Er zijn in de mainstream geen echt slechte auto's meer dus de keuze is reuze. Zo'n Kia Stingray vind ik wel wat, maar de eerlijkheid is dat ik waarschijnlijk eerder richting hybride/EV zal gaan. Qua merk weet ik het dus nog niet. Interieurverlichting is wel een dingetje. Audi knetterrood trek ik slecht in het donker heb ik al gemerkt. Misschien zijn er auto's waar dat, net als bij radio's in te stellen is?
Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?
Een tiental jaar geleden nog wel, maar moet bekennen dat mijn decennialange Volvo affiniteit hard is teruggelopen. Vind er weinig meer aan. Tuurlijk, zo'n V90 is blits, maar verder..
Er zijn in de mainstream geen echt slechte auto's meer dus de keuze is reuze. Zo'n Kia Stingray vind ik wel wat, maar de eerlijkheid is dat ik waarschijnlijk eerder richting hybride/EV zal gaan. Qua merk weet ik het dus nog niet. Interieurverlichting is wel een dingetje. Audi knetterrood trek ik slecht in het donker heb ik al gemerkt. Misschien zijn er auto's waar dat, net als bij radio's in te stellen is?
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Voor mij is Volvo een perfect alternatief met eenzelfde nuchtere klasse als Saab. Toen ik een jaar of vier geleden op zoek ging naar een nieuwe daily, vond ik de meerprijs (ca. 10K EUR) van de Saab (9-5NG) niet opwegen tegen de meerwaarde en is het een ‘13 XC70 geworden. Geen seconde spijt van gehad en ook aanleiding om als opvolger daarvan wederom voor Volvo te kiezen. En de laatste generatie Volvo’s hebben de startknop op de middentunnel, daarmee voelt het gelijk weer vertrouwd 
-
theun
- Donateur (3x)

Het zal wel een beetje vloeken zijn… maar gevoelsmatig vind ik Tesla (had ook Fisker kunnen zijn als die het gered hadden) de enige opvolger van Saab…
Als je het hebt over technologie, vooruitziende blik en eigenwijze premium-beleving…
Volvo was leuk, is me nu echt te Chinees (geely), subaru heeft ook wel
Iets maar is allang niet meer vooruitstrevend in technologisch opzicht. Dan vind ik Honda beslist dichterbij komen..
Als je het hebt over technologie, vooruitziende blik en eigenwijze premium-beleving…
Iets maar is allang niet meer vooruitstrevend in technologisch opzicht. Dan vind ik Honda beslist dichterbij komen..
-
evo
- Donateur (2x)

Ehhh.... ja. Jij mag niks meer zeggen
Geintje he!
Maar met T heb ik werkelijk niks. Leuk dat ze een electromotor in een auto geschroefd hebben, maar kom... is dat zo knap? Enige reden dat er zoveel rijden, komt door de vele financiële voordelen die je er mee kunt hebben.
Maargoed, ik wens er iedereen een. Deste meer peut voor mij
En om op het topic terug te komen... Nee, Volvo is geen alternatief voor een SAAB. Toen ik mezelf en poos geleden de vraag stelde... wat na de familie sloep?... Een MY03 9-5 Aero Estate, Stage 5 Biopower... ik kwam niet verder dan een M5...toen maar besloten nog wat in de dikke te investeren, zodat deze er weer wat jaartjes tegen kan.
Geintje he!
Maar met T heb ik werkelijk niks. Leuk dat ze een electromotor in een auto geschroefd hebben, maar kom... is dat zo knap? Enige reden dat er zoveel rijden, komt door de vele financiële voordelen die je er mee kunt hebben.
Maargoed, ik wens er iedereen een. Deste meer peut voor mij
En om op het topic terug te komen... Nee, Volvo is geen alternatief voor een SAAB. Toen ik mezelf en poos geleden de vraag stelde... wat na de familie sloep?... Een MY03 9-5 Aero Estate, Stage 5 Biopower... ik kwam niet verder dan een M5...toen maar besloten nog wat in de dikke te investeren, zodat deze er weer wat jaartjes tegen kan.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Met een maximumsnelheid van 100 en met deze benzine prijzen waarom zou je überhaupt nog voor snel en groot gaan?
-
verde900
- Donateur

tesla heeft geen verleden en als je de kwaliteit ziet ook geen toekomst.theun schreef: ↑ma 31 jan, 2022 1:02Het zal wel een beetje vloeken zijn… maar gevoelsmatig vind ik Tesla (had ook Fisker kunnen zijn als die het gered hadden) de enige opvolger van Saab…
Volvo heeft nu alleen n Chinese eigenaar die volvo best de nodige autonomie geeft, saab had (net als volvo) ooit een Amerikaanse die dat niet deed.
-
caspar
- Donateur (5x)

