SAAB-rijders op twee wielen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: SAAB-rijders op twee wielen

Bericht door Steve-O » ma 23 sep, 2024 10:41

Die tent is wel een goeie. Dat je je een beetje fatsoenlijk staand kan op- en aftuigen. Heb nog steeds zo'n iglootje.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 23 sep, 2024 18:04

Dat bedoel ik Hans. Dat ziet er uit als comfortabel kamperen na een lange dag in het zadel. Goed geregeld!

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » ma 23 sep, 2024 20:26

Dank, jaren gaan ook tellen dus dat afzien kan best wat minder[emoji57]

Scoloo
Donateur
Donateur

Bericht door Scoloo » ma 23 sep, 2024 21:42

Vrijdag is het dan weer zover, na lang wachten en ombouwen eindelijk de oude trouwe thundercat weer klaar om een dagje te gaan knallen op het circuit. En eerlijk is eerlijk, het blijft een heerlijke fiets ondanks zijn leeftijd. Het blok heb ik helemaal aangepakt en de remmerij verbeterd en een racekuip achter om wat strakker te kunnen sturen.

Afbeelding

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 23 sep, 2024 21:45

Mooie motor! Ziet er zo uit als nieuw.

Scoloo
Donateur
Donateur

Bericht door Scoloo » ma 23 sep, 2024 21:48

Dankjewel, vanaf afstand klopt dat, toch heeft de dame wel wat schades her en der. Maar dat mag ook, ze is van 98 en heeft 40k ervaring. Het blijft pielen met de carburateurs maar heb het nu aardig onder de knie.

1 nadeel, het gewicht. Door z'n stalen chassis is het echt een zwaar bakbeest, maar hierdoor wel stabiel.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 23 sep, 2024 22:12

Een beetje als mijn Viggen dus. :) Best gewichtig, maar met de power heerlijk stabiel en snel. :D

Carburateurs vind ik uiteindelijk steeds minder leuk. Eigenlijk heb ik de laatste jaren alleen nog maar dagelijkse motoren gehad met injectie en dat vind ik wel zo lekker. Hoewel ik oudere motoren wel echt heel leuk vind, ben ik bang dat ik toch liever richting de modernere fietsen ga. ;)

Scoloo
Donateur
Donateur

Bericht door Scoloo » ma 23 sep, 2024 22:19

De Yamaha Viggen :lol:

Ik kan je geen ongelijk geven. Mijn dagelijkse/zondags/mooiweer motor heeft ook injectie. En wat is het makkelijk om met een druk op de knop een draaiende motor te hebben.

Zeker na de winter zijn de carbs nog wel eens nukkig.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 23 sep, 2024 22:26

Dat. En ik ben geen ster in het afstellen. Ik heb gewoon een ultrasoon bad staan om te reinigen etc. Maar het echt precieze afstellen moet Ruud Freriks dan weer voor me doen. Dat blijft jammer.

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » ma 23 sep, 2024 22:30

Steve-O schreef:
ma 23 sep, 2024 10:41
Die tent is wel een goeie. Dat je je een beetje fatsoenlijk staand kan op- en aftuigen. Heb nog steeds zo'n iglootje.
Ik heb begin deze maand bij Decathlon zo’n nieuwste generatie “2 seconden tentje” gekocht op advies van mijn motormaat. Maar na twee keer zittend moeten aankleden met voeten buitenboord in het natte gras….. is het per direct een speeltentje voor de kinderen in de tuin.
Snel opgezet, dat zeker. Maar dat weegt niet op tegen een klein beetje kunnen zitten. Afrader dus

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 23 sep, 2024 22:31

Afbeelding

Deze heb ik 10 jaar gehad, met vlakschuif carburateurs 😂.

De achterband die er op de foto opzit is een 330 dus als er een Yamaha het weggedrag van een viggen had dan was het deze wel, Iedere rotonde gegarandeerd een paniekaanval!

Scoloo
Donateur
Donateur

Bericht door Scoloo » ma 23 sep, 2024 22:33

ghulst schreef:
ma 23 sep, 2024 22:26
Dat. En ik ben geen ster in het afstellen. Ik heb gewoon een ultrasoon bad staan om te reinigen etc. Maar het echt precieze afstellen moet Ruud Freriks dan weer voor me doen. Dat blijft jammer.

Dan weet je wel 1 ding zeker : ze staan daarna ook goed! Ik moet ook zeggen dat het mij ook een tijd heeft gekost voordat het enigszins goed ging.

Scoloo
Donateur
Donateur

Bericht door Scoloo » ma 23 sep, 2024 22:35

Orphy schreef:
ma 23 sep, 2024 22:31
Afbeelding

Deze heb ik 10 jaar gehad, met vlakschuif carburateurs 😂.

De achterband die er op de foto opzit is een 330 dus als er een Yamaha het weggedrag van een viggen had dan was het deze wel, Iedere rotonde gegarandeerd een paniekaanval!

Hahaha, ja maar dan hebben we het ook over ander vermogen :lol:

Mijn R1 heeft dat ook wat meer, vooral in de 1 wil die maar 1 ding: z'n bestuurder vermoorden....

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 23 sep, 2024 22:38

Scoloo schreef:Dan weet je wel 1 ding zeker : ze staan daarna ook goed!
Daarom. Toen ik mijn Ducati 600SS bracht, kreeg ik hem niet lekker aan het lopen. In 10 minuten kreeg Ruud er meer uit dan de fabriek aangaf. En dat ding liep lekker… ;)

Orphy schreef:”…dus als er een Yamaha het weggedrag van een viggen had dan was het deze wel, Iedere rotonde gegarandeerd een paniekaanval!”
Nou, bij een rotonde heb ik echt geen paniekaanval met mijn Viggen hoor. Die ga ik gewoon lekker door. ;) Al kan ik me wel voorstellen dat dit vooral rechtdoor wil. Ik heb wel eens gekeken om voor de gein een V-Max neer te zetten voor een poosje. Maar ik vind de bochtjes te leuk. ;)

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 23 sep, 2024 22:39

Die V-Max wou echt alleen maar rechtdoor, dat ging dan ook best rap maar voor de rest niet mee te rijden. Maar dat had ik zelf ook beetje gecreëerd natuurlijk.

Plaats reactie