fileleed

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

fileleed

Bericht door hermank » vr 04 mei, 2018 7:59

Gisteren bijna een persoonlijk record gevestigd op de afstand Utrecht-Delft. Dat staat op 3 1/2 uur in een donderdagochtend spits met sneeuwval ( en op de 'oude' A12, zonder de verbredingen van Zoetermeer-Gouda en Gouda - Woerden)

Maar er stond een vriendelijk zonnetje en heb ik weer alle tijd om in de weer te zijn met mijn filekwastje om de dash en interieur eens fijn stofvrij te maken.

Afbeelding

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: fileleed

Bericht door Gele aero » vr 04 mei, 2018 8:31

Ahhh je stond voor de afsluiting, dramatisch ja!!!!
Voordeel voor mij: ik maakte me altijd druk over de oplopende temperatuur in mijn 9000, maar als ik bij jou kijk is mijn stand exact gelijk in de file, dus niets om me zorgen om te maken! 8)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 04 mei, 2018 8:45

Is jullie wel eens opgevallen hoeveel mensen er in de spits rijden die er naar mijn gevoel niet "horen"

Ik heb het gevoel dat er hele volksstammen oudjes onderweg zijn die na dagje uit of familiebezoek ook op tijd thuis moeten zijn.

Of ook lekker, kilometers lang met een vaatje van 100 km/ uur op de linkerbaan met een stapel (electrische) fietsen achterop. Of als het 3 rijstroken beftreft vooral op de middelste.
(Van de week vermoedelijk een record. Gewoon 10 km lang links blijven klooien en ja het is verleidelijk om rechts in te halen maar daar trap ik niet in).

Echt, soms verlang ik terug naar de tijd van de geraniums :D

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » vr 04 mei, 2018 10:52

:O:
turbopilot schreef:Is jullie wel eens opgevallen hoeveel mensen er in de spits rijden die er naar mijn gevoel niet "horen"

Ik heb het gevoel dat er hele volksstammen oudjes onderweg zijn die na dagje uit of familiebezoek ook op tijd thuis moeten zijn.

Of ook lekker, kilometers lang met een vaatje van 100 km/ uur op de linkerbaan met een stapel (electrische) fietsen achterop. Of als het 3 rijstroken beftreft vooral op de middelste.
(Van de week vermoedelijk een record. Gewoon 10 km lang links blijven klooien en ja het is verleidelijk om rechts in te halen maar daar trap ik niet in).

Echt, soms verlang ik terug naar de tijd van de geraniums :D
Ook jij wordt hopelijk een öudje"

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » vr 04 mei, 2018 11:39

turbopilot schreef:en ja het is verleidelijk om rechts in te halen maar daar trap ik niet in).
Ik haal ze dan gewoon rechts in, anders moet ik tig rijstroken opschuiven om die auto voorbij te gaan.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 04 mei, 2018 11:50

maar als je nu al rechts rijdt en iets harder dan links, is dat ook verboden inhalen of gewoon opschuiven?

Hertog
Geregistreerd lid

Bericht door Hertog » vr 04 mei, 2018 13:06

File rijden in de zon is lekker warm, maar is je temperatuur niet iets te hoog?

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » vr 04 mei, 2018 13:09

Zo ver komt mijn 9000 ook ongeveer bij die omstandigheden, dan slaat de ventilator aan en daalt ie weer wat.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 04 mei, 2018 13:15

ReinO schreef:maar als je nu al rechts rijdt en iets harder dan links, is dat ook verboden inhalen of gewoon opschuiven?
Dat ligt er volgens mij aan. Nu weet ik niet hoe het in Nederland momenteel gezien wordt, maar in Zwitserland is een aantal jaar geleden een boete voor rechts inhalen bij langzaam rijdend verkeer met succes tot in een hoger gerechtshof aangevochten, wat nu het precedent heeft geschapen dat het rechts met constante of afnemende snelheid voorbijrijden van een rij afremmende auto's op de linkerstrook geoorloofd is. Met andere woorden, rijd je al rechts en remmen/rollen ze links uit, hoef je niet te remmen en mag je er rustig aan voorbij. Als de irriterende partij dan een beetje gat laat vallen wanneer de linkerrij weer accelereert, dan zou je vanuit mijn leken-perspectief wel geoorloofd moeten zijn om hiervan gebruik te maken en je in de linkerrij auto's aan te sluiten (zeker als je op dat moment bijvoorbeeld achter een vrachtwagen bent komen rijden). Maar ja, dan moet die andere partij wel een gat laten vallen, anders ben je nog illegaal bezig door je ertussen te drukken.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 04 mei, 2018 13:17

Ja jor, hopelijk wordt ik ook oud, alleen ik ga dan wel proberen de werkende klasse die hard bezig is voor mijn aow centjes niet in de weg te rijden :mrgreen:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 04 mei, 2018 13:21

Vergeet dan ook niet tijdens het spitsuur bij de Appie niet met al je kleingeld exact je boodschappen voor de komende maand af te rekenen. :-P+

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » vr 04 mei, 2018 19:19

Gele aero schreef:Voordeel voor mij: ik maakte me altijd druk over de oplopende temperatuur in mijn 9000, maar als ik bij jou kijk is mijn stand exact gelijk in de file, dus niets om me zorgen om te maken!
Hertog schreef:File rijden in de zon is lekker warm, maar is je temperatuur niet iets te hoog?
Tjøørd schreef:Zo ver komt mijn 9000 ook ongeveer bij die omstandigheden, dan slaat de ventilator aan en daalt ie weer wat.
Nou, dat is inderdaad een puntje. Was net van plan omdat volgende week te vragen als de 9000 in Breda staat voor regulier onderhoud. Maar het is altijd zo geweest en nooit in de problemen/rode zone, omdat de ventilator dan aanslaat.....

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » ma 07 mei, 2018 21:38

Zou me er als ik jou was niet druk om maken, dan doe ik dat ook niet meer :lol:
Schijnt een niet gedempte temperatuur meter te zijn die schommelt bij de minste over geringste verandering van temperatuur. Bij mij staat hij amper altijd op hetzelfde niveau. Overigens is het koelend vermogen prima, want laatst was de connectie van de weerstand op de fan losgekomen maar dat viel me alleen maar op doordat de meter niet echt meer terugliep vanaf het niveau dat hij heeft op jouw foto. Liep (gelukkig!!) ook niet verder op. Wel meteen gemaakt toen ik in de parkeergarage aankwam bij Utrecht CS. Altijd leuk die vreemde blikken van mensen als je in je nette kleding onder zo'n kap staat te rommelen.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » do 10 mei, 2018 9:31

Hmmmmm

Heb de 9000 gisteren opgehaald uit Breda en direct een nieuwe afspraak moeten maken: Koppakking moet worden vervangen....... :shock:

Zou dit te maken hebben met de hoge temperatuur??? De naald komt eigenlijk nooit hoger dan te zien op de foto, dan slaat de fan aan. Maar hij zit wel snel bovenin, is mijn idee, als ik niet op de snelweg of over Provinciale wegen rijd.

Dit wordt wel een dure grap.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 10 mei, 2018 11:16

Hmmm dat is balen! Van wat ik heb begrepen op het forum, is het gedrag van jouw temperatuur meter normaal, omdat het gewoon iedere schommeling toont. Zolang de fan gewoon aanslaat en de temperatuur dan niet verder oploopt, is er weinig tot niets aan de hand.

Plaats reactie