Platte batterij / alarm
-
gudmundje
- Donateur

Platte batterij / alarm
Heb vraagje. De Viggen stond in winterstalling met platte batterij. Had wegenwacht kunnen bellen zoals vorige keer maar dacht ik kan de batterij evengoed meenemen en thuis aan de druppelaar hangen. Nu die vorige keer toen de man van de wegenwacht de booster aan de batterij koppelde ging meteen het alarm af, en dat was behoorlijk luid dus dat zou ik nu willen vermijden. Vraag is dus, kan ik de opgeladen batterij erin zetten en aankoppelen zonder dat het alarm afgaat ?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Platte batterij / alarm
Sleutel in het contact en in eerste of tweede stand draaien zou kunnen helpen.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Dat zou zelfs wel eens de oplossing kunnen zijn. Maar je kunt het alarm er in ieder geval direct mee uitzetten.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ja, dat kan. Maar koppel van tevoren even het stekkertje van de motorkapsensor los, of hou alternatief de knop van de sensor ingedrukt door het met iets te blokkeren. Als je daarna de deur met de sleutel openmaakt, zou het "gevaar" geweken moeten zijn. Als je daar teveel over twijfelt, steek je eerst de sleutel in het contact en draait hem op "ON". Daarna je stekkertje weer inpluggen of je blokkade van de sensor opheffen.