fileleed

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: fileleed

Bericht door Steve-O » vr 25 mei, 2018 13:41

Afleiding is een van de veroorzakers van het harmonica-effect. (zie de 1e video). Op plekken waar je lang voor een stoplicht staat te wachten, verbaas ik me altijd over het trage optrekken vooraan. Iedereen lijkt te wachten met gasgeven totdat de auto voor hen een afstand heeft van enkele meters. Zoals het filmpje ook laat zien, komen er dan minder mensen door groen heen.

Anticiperen en met je voorganger mee optrekken (initieel iets langszamer maar wel aansluiten) helpt dan. Maar weer niet bij overvolle kruisingen waar iedereen die de groene lamp ziet - stompzinng als ze zijn - oprijdt, terwijl de kruising nog verstopt is met de vorige golf onverwerkt verkeer. Dan denk ik aan "een hele grote magneet die die auto's een halfuur op het strafbankje zet" :wink:
Maar dat gedrag lijkt gewoon niet uit te roeien. Helemaal als het op de zelfde tijdstip uit afwisselende richtingen komt. Allemaal bang om niet thuis te komen? Op zulke kruisingen zou dat door verkeerslichten en camera's gedoseerde doorlaten beter kunnen werken.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 25 mei, 2018 15:52

Eens. Eensch. +1. Etc.

Wat je laatste opmerking betreft, ik wil niet weten hoeveel auto's ik al toeterend achter me heb gehad wanneer ik vanwege een verstopte kruising voor groen bleef wachten. Zelfs wanneer een onderbord of strepen op de kruising verlangen dat je de kruising niet blokkeert, nog even naast wat al in de wet geschreven staat, lijken mensen er maar niet aan te willen geloven. Maar ook weer toeteren natuurlijk wanneer iemand anders jouw doorstroming blokkeert door onterecht op een kruising te bivakkeren. :lol: :roll:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 25 mei, 2018 21:55

Even over dat toeteren. Vandaag werden wij aangetoeterd omdat wij het durfden om voor een rotonde (waar wij voorrang moesten verlenen) eventjes licht te remmen.

Edit: spelfouten!

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » ma 28 mei, 2018 15:57

ben ik de enige die het opvalt dat er een contactslot in beeld is?

Afbeelding

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 28 mei, 2018 16:37

bruises schreef:
ma 28 mei, 2018 15:57
Dat hoort bij een 9000 op die plek te zitten als ik me niet vergis.

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » ma 28 mei, 2018 18:30

Op echte Saabs zit het contactslot op de gewone plek ipv. dat ze stof en kruimels happen bij de handrem.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » ma 28 mei, 2018 18:33

bruises schreef:
Waarschijnlijk niet de enige die het ziet, wel een van de weinigen die het opvalt... :D

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 28 mei, 2018 19:55

hermank schreef:
ma 28 mei, 2018 18:33
bruises schreef:
Waarschijnlijk niet de enige die het ziet, wel een van de weinigen die het opvalt... :D
En wel de enige die er over valt, de echte saab kenner weet dit en maakt er geen punt van :-P+ , want die weet;
dat de saab 9000 de beste saab is ooit gemaakt.

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » ma 28 mei, 2018 23:27

edwardk schreef:
ma 28 mei, 2018 19:55
En wel de enige die er over valt
Ik val er niet over....was gewoon ontzettend verbaasd. Ik wist niet dat het standaard is in de 9000 en ik kon me niet voorstellen dat er mensen zijn die tussen de stoelen zo onhandig vinden dat ze de moeite zouden nemen om het te verplaatsen :)

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » di 29 mei, 2018 7:56

bruises schreef:
ma 28 mei, 2018 23:27

...was gewoon ontzettend verbaasd. Ik wist niet dat het standaard is in de 9000 en ik kon me niet voorstellen dat er mensen zijn die tussen de stoelen zo onhandig vinden dat ze de moeite zouden nemen om het te verplaatsen :)
Als je dat niet weet is dat toch een goede vraag. Daar is het forum o.a. voor! Om vragen te stellen!!

Plaats reactie