Ik ben de echte SAAB-rijder, de rest, of bijna de rest, is geen echte SAAB-rijder.
Wie is de gemiddelde Saabrijder..?
-
Reyer
- Geregistreerd lid
Na lang aarzelen heb ik toch besloten een bijdrage te leveren. Ik ben in 1984 v00r het eerst in een SAAB gestapt en dat beviel me zo goed dat ik nooit meer een ander merk heb gereden. Ik had ervaring in de kever, de VW ponton 1500, de taunus 19mTS, diverse Peugeots 404. Een golf 1600 ts, een 504 en nog een 504 ti automaat en een 505 STI. Daarna in 1984 de SAAB 900 Gls en nog een aantal SAABS daarna. SAAB was het keerpunt na de roest van rest. Ook de degelijke bonkebonk wegligging heeft me zeer bekoord. Wat het ook is, SAAB heeft me na 1984 nooit meer losgelaten.
Ik ben de echte SAAB-rijder, de rest, of bijna de rest, is geen echte SAAB-rijder.
-
Benaero
- Donateur (6x)

Bij het bepalen van wie de gemiddelde Saabrijder is heb je natuurlijk uitschieters aan alle kanten.Reyer schreef:Ik ben de echte SAAB-rijder, de rest, of bijna de rest, is geen echte SAAB-rijder.
Misschien komt er ooit voor jou nog eens een topic met het onderwerp Wie is de echte Saabrijder. Ik weet trouwens niet of het dan bij 1 post blijft.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Dan trap ik hem met mijn 20 jaartjes (bijna 21) nog even ietje lager.AeroMan schreef:Ik ben 21, en wil hiermee graag de gemiddelde leeftijd naar onder aanscherpen!![]()
Zit sinds 1988 al in saabs (toen met extra stoeltje er tussen
Qua studies heb ik er nog weinig van gebakken, maar dat komt wel een keer goed. bijna twee jaar geleden (zo lang alweer
Even terug naar de studies, ik heb mijn zinnen gezet op Autotechniek (HBO) en ga hier in september aan beginnen. Hoop rond die tijd ook mijn eigen Saabje te hebben (liefst een c900(T)S Aero) om thuis aan te klussen en handig te kunnen combineren met de studie.
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
Rutger
- Geregistreerd lid
-
Arnold SB
- Geregistreerd lid
-
Tim
- Geregistreerd lid
Hier nog 1 om het niveau omlaag te halen (meerdere interpretaties mogelijk)..
19 Jaar (bijna 20!!
)
Zichzelf rondrijdend in een 9-3 LPT '02 Business Edition gespeekt naar 185PK..Met "17 9-5 10-Spoke Aero velgen eronder, met nieuwe schoentjes!
Voor de hobby heb ik ook nog een knalgele Volvo 142 B20 van bouwjaar 1971!Behoorlijk lelijk, maar wel Apk-goedgekeurd, dus 2 jaar lang belastingvrij op LPG rondtuffen met een verzekering van 15 euro per maand, heerlijk!
Werkzaam bij een groot autobedrijf, (even reclame maken)
Munsterhuis Automobielbedrijven..
Werkzaam in de Renault-tak als zijnde Service-Adviseur.
Behoorlijk wat mensen zullen me misschien nog kennen van toen ik nog werkzaam was bij Elferink in Enter, 4 jaar gewerkt, voor die tijd al Saabgek, dus de verslaving is mooi aangewakkerd...
Al met al een niet doorsnee saabrijder vermoed ik zo, maar wel een tevreden saabrijder!!!
Groetjes, Tim
19 Jaar (bijna 20!!
Zichzelf rondrijdend in een 9-3 LPT '02 Business Edition gespeekt naar 185PK..Met "17 9-5 10-Spoke Aero velgen eronder, met nieuwe schoentjes!
Voor de hobby heb ik ook nog een knalgele Volvo 142 B20 van bouwjaar 1971!Behoorlijk lelijk, maar wel Apk-goedgekeurd, dus 2 jaar lang belastingvrij op LPG rondtuffen met een verzekering van 15 euro per maand, heerlijk!
Werkzaam bij een groot autobedrijf, (even reclame maken)
Munsterhuis Automobielbedrijven..
Werkzaam in de Renault-tak als zijnde Service-Adviseur.
Behoorlijk wat mensen zullen me misschien nog kennen van toen ik nog werkzaam was bij Elferink in Enter, 4 jaar gewerkt, voor die tijd al Saabgek, dus de verslaving is mooi aangewakkerd...
Al met al een niet doorsnee saabrijder vermoed ik zo, maar wel een tevreden saabrijder!!!
Groetjes, Tim
-
RFJB
- Geregistreerd lid
Met de paplepel ingegoten Saabrijder. Leeftijd op dit moment 25 jaar, woon praktisch samen (in theorie dus niet). Rij een saab 9-5 2.0t uit 2000.
We zijn beide ergens werkzaam waar de zon altijd schijnt;), ik voorin zij achterin.
Ben al even druk om haar enthousiast te maken voor het merk, maar ik doe daar iets fout denk ik. Het lukt niet zeg maar...ze rijdt iets uit Frankrijk ofzo. De oprit zal met andere woorden gemengd worden helaas!
Gegroet!
We zijn beide ergens werkzaam waar de zon altijd schijnt;), ik voorin zij achterin.
Ben al even druk om haar enthousiast te maken voor het merk, maar ik doe daar iets fout denk ik. Het lukt niet zeg maar...ze rijdt iets uit Frankrijk ofzo. De oprit zal met andere woorden gemengd worden helaas!