ik rijd nu 5 jaar een v70 benzine 2.0t polestar ( het ford blok). Ik moest erg wennen, na een 9-3 TTid maptun. De polestar tune is mijnziens niet de beste. Ik heb een jaar gedacht, dat ik de auto snel zou omruilen voor iets anders. De auto bevalt me nog steeds erg goed en rijd er nog steeds met erg veel plezier mee. Naast de Volvo heb ik nog twee Saabs.
Wanmeer het mijn enige auto was geweest, was ik op zoek gegaan naar een V70 T6, welke wat pittiger is.
Vond de kwaliteit beleving een verademing na de 9-3 estate.
Wanmeer het mijn enige auto was geweest, was ik op zoek gegaan naar een V70 T6, welke wat pittiger is.
Vond de kwaliteit beleving een verademing na de 9-3 estate.
-
Koen K
- Donateur

Die combinatie van eigenwijs, interessant en vriendelijk die Saab in mijn ogen kenmerkte vind je volgens mij niet echt meer. Subaru komt inderdaad misschien nog het beste in de buurt, hoewel dat merk ten opzichte van Saab toch iets van dat intellectuele mist. Ik weet dat niet alle Subarurijders vapende straatrace-bitcoinboys zijn, maar toch 
Mijns inziens is Volvo, net als een aantal andere merken, de laatste jaren ten prooi gevallen aan die belachelijke premium-hype. Nu vind ik de V90 en V60 geslaagde en mooie ontwerpen, daar niet van, maar je ziet er wel aan af dat het vooral de bedoeling was om meer leaserijders uit de Audi of BMW te lokken. Rationelere auto's (zoals een Volvo vroeger was) zijn gewoon niet meer in de mode, want we willen blijkbaar allemaal aan de nodeloos dikdoenerige eenheidsworst. Crossovers dan nog, god betere het. De middenklassesedan en het familiebusje zijn al zo goed als uitgestorven, de stationcar zal het misschien ook niet lang meer volhouden. Straks hebben we alleen nog maar hatchbacks en debiele nep-terreinwagens, al dan niet met nog debielere coupé-daklijn. Alles rijdt OK, klinkt hetzelfde (nep), en ziet er hetzelfde uit (ook nep), dus voor zover we daar überhaupt wakker van lagen hoeven we ons er nu niet meer mee bezig te houden en kunnen we lekker de hele dag op het mediasysteem zitten swipen en ondertussen voelen of de plastics van het dashboard wel zacht genoeg zijn.
Mijns inziens is Volvo, net als een aantal andere merken, de laatste jaren ten prooi gevallen aan die belachelijke premium-hype. Nu vind ik de V90 en V60 geslaagde en mooie ontwerpen, daar niet van, maar je ziet er wel aan af dat het vooral de bedoeling was om meer leaserijders uit de Audi of BMW te lokken. Rationelere auto's (zoals een Volvo vroeger was) zijn gewoon niet meer in de mode, want we willen blijkbaar allemaal aan de nodeloos dikdoenerige eenheidsworst. Crossovers dan nog, god betere het. De middenklassesedan en het familiebusje zijn al zo goed als uitgestorven, de stationcar zal het misschien ook niet lang meer volhouden. Straks hebben we alleen nog maar hatchbacks en debiele nep-terreinwagens, al dan niet met nog debielere coupé-daklijn. Alles rijdt OK, klinkt hetzelfde (nep), en ziet er hetzelfde uit (ook nep), dus voor zover we daar überhaupt wakker van lagen hoeven we ons er nu niet meer mee bezig te houden en kunnen we lekker de hele dag op het mediasysteem zitten swipen en ondertussen voelen of de plastics van het dashboard wel zacht genoeg zijn.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Nou ja, dat dus. Het zal Abraham wel zijn die dichterbij komt.
-
viggentroll321
- Donateur

Ik had vroeger een 850 T5R een groene op lpg, geweldig ding en bloedsnel,
had ik nooit weg moeten doen , zijn nu een klein vermogen waard.
had ik nooit weg moeten doen , zijn nu een klein vermogen waard.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Koen, hulde aan je woorden. Helemaal gelijk. De v60 en v90 zijn geslaagde modellen, maar idd wat over the top. De v70 is meer gebouwd als degelijk rationeel en daarmee stijlvaster mbt oude volvo modellen.
-
De Roest
- Geregistreerd lid
Mijn V70 2.5T blaast prima over de snelweg.... Maar wat is dat gruwelijk slaapverwekkend in dit land waar je 100km per uur mag rijden. Als het aan mij ligt, pak ik voor de langere ritten toch de Saab 900ng. Veel actiever rijden.
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Mogen en kunnen zijn twee verschillende dingen… 
-
verde900
- Donateur