TIL: Trionic voorloper in ontsteking-technologie?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Gebruikersavatar
richardh
Geregistreerd lid
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 21 dec, 2009 21:08
Regio: NL - Provincie Groningen

TIL: Trionic voorloper in ontsteking-technologie?

Bericht door richardh » ma 06 mar, 2023 21:43

Today I learned:
https://www.youtube.com/watch?v=smIqDKTm2hE
v.a. ca. 13.40 wordt gesteld dat Saab Trionic (een van) de eerste ontstekingsystemen was die de bougie ook gebruikte als pingelsensor.
900T8 '84