Jonge Belgische bands in oude Saabs

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Jonge Belgische bands in oude Saabs

Bericht door Joopyboy » zo 10 dec, 2023 19:04

Is het toeval of niet? Deze week kwam ik bij het zoeken naar nieuwe muziek twee jonge Belgische bands tegen die zich hebben laten fotograferen in oudere Saabs.

De band Newmoon uit Antwerpen staat op de foto in een classic Caab in hun meest recente publiciteitshots. Dezelfde Caab komt ook voor in hun recente videoclip voor Fading Phase.
Afbeelding

[youtube_new]https://youtu.be/yunU08TJtcc?si=HsT7ufIXeJ6Fa0Ld[/youtube_new]

En de band Bluai heeft zich laten fotograferen in een rode Saab 96.
Afbeelding

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Jonge Belgische bands in oude Saabs

Bericht door 95twinturbo » zo 10 dec, 2023 20:51

Die van Bluemoon klinkt wel lekker dromerig, die naam ga ik onthouden

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 11 dec, 2023 12:44

Je bedoelt Newmoon ...

De andere band heet dus Bluai en die hebben een cover gemaakt van het nummer "Gasoline" (van wie het orgineel zou kunnen zijn hoorde ik niet 1-2-3, doe me qua klank wel wat denken aan Fleetwood Mac) en dat is ook wel weer van toepassing op SAABs. Dus die video van hun mag hier niet ontbreken, dacht ik:

Dank Joopyboy voor de "ontdekking" van beide bands.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 11 dec, 2023 14:20

Steve-O schreef:
ma 11 dec, 2023 12:44
De andere band heet dus Bluai en die hebben een cover gemaakt van het nummer "Gasoline" (van wie het orgineel zou kunnen zijn hoorde ik niet 1-2-3, doe me qua klank wel wat denken aan Fleetwood Mac) en dat is ook wel weer van toepassing op SAABs. Dus die video van hun mag hier niet ontbreken, dacht ik:
Dat is van de zusjes Haim (bekend onder de naam Haim). Dat is te zien onderaan de beschrijving bij je gelinkte video. Dat het Fleetwood-esque klinkt is niet gek. De dames hebben zich in hun muziek nogal laten inspireren door jaren 70 muziek, waaronder Fleetwood Mac. Ik luister er al jaren met plezier naar en ik vermoed zomaar wel meer Saab-rijders die niet onbekend staan om goede muzieksmaak.

Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Joopyboy » ma 11 dec, 2023 21:46

-O schreef:
ma 11 dec, 2023 12:44
Dank Joopyboy voor de "ontdekking" van beide bands.
My pleasure :bluethumb:
jelger schreef:
ma 11 dec, 2023 14:20
Dat is van de zusjes Haim (bekend onder de naam Haim). Dat is te zien onderaan de beschrijving bij je gelinkte video. Dat het Fleetwood-esque klinkt is niet gek. De dames hebben zich in hun muziek nogal laten inspireren door jaren 70 muziek, waaronder Fleetwood Mac. Ik luister er al jaren met plezier naar en ik vermoed zomaar wel meer Saab-rijders die niet onbekend staan om goede muzieksmaak.
Same here Jelger, ik luister ook met veel plezier naar de zussen Haim. De afgelopen maanden was hun 1e album Days Are Gone vaste prik in mijn 900, heerlijke muziek voor onderweg :O:

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » ma 11 dec, 2023 22:52

Ah, HAIM, dat zegt me zeker wel wat! Dat is voor mij echt zo'n band die ik per toeval heb ontdekt. In de zomer van 2015 alweer, zag ik. Dat vind ik leuk aan spotify: dat je kunt zien wanneer je een liedje hebt toegevoegd aan je favorieten (zie screenshot hieronder). Het nummer Falling in de Duke Dumont remix uit het screenshot is echt een heerlijk auto nummer.

Mijn muzieksmaak wordt door mijn familie en vrienden meestal omschreven als een 'pizza Hawaii met augurk en chocola'. Sinds ik een aantal Saabs, een oude Kadett en een Harley aan de werft heb, zeggen ze daar ook hetzelfde van:) Ach, ik kan net zo hard genieten van de Vrijthofconcerten van André Rieu, als van een simpel akkoordenschema van K3 of de Villa Volta muziek. Ik zie mijn muzieksmaak en het vermogen om ergens van te genieten als pure rijkdom :)

Afbeelding

Plaats reactie