Een Peugeot 404, een heel populaire auto
-
collega
- Donateur (3x)

Een Peugeot 404, een heel populaire auto
Zaterdag ben ik vanuit Velp vertrokken naar -nu- Madrid.
De afgelopen dagen ben ik welgeteld 3 Saabs tegengekomen, een 9-3OG (in NL), een 9-3 NG estate (in B) en een 9-5OG (in F)
Ik ben in dezelfde tijd ook 3 Peugeots 404 tegengekomen, ook in NL, B en F
Pas vanmiddag in Madrid trof ik een 4e Saab (9-3 NG Estate)
Ik houd de stand bij
De afgelopen dagen ben ik welgeteld 3 Saabs tegengekomen, een 9-3OG (in NL), een 9-3 NG estate (in B) en een 9-5OG (in F)
Ik ben in dezelfde tijd ook 3 Peugeots 404 tegengekomen, ook in NL, B en F
Pas vanmiddag in Madrid trof ik een 4e Saab (9-3 NG Estate)
Ik houd de stand bij
-
collega
- Donateur (3x)

Re: Een Peugeot 404, een heel populaire auto
Inmiddels in Lissabon aangekomen en daar in de buurt al enige dagen rondgereisd.
Geen 404's meer tegengekomen, wel een prachtige 504 pickup met een houten opbouw van meer dan een meter hoog. Ideaal om de oogst mee te vervoeren.
Wat de Saabs betreft: treurig: 1 9-3 OG in de buurt van Merida, 1 9-3 OG in Lissabon, en 1 9-3 SS in Lissabon
De stand is 7-4 (in bijna 3.000 km 7 Saabs!), als ik de 504 mee mag tellen. Zag ook nog een 505, maar die tel ik niet mee. Heb het niet bijgehouden, maar voor mijn gevoel meer Renault's 4 gezien dan Saabs.
Toch herinner ik me van eerdere ritten (met mijn Cabrio classic), dat ik veel meer Saabs tegenkwam. Een uitstervend ras...
Geen 404's meer tegengekomen, wel een prachtige 504 pickup met een houten opbouw van meer dan een meter hoog. Ideaal om de oogst mee te vervoeren.
Wat de Saabs betreft: treurig: 1 9-3 OG in de buurt van Merida, 1 9-3 OG in Lissabon, en 1 9-3 SS in Lissabon
De stand is 7-4 (in bijna 3.000 km 7 Saabs!), als ik de 504 mee mag tellen. Zag ook nog een 505, maar die tel ik niet mee. Heb het niet bijgehouden, maar voor mijn gevoel meer Renault's 4 gezien dan Saabs.
Toch herinner ik me van eerdere ritten (met mijn Cabrio classic), dat ik veel meer Saabs tegenkwam. Een uitstervend ras...
-
collega
- Donateur (3x)

update: in 400 km nog 1 (één) Saab tegengekomen (een 9-3 SS) vkak bij de fijnste stad van Portugal, Coimbra.
verder nog een 505, maar die zou ik niet meetellen.
stand dus 8-4
Wat me verder opvalt: er rijden hier vrij veel Rovers rond (meer dan de 8 Saabs die ik tot nog toe zag.
Paar 75, een 45, en nog wat oudere 600's en 200's.
Maar Portugal heeft altijd iets met Britse auto's gehad, vroeger struikelde je hier over de échte Mini's.
verder nog een 505, maar die zou ik niet meetellen.
stand dus 8-4
Wat me verder opvalt: er rijden hier vrij veel Rovers rond (meer dan de 8 Saabs die ik tot nog toe zag.
Paar 75, een 45, en nog wat oudere 600's en 200's.
Maar Portugal heeft altijd iets met Britse auto's gehad, vroeger struikelde je hier over de échte Mini's.
-
collega
- Donateur (3x)

gisteren geen Saabs en geen ouwe Peugeots. Wel een Rover 200 en een 25 Streetwise (slechtste Rover ooit na de Morris Marina).
Maar vanochtend op weg naar de bakker zomaar een 9-3 SS ontmoet, Portugees kenteken en hij zwaaide ook nog
Maar vanochtend op weg naar de bakker zomaar een 9-3 SS ontmoet, Portugees kenteken en hij zwaaide ook nog
-
Ewout
- Donateur (5x)

Dat maakt het nog een beetje goed 
-
collega
- Donateur (3x)

Ja, t is wel treurig aan het worden.
Vandaag zat ik op een terrasje in Lissabon, rijdt er opeens een 9-3 cabrio voorbij. Open natuurlijk.
De stand is nu 10-4.
Maar had eigenlijk Rovers moeten tellen...
Morgen naar Santiago de Compostela, ruim 500 km, ben benieuwd.
heb van Lissabon tot Porto en van Porto tot SdC 2 x 3 passagiers via Blablacar opgepikt, betalende lifters (in totaal ca. € 120)
Is een mooi systeem, veilig, want NAW-gegevens bekend.
Eigenlijk altijd leuke gesprekken, alleen vorig jaar 1 x een beetje vreemde vent, maar zelfs dat was wel grappig
Vandaag zat ik op een terrasje in Lissabon, rijdt er opeens een 9-3 cabrio voorbij. Open natuurlijk.
De stand is nu 10-4.
Maar had eigenlijk Rovers moeten tellen...
Morgen naar Santiago de Compostela, ruim 500 km, ben benieuwd.
heb van Lissabon tot Porto en van Porto tot SdC 2 x 3 passagiers via Blablacar opgepikt, betalende lifters (in totaal ca. € 120)
Is een mooi systeem, veilig, want NAW-gegevens bekend.
Eigenlijk altijd leuke gesprekken, alleen vorig jaar 1 x een beetje vreemde vent, maar zelfs dat was wel grappig
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Portugal is Dacia en Mercedes....
-
collega
- Donateur (3x)

