welke CD hóórt in de radio van een Viggen te zitten?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

welke CD hóórt in de radio van een Viggen te zitten?

Bericht door Style&Co » wo 30 dec, 2020 13:12

een kijk in iemands muziekcollectie is een kijk in de ziel van die persoon. Het zegt veel over iemand. Idem met een blik in iemands boekenkast of in het nachtkastje van een mooie vrouw

Ik heb standaard de CD 'the best of Jamiroquai' in mijn Viggen zitten met een absolute voorkeur voor het nummer 'canned heat'. Periodecorrecte muziek passend in de tijd dat de Viggen verkocht worden, de zanger Jason Kay is zelf een absolute pertrolhead en de muziek heeft hetzelfde swingende en uptempo karakter als de auto

Afbeelding

welke CD's zitten er in de Viggens van andere eigenaren hier op het forum?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: welke CD hóórt in de radio van een Viggen te zitten?

Bericht door Orphy » wo 30 dec, 2020 15:59

Vooralsnog heeft mijn viggen welgeteld 1 werkende speaker 😂😂😂. Dus daar moet ik eerst mee aan de slag.
Heb een saabaux liggen die er dan gelijk ingaat en dan is het meestal een mix van wat stevige rock variërend van Metallica en AC/DC tot aan Herman Brood en uiteraard de man zelf, Elvis.

OuweNiek
Donateur
Donateur

Bericht door OuweNiek » wo 30 dec, 2020 16:10

Sinds ik de Saabaux bluetooth heb zijn er geen CD's meer in mijn Viggen, maar mijn meest gestreamde muziek is een nek aan nek tussen mijn symfonische rock playlist (Genesis, Saga, Arena, Asia, Journey, Pink Floyd, Marillion, ...) en mijn techno playlist. Veel gaspedaal gevoelige muziek voor lekker doorrijden afgewisseld met maximum snelheid muziek.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 30 dec, 2020 16:21

Ik draai o.a in de wisselaar van mijn viggen cabrio vaak de cd van Ilse de Lange Dear John, Een tribute to John Hiat. Nr 7 Feels like rain is het ultime moment om op bochtige wegen los te gaan. De scheurende hammond op 2.36 laat je in een andere wereld komen.
voor de liefhebbers luister maar even. Het zal je goed doen.
https://www.bing.com/videos/search?q=il ... m%3DQBVDMH

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 30 dec, 2020 16:29

klaasj schreef:
wo 30 dec, 2020 16:21
Ik draai o.a in de wisselaar van mijn viggen cabrio vaak de cd van Ilse de Lange Dear John, Een tribute to John Hiat. Nr 7 Feels like rain is het ultime moment om op bochtige wegen los te gaan. De scheurende hammond op 2.36 laat je in een andere wereld komen.
voor de liefhebbers luister maar even. Het zal je goed doen.
https://www.bing.com/videos/search?q=il ... m%3DQBVDMH
Das wel heel specifiek 😂

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 30 dec, 2020 17:03

Style&Co schreef:
wo 30 dec, 2020 13:12
een kijk in iemands muziekcollectie is een kijk in de ziel van die persoon. Het zegt veel over iemand. Idem met een blik in iemands boekenkast of in het nachtkastje van een mooie vrouw
Die eerste statement volg ik, de tweede al iets minder (via de koelkast in de ziel kijken, is nog een hele onderneming, lijkt me). Maar wat zegt het nachtkastje van een mooie vrouw dan precies? Was de inhoud van haar nachtkastje anders geweest als ze minder mooi was? En wat zégt de inhoud van dat kastje dan precies over haar ziel?

Maar goed, back on topic. De Viggen is, zoals veel liefhebbersauto's, een wagen die je meer met je hart dan met je ratio koopt. Ik verwacht er dan ook simpelweg een CD'tje waar je persoonlijk hart-elijk van kan genieten. Maar dat kan per eigenaar denk ik totaal verschillen.
Als hij motorisch erg mooi klinkt, kan ik me trouwens ook voorstellen dat de radio uitblijft.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 30 dec, 2020 17:04

Das wel heel specifiek 😂
[/quote]

Ha dat klopt Ronald. Probleem is dat ik bijna mijn hele leven al actief ben in de muziek. Zowel uitvoerend als technisch. Ik ben dan ook niet een doorsnee luisteraar maar duik echt in de muziek letterlijk en figuurlijk. Blijft een passie. Op dit moment natuurlijk helemaal zonder werk door de Lock down op evenementen en concerten. Normaal actief bij de Music show Schotland als geluidstechnicus in een team. Voor de nieuwsgierigen een kleine impressie en ook verkrijgbaar op cd.
https://www.bing.com/videos/search?q=mu ... M%3DHDRSC3

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 30 dec, 2020 17:40

Dat klinkt toch anders:-)

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 30 dec, 2020 17:41

Sonab schreef:
wo 30 dec, 2020 17:03
Style&Co schreef:
wo 30 dec, 2020 13:12
Die eerste statement volg ik, de tweede al iets minder (via de koelkast in de ziel kijken, is nog een hele onderneming, lijkt me). Maar wat zegt het nachtkastje van een mooie vrouw dan precies? Was de inhoud van haar nachtkastje anders geweest als ze minder mooi was? En wat zégt de inhoud van dat kastje dan precies over haar ziel?

Maar goed, back on topic. De Viggen is, zoals veel liefhebbersauto's, een wagen die je meer met je hart dan met je ratio koopt. Ik verwacht er dan ook simpelweg een CD'tje waar je persoonlijk hart-elijk van kan genieten. Maar dat kan per eigenaar denk ik totaal verschillen.
Als hij motorisch erg mooi klinkt, kan ik me trouwens ook voorstellen dat de radio uitblijft.

Volgens mij staat er boekenkast en geen koelkast 😂

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 30 dec, 2020 17:51

Ah, ik zit te lang achter een beeldscherm vandaag :computer1: :fight_headbang:
Via de route van de boekenkast zou ik ook mijn ziel wel durven blootgeven ja.
Het nachtkastje van mijn (beeldschone) vrouw ga ik nog eens meditatief schouwen

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 01 jan, 2021 13:55

Sonab schreef:
wo 30 dec, 2020 17:03
En wat zégt de inhoud van dat kastje dan precies over haar ziel?
alles 8)

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 01 jan, 2021 14:50

Voor wie het schitterende nummer "Canned Heat" nog niet kent..... :D

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 01 jan, 2021 15:01

Mijn persoonlijke favoriet is deze:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 01 jan, 2021 15:47

Er zijn talloze cd's die lekker klinken in de auto, maar een van mijn favorieten is Crazy P - When we on (2011).

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 01 jan, 2021 15:50

Sapphire schreef:
vr 01 jan, 2021 15:47
maar een van mijn favorieten is Crazy P - When we on (2011).
helemaal eens! Eruption is ook lekker

Plaats reactie