MyChiptuningfiles

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

MyChiptuningfiles

Bericht door RoelandV » vr 11 aug, 2023 20:59

Onze zoon heeft een Saab 9-3 gekocht en wil hem tunen. Hij kwam vanavond hiermee:
https://mychiptuningfiles.com/nl/chiptu ... b/saab-9-3

Wat vinden jullie hiervan?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: MyChiptuningfiles

Bericht door werli » vr 11 aug, 2023 21:37

heey
ik weet dat binnen het forum mensen zijn die jaaaaaren geleden een groepje hebben gemaakt om dingen uit te proberen en zo de beginselen geschreven hebben
eerst met testen op hun eigen auto en nachtelijke rondjes met laptop op schoot, dingen uit proberen
welke inlaat ...
veel boost of net weinig
koppel vermeerderen zonder pk's te verhogen
alcohol erbij al ging die niet altijd in de auto :wink:
lpg ....hoever kunnen witte injectoren (ik had toen witte :roll: )

sommige 'uitvinders' en of leerlingen van die groep zijn nog steeds actief binnen het saabforum

dus is mijn idee ivm betrouwbaarheid eerder naar die groep met jaren uitgezochte ervaring

mvg werner

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 11 aug, 2023 21:51

Als hij zijn SAAB zelf wil tunen, raad ik em aan om www.trionictuning.com te bezoeken.

Of als ie wil kan ie ook een keer bij mij langs komen. Kan ik 'em er heea over uitleggen. Zo is Dion ook eens begonnen. :O:

Wat voor motorisering heeft zijn 9-3?

En ja, dat waren mooie tijden... droog asfalt, laptopjes en snelle SAABs, en nooit een tekort aan behulpzame opmerkingen en ideeën van mijn mede SAAB rijders :-P+

Wordt weer tijd voor een bbq jongens!

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 11 aug, 2023 21:54

Het is een 2.0t 175 pk.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 12 aug, 2023 7:51

Je moet het allemaal zelf weten maar het wiel opnieuw uitvinden of per ongeluk iets fout doen (gaat vrij 1voudig hoor) zou
ik niet doen maar gewoon even langs bij 1 van de fm die al wat langer ervaring er mee hebben.
Scheelt veel tijd en kosten. Gelezen heb je al dat je je hardware op orde moet hebben uiteraard.
suc6 en veel lol!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 12 aug, 2023 9:53

Sommigen halen voldoening uit dingen zelf te doen. Alleen zo is de trionic tuning scene ontstaan.

Dingen laten doen of domweg copieren van ander mans werk brengt de groep niet verder.

Maar je hebt gelijk. Bezint eer ge begint. Ik durf echter wel te zeggen, dat als je te nieuwsgierig bent en technische aangelegt bent, trionic tunen heeel leuk kan zijn.

Plaats reactie