Ik verbaas me vaak over de ridicuul lage prijzen van saabs in GB. Ik kan me voorstellen dat de daling van het pond enige betekenis heeft maar dat kan m.i. niet het hele verschil verklaren. Als voorbeeld de volgende auto: http://www.neobrothers.co.uk/saab-9-3-2 ... 8056-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij venza stond deze te koop: http://www.venza.nl/auto/347" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt een flink verschil.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Prijsontwikkeling Saab in Groot Brittannie
-
TimmieS
- Geregistreerd lid
Re: Prijsontwikkeling Saab in Groot Brittannie
Nou ja, het zal er vooral mee te maken hebben dat Saab's mogelijk niet zo geliefd meer zijn in de UK. En waar ga je er dan mee naar toe? Als wij een auto (LHD) hebben waar we vanaf willen kun je hem naar Duitsland verkopen, België, Italië, Frankrijk etc etc.
In het V.K. verkoop je hem toch niet zo snel buiten het continent, dus vandaar de lagere prijzen denk ik.
In het V.K. verkoop je hem toch niet zo snel buiten het continent, dus vandaar de lagere prijzen denk ik.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Prijsontwikkeling Saab in Groot Brittannie
Je neemt twee nogal extreme voorbeelden. Maar goed ik ga de uitdaging aan:
1. De markt voor rechtsgestuurde Saabs is veel beperkter dan die voor linksgestuure Saabs. Dat drukt de vraagprijs.
2. Nederland is altijd een bijzonder Saab-land geweest, met veel echte Saab-fans die bereid zijn om een nette prijs te betalen voor een nette Saab.
3. Venza adverteert altijd met extreem hoge vraagprijzen. Maar ook bij Venza geldt: doe een goed bod terwijl je naast de auto staat.
1. De markt voor rechtsgestuurde Saabs is veel beperkter dan die voor linksgestuure Saabs. Dat drukt de vraagprijs.
2. Nederland is altijd een bijzonder Saab-land geweest, met veel echte Saab-fans die bereid zijn om een nette prijs te betalen voor een nette Saab.
3. Venza adverteert altijd met extreem hoge vraagprijzen. Maar ook bij Venza geldt: doe een goed bod terwijl je naast de auto staat.