dat is wel erg kort door de bocht (en Rosberg leverde dat 5 strafseconden opivanzon schreef:Portugal is Dacia en Mercedes....
Er rijden relatief veel goedkope auto's maar dat is niet gek voor een land dat de crisis nog niet te boven is.
Vooral veel Skoda's, Seats, Dacia en kleine Franse auto's, van Mercedes veel oud spul, en van de nieuwe vooral A&B en CLA's, de kleintjes dus.
en dus vrij veel Rovers, vandaag weer 2 45's achter elkaar, maar Saab's, ho maar
-
John Doe
- Geregistreerd lid
Bekijk het positief, je komt waarschijnlijk ook maar heel weinig outlander PHEV's tegen.
-
martincc
- Geregistreerd lid
In Quimper (Bretagne) 1x een Saab 9-5 tegengekomen in slechte staat. En 3x een 9-3ss!
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

-
collega
- Donateur (3x)

een Parijse, dan zijn ze automatisch in slechte staat
Vandaag naar Santiago de Compostela gereden. Wel heel gezellig met tot Porto een braziliaans drietal, met een ongelooflijke hoop bagage. Dan moet overigens zelfs een Aero er heel hard aan trekken: 4 volwassenen en de achterruimte tot de nok vol met bagage. Van Porto tot Santiago 3 mooie frisse meiden mee, ook nooit weg natuurlijk.
in Lissabon reed een mooie 9-3 Cabrio achter me.
11-4 dus, verder helemaal niks.
wel een prachtige Rover 800 en een Renault 4 als een slak op de snelweg.
Verder valt me op dat alle Mercedessen hier van die grote Sjonnie-sterren in de grille hebben.
Woensdag naar Bilbao
Vandaag naar Santiago de Compostela gereden. Wel heel gezellig met tot Porto een braziliaans drietal, met een ongelooflijke hoop bagage. Dan moet overigens zelfs een Aero er heel hard aan trekken: 4 volwassenen en de achterruimte tot de nok vol met bagage. Van Porto tot Santiago 3 mooie frisse meiden mee, ook nooit weg natuurlijk.
in Lissabon reed een mooie 9-3 Cabrio achter me.
11-4 dus, verder helemaal niks.
wel een prachtige Rover 800 en een Renault 4 als een slak op de snelweg.
Verder valt me op dat alle Mercedessen hier van die grote Sjonnie-sterren in de grille hebben.
Woensdag naar Bilbao
-
collega
- Donateur (3x)

gisteren alleen Santiago gedaan, maar toch een 9-3 SS langs zien rijden. Ik - al lopend - zwaaien, maar dat snapte die Spanjaard niet helemaal
(had m'n Saab-T-shirt niet aan
)
Vandaag naar Bilbao en waarempel: 2 keer een 9-5 sedan en een hele mooie rode 9-3 SS.
Peugeot gaat het verliezen; de stand is nu 15-4 (wel weer een Rover 400 en een Renault 4 gezien).
Overigens weer heel gezellig met een Spaanse filmmaker in opleiding en twee Russinnen, docentes Spaans die hun Spaans een beetje op kwamen frissen. Nu eerst Andy Warhol bekijken in het Guggenheim-Museum.
Vandaag naar Bilbao en waarempel: 2 keer een 9-5 sedan en een hele mooie rode 9-3 SS.
Peugeot gaat het verliezen; de stand is nu 15-4 (wel weer een Rover 400 en een Renault 4 gezien).
Overigens weer heel gezellig met een Spaanse filmmaker in opleiding en twee Russinnen, docentes Spaans die hun Spaans een beetje op kwamen frissen. Nu eerst Andy Warhol bekijken in het Guggenheim-Museum.
-
martincc
- Geregistreerd lid
En je hebt de mooie plaats Santander overgeslagen? Jammer. San Sebastián kan ik je ook aanraden!
-
collega
- Donateur (3x)

in Santander de Russinnen afgezet...
telt dat ook?
Veel erger nog dan Santander en San Sebastian vind ik dat ik dit jaar Salamanca heb moeten overslaan.
Is er groter geluk dan onder het genot van een café solo op de Plaza Mayor (de allermooiste Plaza Mayor ter wereld imho) de wereld aan je voorbij zien gaan?
Maar nu in de Casco Viejo een bacalhao pil-pil eten! Ach, het kon slechter. Alleen het geblaat van twee Britse leeghoofdige mutsen naast me verstoort de rust...
telt dat ook?
Veel erger nog dan Santander en San Sebastian vind ik dat ik dit jaar Salamanca heb moeten overslaan.
Is er groter geluk dan onder het genot van een café solo op de Plaza Mayor (de allermooiste Plaza Mayor ter wereld imho) de wereld aan je voorbij zien gaan?
Maar nu in de Casco Viejo een bacalhao pil-pil eten! Ach, het kon slechter. Alleen het geblaat van twee Britse leeghoofdige mutsen naast me verstoort de rust...