Adviezen over Youngtimer verzekering zakelijk

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Martin67
Donateur
Donateur

Adviezen over Youngtimer verzekering zakelijk

Bericht door Martin67 » wo 11 mei, 2022 9:32

Beste liefhebbers,

Binnenkort mag ik mezelf de bezitter noemen van 2 Saab youngtimers. Beiden heb ik ze op naam van de zaak (BV). Beiden zal ik zowel zakelijk als privé rijden. En om zeker te zijn dat ik, in het geval van betrokkenheid bij een ongeluk, zowel voor de andere partij als voor mijn eigen auto de zaken op orde heb, ben ik nu op zoek naar hoe ik de auto's het beste kan verzekeren.
Bij de diverse aanbieders van verzekeringen zie ik de mogelijkheid om gewoon privé een verzekering af te sluiten, als zakelijke verzekeringen. Daarnaast zijn er ook nog partijen die "youngtimer-verzekeringen" aanbieden, maar daar zie ik dan weer niet perse de mogelijkheid voor zakelijk gebruik.

Wie heeft er zelf ervaring mee en kan mij de weg wijzen naar partijen waar ik met vertrouwen mee in overleg zou kunnen gaan?

Alvast dank voor de tips !

KoenB
Geregistreerd lid

Re: Adviezen over Youngtimer verzekering zakelijk

Bericht door KoenB » wo 11 mei, 2022 10:49

Hi Martin, Joost Kam ( https://www.adviesverzekerd.nl/ ) is hier erg bedreven in. Zelf ook een Saab liefhebber in hart en nieren. Het kan geen kwaad hem eens een belletje te geven!

Martin67
Donateur
Donateur

Bericht door Martin67 » wo 11 mei, 2022 11:10

[q]

Dank, zal ik zeker doen!
Reden: onnodige quote

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » wo 11 mei, 2022 11:14

Je kunt ook eens informeren bij forummer Mark14. Zelf geen ervaring mee verder.

Viking13
Donateur
Donateur

Bericht door Viking13 » wo 11 mei, 2022 11:26

De klassieker verzekeringen zijn (bijna)allemaal voor recreatief gebruik. Ik heb er 2 zakelijk en allebei all risks/verzekerd op zakelijk tarieven. Premies vallen mee, ondanks dat de nieuwwaarde de premiemaatstaf is voor het casco deel.

Martin67
Donateur
Donateur

Bericht door Martin67 » wo 11 mei, 2022 11:51

Tjøørd schreef:
wo 11 mei, 2022 11:14
Je kunt ook eens informeren bij forummer Mark14. Zelf geen ervaring mee verder.
Dank voor de tip :-)
Viking13 schreef:
wo 11 mei, 2022 11:26
De klassieker verzekeringen zijn (bijna)allemaal voor recreatief gebruik. Ik heb er 2 zakelijk en allebei all risks/verzekerd op zakelijk tarieven. Premies vallen mee, ondanks dat de nieuwwaarde de premiemaatstaf is voor het casco deel.
Duidelijke info, dank je.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 12 mei, 2022 10:25

KoenB schreef:
wo 11 mei, 2022 10:49
Hi Martin, Joost Kam ( https://www.adviesverzekerd.nl/ ) is hier erg bedreven in. Zelf ook een Saab liefhebber in hart en nieren. Het kan geen kwaad hem eens een belletje te geven!
Deze tip wou ik ook al geven.
Doe ik al jaren. Het voordeel is dat je de auto tegen taxatiewaarde all-risk kan verzekeren, dat is fijn omdat er vaak extra geld aan een zakelijke youngtimer wordt besteed om betrouwbaarheid te verkrijgen.
Dan voelt het in een keer niet meer of je geld in een bodemloze put gooit :wink: :-P+

Mark14
Geregistreerd lid

Bericht door Mark14 » do 12 mei, 2022 10:45

Bedankt voor de tip Tjoord.

Joost zou ik contacten, prima adres voor zakelijke youngtimers. Ik hou mij enkel bezig met het hobbymatige spul (van klassiek tot modern).

Martin67
Donateur
Donateur

Bericht door Martin67 » do 12 mei, 2022 11:58

Iedereen bedankt voor de tips. 👍🏻
Had inderdaad gezien bij Mark op de site dat mijn specifieke situatie daar niet echt bij stond.

Contact met Joost heeft me wel een mooie oplossing gebracht, dus daar ben ik mee verder gegaan.

Plaats reactie