-
sterkstromer
- Donateur

Los van het feit dat met drank op rijden super stom, gevaarlijk en terecht strafbaar is, gaat gelukkig een onafhankelijke rechter over de strafmaat.
-
MvR
- Geregistreerd lid
-
evo
- Donateur (2x)

Quote:"Concreet betekent rijden onder invloed, dat het alcoholpercentage in uw bloed boven de grens van 1,3 promille ligt." bron: https://eersterechtshulp.nl/onderwerpen ... lle%20ligt.
Wauw.... dus niet eens net over het randje...
Maar wat ik me wel af vraag, is dit ook de SAAB is waarover het in het artikel gaat...? Als dit niet zo is, vind ik dit behoorlijk kwalijk. De SAAB is namelijk best herkenbaar in beeld, en ik denk dat een aantal mede forummers de SAAB en zelfs zijn bestuurder wel kennen...
Maar wat ik me wel af vraag, is dit ook de SAAB is waarover het in het artikel gaat...? Als dit niet zo is, vind ik dit behoorlijk kwalijk. De SAAB is namelijk best herkenbaar in beeld, en ik denk dat een aantal mede forummers de SAAB en zelfs zijn bestuurder wel kennen...
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Helemaal mee eens. Los van het gegeven dat er geen excuus is voor met alcohol achter het stuur zitten (zeker als het boven de limiet is), is niks menselijks ons vreemd en kan er een context omheen zitten welke verzachtend ofwel juist verzwarend werkt.sterkstromer schreef: ↑ma 18 dec, 2023 11:57Los van het feit dat met drank op rijden super stom, gevaarlijk en terecht strafbaar is, gaat gelukkig een onafhankelijke rechter over de strafmaat.
Denk dat het past als wij ons terughoudend opstellen, het is nu aan justitie en onze mede-forummer wat er verder uit gaat komen.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Waarom zou je je terughoudend opstellen? Omdat het een forummer is (schijnbaar) en Saab rijdt? Dus als deze persoon geen forummer was geweest en geen Saab gereden had, dan hadden we los gekund? Volgens mij, maar wie ben ik, is dat hypocrisie ten top. Iemand die met drank op rijdt, en ook nog eens zo gevaarlijk, mag wat mij betreft aan de schandpaal. Geen enkel medelijden mee.NeufegliseThierry schreef: ↑ma 18 dec, 2023 13:09Helemaal mee eens. Los van het gegeven dat er geen excuus is voor met alcohol achter het stuur zitten (zeker als het boven de limiet is), is niks menselijks ons vreemd en kan er een context omheen zitten welke verzachtend ofwel juist verzwarend werkt.
Denk dat het past als wij ons terughoudend opstellen, het is nu aan justitie en onze mede-forummer wat er verder uit gaat komen.
Als je goed leest onder de foto in het artikel staat er heel duidelijk dat de foto de auto betreft van de alcomobilist. Ja, dit is de betreffende auto.evo schreef: ↑ma 18 dec, 2023 12:21Quote:"Concreet betekent rijden onder invloed, dat het alcoholpercentage in uw bloed boven de grens van 1,3 promille ligt." bron: https://eersterechtshulp.nl/onderwerpen ... lle%20ligt.
-
De Roest
- Geregistreerd lid
Ik heb ook best moeite met de oproep ' gepast'. Gepast was geweest als iemand het fatsoen had om de taxi te bellen.... En deze persoon mag god op zijn knieën bedanken dat hij/zij niemand dood heeft gereden. Recente nieuwsberichten vertellen helaas ook een verhaal hoe het anders had kunnen aflopen. Die persoon reed ook onder invloed zo hard mogelijk als de auto kon.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
De terughoudendheid zag op de privacy. Wat betreft hoe stom en levensgevaarlijk het is om met alcohol een auto in te stappen zijn we het denk ik direct eens met elkaar.Sa93Ve schreef: ↑di 19 dec, 2023 1:27Waarom zou je je terughoudend opstellen? Omdat het een forummer is (schijnbaar) en Saab rijdt? Dus als deze persoon geen forummer was geweest en geen Saab gereden had, dan hadden we los gekund? Volgens mij, maar wie ben ik, is dat hypocrisie ten top. Iemand die met drank op rijdt, en ook nog eens zo gevaarlijk, mag wat mij betreft aan de schandpaal. Geen enkel medelijden mee.
-
sterkstromer
- Donateur

Op het marktplein, en dan lekker gooien met rotte eieren en schimmelende tomaten? Doe ff normaal.Sa93Ve schreef: ↑di 19 dec, 2023 1:27Iemand die met drank op rijdt, en ook nog eens zo gevaarlijk, mag wat mij betreft aan de schandpaal. Geen enkel medelijden mee.
-
evo
- Donateur (2x)

Groot deel van je privacy geef je op als je je in het openbaar begeeft. Je bent herkenbaar (met deze SAAB zelfs heel makkelijk), volgbaar, etc. En als je je dan ook nog eens op deze manier in de kijkers speelt, kun je verwachten dat er over je gesproken zal worden.
De een denkt wat meer na voordat ie iets zegt dan een ander. Zo zitten we in elkaar.
Punt is, het is jammer, dom, en nog wel een aantal zaken..., dat zoiets gebeurt. Hopelijk leren we er allemaal van.
De een denkt wat meer na voordat ie iets zegt dan een ander. Zo zitten we in elkaar.
Punt is, het is jammer, dom, en nog wel een aantal zaken..., dat zoiets gebeurt. Hopelijk leren we er allemaal van.
-
verde900
- Donateur

Een uiting van extreme onmacht, wanhoop of frustratie kwam in mij op, het kon iemand misschien allemaal niets meer schelen..
Misschien is serieuze hulp bij zoiets dan meer op zijn plaats dan iemand aan een schandpaal nagelen..
Wie deze forummer kent, zoek hem op, luister naar een misschien verklaarbare reden..
Enige compassie is dan ook n optie...
Misschien is serieuze hulp bij zoiets dan meer op zijn plaats dan iemand aan een schandpaal nagelen..
Wie deze forummer kent, zoek hem op, luister naar een misschien verklaarbare reden..
Enige compassie is dan ook n optie...
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Het is mooi praten hier over compassie en hopelijk leren we ervan. Onder invloed rijden verdient geen enkele compassie. En nee leren hoeven we er niet van als we niet onder invloed achter het stuur kruipen. Privacy? Tja, dat had je eerder moeten bedenken.
Nu gaat het 'goed'. Wat als iemand onder invloed iemand hartstikke het ziekenhuis in rijdt, of doodrijdt. Ik proef een enorme hypocrisie bij sommigen.
Nu gaat het 'goed'. Wat als iemand onder invloed iemand hartstikke het ziekenhuis in rijdt, of doodrijdt. Ik proef een enorme hypocrisie bij sommigen.
-
verde900
- Donateur

Ik praat niets goed, tussen zwart en wit zit ook nog grijs, ik ken de achtergrond niet, er is nu gelukkig ook niets gebeurd, denk dat persoonlijke drama's rare reacties kunnen geven bij mensen ..
De veroorzaker van het A59 drama was op meerdere vlakken recidivist.. Onder behandeling voor alcoholisme, vaker grove overtredingen..
De veroorzaker van het A59 drama was op meerdere vlakken recidivist.. Onder behandeling voor alcoholisme, vaker grove overtredingen..