Om wat goedkoper uit te zijn kocht ik voor een zacht prijsje een lambdasonde.
Na plaatsing ging mijn waarschuwing motorlampje branden en na uitlezen (dat doet mijn garage voor niks) zien we dat het zit in de lambdasonde.
Na samen kijken zagen we dat ik een lambdasonde/diagnose had gekocht, enkel herkenbaar aan een korter snoertje en in kort aangegeven in de informatie. Maar in principe is de benaming wel lambdasonde.
Waar ik niet achter kom is wat het verschil is. Dus hierbij mijn vraag, wat is het verschil tussen deze twee?
Verschil in lambdasondes
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Verschil in lambdasondes
Geen idee wat je hebt gekocht... heb je een link?
Dmv je lambdasonde bepaald je motormanagment of je motor in een arme of rijke situatie verkeerd. De lambdasonde geeft hierbij een variabel voltage af. Hij doet dit echter alleen correct als ie goed op temperatuur is. Hiervoor hebben onze lambdasensoren een verwarmingscircuit, waarvan het stroomverbruik/weerstand ook gemonitord wordr. Als iets hierbij niet goed/buiten een marge valt zal er zich een foutcode voordoen, en wellicht ook een CE.
Wellicht heb je iets gekocht wat een sonde simuleerd qua verwarmingsbedrading, en hierbij een continue signaal mbt het mengsel afgeeft. In zo'n geval kan het even duren voordat het motormanagement door heeft dat er iets niet pluis is.
... of zo iets...
Dmv je lambdasonde bepaald je motormanagment of je motor in een arme of rijke situatie verkeerd. De lambdasonde geeft hierbij een variabel voltage af. Hij doet dit echter alleen correct als ie goed op temperatuur is. Hiervoor hebben onze lambdasensoren een verwarmingscircuit, waarvan het stroomverbruik/weerstand ook gemonitord wordr. Als iets hierbij niet goed/buiten een marge valt zal er zich een foutcode voordoen, en wellicht ook een CE.
Wellicht heb je iets gekocht wat een sonde simuleerd qua verwarmingsbedrading, en hierbij een continue signaal mbt het mengsel afgeeft. In zo'n geval kan het even duren voordat het motormanagement door heeft dat er iets niet pluis is.
... of zo iets...
-
Frans P.
- Geregistreerd lid
Re: Verschil in lambdasondes
Hier is de link. https://www.auto-onderdelen24.nl/ridex/15753813
Op moment zit de juiste er in en brand het lampje niet meer.