Gegroet!
-
popov
- Geregistreerd lid
nou zal ik er ok maar eens aan geloven.
ben 35jaar woon samen met mijn vriendinnetje een poes en een kat en nog wat kleine dieren, in april verwachten we onze eerste kleine
ben na verschillende beroepen in het transport terecht gekomen en rij nu alweer twaalf jaar voornamelijk op frankerijk,mijn vriendinnetje gaat zich helemaal storten op het moeder en vaderschap(nadeel van mijn werk weinig thuis)rij nu in een 9000cd griffin en in de toekomst komen er nog twee saabjes bij een 900 voor het meisje,kan de twingo er uit
en voor mezelf een 99,waar het voor mij mee begonnen is of ook een 900 puur voor de hobby.
en beetje jammer tweede huis hebben we niet en ook een klein gebrek aan garage,hebben we ook al niet..
ben 35jaar woon samen met mijn vriendinnetje een poes en een kat en nog wat kleine dieren, in april verwachten we onze eerste kleine
ben na verschillende beroepen in het transport terecht gekomen en rij nu alweer twaalf jaar voornamelijk op frankerijk,mijn vriendinnetje gaat zich helemaal storten op het moeder en vaderschap(nadeel van mijn werk weinig thuis)rij nu in een 9000cd griffin en in de toekomst komen er nog twee saabjes bij een 900 voor het meisje,kan de twingo er uit
en beetje jammer tweede huis hebben we niet en ook een klein gebrek aan garage,hebben we ook al niet..
-
richard11
- Geregistreerd lid
ik ook dan maar
ik ben Richard ben 33 jaar jong, en rij in een saab 9-5 2.0 se turbo
bj 1999 met 146000 km. en voor de vrouw een opel corsa sport 1.2 16v bj 2003 met 100000 km
ik ben getrouwd met Suzanne heb 2 kinderen (meisjes) Merlinda 2 jaar, en Sarena 4 maanden, en nog een poes van 11 jaar.
ben werkzaam bij Nefit (cv ketels)
ik ben Richard ben 33 jaar jong, en rij in een saab 9-5 2.0 se turbo
bj 1999 met 146000 km. en voor de vrouw een opel corsa sport 1.2 16v bj 2003 met 100000 km
ik ben getrouwd met Suzanne heb 2 kinderen (meisjes) Merlinda 2 jaar, en Sarena 4 maanden, en nog een poes van 11 jaar.
ben werkzaam bij Nefit (cv ketels)
-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
@Richard11
toe maar, bij Nefit. Dan weet je wat gasgeven is 
-
Rubberen Robbie
- Geregistreerd lid
Nou, volgens mij ben ik wel wat boven de gemiddelde leeftijd.......
62 jaar, oudere jongere met vroegpensioen
9-3 cabrio, paar maanden geleden bij Sander Speek laten tunen.
Zomers naar Frankrijk met de caravan erachter, dan moet je de meute onderweg eens zien kijken!
Ik heb de topsnelheid met caravan via een site laten berekenen, 167 km/h! Rijd altijd zo rond de 100, ben niet gek, beetje vermogen extra is wel makkelijk met een vrachtwagen inhalen.
62 jaar, oudere jongere met vroegpensioen
9-3 cabrio, paar maanden geleden bij Sander Speek laten tunen.
Zomers naar Frankrijk met de caravan erachter, dan moet je de meute onderweg eens zien kijken!
Ik heb de topsnelheid met caravan via een site laten berekenen, 167 km/h! Rijd altijd zo rond de 100, ben niet gek, beetje vermogen extra is wel makkelijk met een vrachtwagen inhalen.
-
diere088
- Geregistreerd lid
Volgens mij rijden er relatief veel jongere types rond in oudere Saabs. En veel wat oudere types in jongere Saabs, maar van dat laatste ben ik minder overtuigd.
Wat mezelf betreft: 35 jaar, ondernemer, wonend in Utrecht, getrouwd en een kind. En bezig met mijn 3e Saab in 8 jaar tijd..
Toen ik 15 was spaarde ik autofolders en was de 900T16S voor mij de ultieme auto en dus ook de ultieme Saab. Een oom van mij had een groene 900 EMS en dat was adembenemend om in mee te rijden (mijn vader reed altijd Kadett en Golf...).
Dat ik nu zelf een classic T16S rijd is dus a dream come true...
Maar de 9-3 die ik heb gehad was ook een wereldauto.
Wat mezelf betreft: 35 jaar, ondernemer, wonend in Utrecht, getrouwd en een kind. En bezig met mijn 3e Saab in 8 jaar tijd..
Toen ik 15 was spaarde ik autofolders en was de 900T16S voor mij de ultieme auto en dus ook de ultieme Saab. Een oom van mij had een groene 900 EMS en dat was adembenemend om in mee te rijden (mijn vader reed altijd Kadett en Golf...).
Dat ik nu zelf een classic T16S rijd is dus a dream come true...
Maar de 9-3 die ik heb gehad was ook een wereldauto.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

-
diere088
- Geregistreerd lid
Volgens mij is het meer dan een simpele geldkwestie.De oudere modelletjes zijn vaak wat goedkoper dan de nieuwe modelletjes.
Ik heb zelf een (veel duurdere) 9-3 gereden maar ben toch weer overgestapt op een 900 classic. Jeugdsentiment.
En als je weinig geld (over) hebt voor een auto: voor een 900 classic kun je ook vaak een leuke Golf kopen. Ook degelijk, ook praktisch, ook makkelijk in onderhoud, maar een heel ander sentiment.