Deze video geeft een beeld van de wijze waarop in 1960 een Saab werd gemaakt:
Saab productie in 1960
-
Simon & Lammie
- Geregistreerd lid
Re: Saab productie in 1960
[]
Geen idee of het mooie tijden waren, ik was nog niet geboren.
Geen idee of het mooie tijden waren, ik was nog niet geboren.
Reden: onnodige qoute
-
Henk-Jan
- Donateur

Schitterende opnames, mooi ook om te zien hoe iemand voorop de motorkap ligt om te kijken of water in het motorcompartiment indringt bij diepe plassen.
Alleen die laatste opmerking ... "Saab, een onderneming gemaakt voor de toekomst". Die is achteraf bekeken wel heel wrang.
Alleen die laatste opmerking ... "Saab, een onderneming gemaakt voor de toekomst". Die is achteraf bekeken wel heel wrang.
-
Marcel-S
- Geregistreerd lid
Maar hoort de handeling op 5:05 ook tot het gewone productieproces of ging daar wat fout?
En waarschijnlijk wat auto's opgespaard vanaf 5:51? ik neem niet aan dat de productie toen al op 1 auto per 5 seconden lag?
Voor de rest pure nostalgie.
En waarschijnlijk wat auto's opgespaard vanaf 5:51? ik neem niet aan dat de productie toen al op 1 auto per 5 seconden lag?
Voor de rest pure nostalgie.
-
Henk-Jan
- Donateur

Was puur om het product portfolio van die tijd te laten zien.Marcel-S schreef: ↑wo 04 nov, 2020 13:08En waarschijnlijk wat auto's opgespaard vanaf 5:51? ik neem niet aan dat de productie toen al op 1 auto per 5 seconden lag?
Qua productie hadden ze het over een groei naar 60,000 stuks per jaar en dat op dat moment elke dag één vrachtwagen aan motoren en versnellingsbakken van Göteborg naar Trollhätten kwam, ongeveer 100 stuks per dag. 1 auto per 5 seconden zal wat veel geweest zijn.