Echter, de ratio wordt niet geheel losgelaten, het moet wel betaalbaar blijven. Ik zit onder andere te kijken naar een Saab omdat dat goed is bevallen. Het kan echter ook zomaar iets Duits/Ander Zweeds/... worden, ik sta er nog redelijk open in. Ik wil even de tijd nemen, mijn huidige wagen doet het nog prima, ik zit niet op hete kolen
Ik rijd 25-30K per jaar, voornamelijk 80km wegen en snelweg. 90% van de tijd zit ik alleen, max 3 personen in de auto met niet al te veel bagage, relatief rustige rijstijl. Ik zoek een auto die qua betrouwbaarheid (en dus ook onderhoudskosten) en running costs binnen het Saab-gamma daar het beste daar bij past. Het moet wel een automaat worden, daar ben ik na de 9000 aan verknocht.
Bij grote voorkeur een stationwagon.
Ik zit te kijken naar een 9-3 of 9-5 (beiden in Estate), hetzij op Diesel of een LPG-G3. Budget ca 7500 zodat ik nog iets over heb voor in de reservepot. Er is dus nog wel wat ruimte, maar maak daar liever geen gebruik van (zeg ik nu
Wat zijn de do's en don'ts ? Welke modellen/motorcombi's zijn aan/af te raden? Het gaat mij (nog) niet om concrete auto's, ik ben op zoek naar een zoekrichting op dit moment, zodat ik weet wat ik wel/niet op mijn lijstje moet zetten.
Thanks!