Blunders bij het klussen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » ma 16 okt, 2006 22:53

Ruitensproeier vloeistof bijvullen. Blijk ik het in het vulgat voor de koelvloeistof gedaan te hebben. Gelukkig was heb bij een Renault 5 uit 1987. En die had er niks van :lol:

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 17 okt, 2006 8:27

Dc schreef:Ruitensproeier vloeistof bijvullen. Blijk ik het in het vulgat voor de koelvloeistof gedaan te hebben. Gelukkig was heb bij een Renault 5 uit 1987. En die had er niks van :lol:
heb ik gehad op de vrachtwagen water bij gevuld in het olievulpunt :oops: het was op een maandag ochtend na een grof weekend stappen was er op tijd bij

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » di 17 okt, 2006 9:24

Heb nooit geblunderd, ook niet toen ik de pakking van het inlaatspruitstuk verkeerd om had gemonteerd en bij sommige merken zitten er dan wat luchtkanaaltjes dicht.
Gevolg complete inlaat van een corvette er weer af en een nieuwe pakkingset, ach 3 uur verder deed ie het wel :oops: .
Nog mooier, versnellingsbak revisie, krijg det deksel niet los, lijkt ergens te blijven hangen, draai hem op zn kant om met licht er in te kunnen kijken,,, goh er valt vanalles uit :shock: , handboek, nee toen maar gekocht.

Vaak het gevolg van te lang door werken en iet meer scherp zijn.
O ja mooiste:
Je moet je uitlaat uitbranden van je brommertje, dat is goed, en broertje brand ie nog?
Nee ik denk het niet, wacht ik til hem op om te kijken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,pwoefff, weg wenkbrauwen en haar, hmm apart kapsel broertje :lol:

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 17 okt, 2006 10:36

Grootste blunders: wielbouten vergeten aan te draaien :? , en onlangs nog (zal een mede-forumnaar zich ook wel nog herinneren :) ): auto opgekrikt, wiel eraf, maar niet de moeite genomen er assteunen onder te zetten ... wat later is de auto over de krik naar voren gevallen; gelukkig toen ik er net niet meer onder lag.
Het is van je blunders dat je leert :oops:

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » di 17 okt, 2006 11:19

Iets wat je dus nooit moet doen bij een motor met ruim 400.000 km op de teller. Een vloeistof bij de olie gooien om de motor te reinigen. Gevolg de lagers werden door de vloeistof ook gereinigd waardoor er geen oliedruk werd opgebouwd, gevolg motor kon naar de sloop. iets te lang doorgereden. :oops:

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » di 17 okt, 2006 12:06

Je moet je uitlaat uitbranden van je brommertje, dat is goed, en broertje brand ie nog?
Nee ik denk het niet, wacht ik til hem op om te kijken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,pwoefff, weg wenkbrauwen en haar, hmm apart kapsel broertje
Dat heb ik precies hetzelfde gehad, alleen was het kapsel van mijn broer niet aan gort, maar z'n met veel zorg gekweekte snorretje (en dat duurde me vroeger toch lang) :roll:

Het onderwerp slaat wel aan he... mooi man. Mij lijkt inderdaad dat je ook van de 'missers' van anderen kunt leren... voor mij in ieder geval een amusant en leervol draadje geworden!

Guido

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 18 okt, 2006 21:49

koelvloeistof vullen bij een stadsbus nadat je ergens mee bezig was geweest bij het blok (weet niet meer wat) waarvoor je koelslangen had moeten verwijderen en je er dan vervolgens over verbazen dat het wel erg lang duurt voordat het niveau van het reservoir begint te stijgen... :roll: was dus een slangklem vergeten vast te draaien waardoor er tientallen liters koelvloeistof er aan de andere kant van de bus weer net zo hard eruit liep...

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 15 jul, 2009 13:58

Of je olie willen verversen en op zoek waar de oude olie in kan, en je vind een jerrycan met ruitenwisservloeistof, denk je, en je vult je ruitensproeierreservoir met koelvloeistof, @#$, toen maar bij de wasstraat alles eruit gespoten en weer gevult met het goede spul

mad_melle
Geregistreerd lid

Bericht door mad_melle » wo 15 jul, 2009 14:34

He Nacra, als je een blunder wilt toegeven, krabbel dan niet op het laatste moment terug :lol:

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » wo 15 jul, 2009 14:47

Geeft zeker een streeploos resultaat :lol:

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » wo 15 jul, 2009 16:32

Bij het verwisselen van een versnellingsbak in de oude renault 4 van een zusje, vergeten de bout die door de paraplu achtige pook bediening heen ging goed vast te draaien, zus zet kracht om (na een paar dagen) auto in achteruit te zetten, pook komt los in haar hand, ze trekt hele pook uit dashboard ondertussen zwager bloedneus stompend.....

De afvoerleidingen van een schuifdak vernieuwd, slangetjes iets te lang, maar och met emmers water getest met kofferbak open, liep perfect weg. Kofferbak dicht (slangetjes klem) laatste emmer water over dak heen, geen lekkage. Volgende ochtend rijdt eega naar het werk, remt stevig voor een verkeersdrempel en krijgt dus mega lading koud water in nek.....

en zo kan ik nog een tijdje doorgaan....

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 15 jul, 2009 16:41

nics schreef: en zo kan ik nog een tijdje doorgaan....
Please do! :lol:

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 15 jul, 2009 17:05

mad_melle schreef:He Nacra, als je een blunder wilt toegeven, krabbel dan niet op het laatste moment terug
Krijg het maar eens voor elkaar om een berichtje te plaatsen zonder inhoud, lukt je niet.
klik maar eens op quote :lol:

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » wo 15 jul, 2009 17:54

renovatie van een Triumph 2500 versnellingsbak met overdrive, Haynes NIET goed gelezen. Overdrive zit met 6 bouten vast maar onder bouten zitten zes dikke veren....
geen special tool gebruikt, gewoon gaan schroeven....sleutel schiet van laatste bout af, deksel van overdrive wordt dwars door deur van werkplaats heen geschoten en belandt bij de buren op de tuintafel, alwaar net het diner werd geserveerd.
Dus ietwat schaapachtig maar gaan vragen of mijn projectiel wellicht gespot was. Gortdroog commentaar "Kijk maar in de bak sla" .....

Na motor renovatie van een Daimler V8 250 wilde het kreng niet starten.. Starthulp spuitbussen erbij en terwijl startmotor onder de kap bediend werd, twee bussen geleegd. Ineens een doffe dreun achter de auto, ligt een buurman op de vloer, de ether was hem iets te veel geworden. *TIP* zet altijd de garage deuren open, ook al is het verdomde koud......

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » wo 15 jul, 2009 19:05

Mijn recordblunder was bij het vervangen van een versnellingsbak. Netjes blok en bak laten zakken was lastig, dus 'slimme takel' bedacht: katrol aan het plafond en iemand op een oude trekker met het touw eraan als takel.

Ging aanvankelijk prima, alles laten zakken en 'nieuwe' bak van de sloop aan het blok. Omhoog ging ook leuk, maar de bouten van de motorsteunen wilden er nèt niet door. Nog ietsjes hoger riep ik en BAM, motorblok weer onderin de smeerkuil, katrol door de voorruit en trillende beentjes alom. Gelukkig mankeerde niemand wat.

Na een kopje soep opnieuw geprobeerd en klusje gelukt. 's Avonds laat onderweg naar de carglass (rara waarom) nog ontdekt dat de wielbouten niet vastzaten. :oops:

One of those days...

Plaats reactie