viggen rescue kit

Plaats reactie
Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

viggen rescue kit

Bericht door Killercave86 » ma 11 mar, 2019 13:28

Vandaag de viggen rescue kit geplaatst

Kon nou niet zeggen dat ik heel enthousiast was over de passing van dat ding

Heb het maar opgevuld met ringetjes anders zou het blik allemaal bij elkaar treken of is dat juist de bedoeling?

Afbeelding

OuweNiek
Donateur
Donateur

Re: viggen rescue kit

Bericht door OuweNiek » ma 11 mar, 2019 13:57

Hoi,

Van welke leverancier heb je deze steering-rack-brace? De Maptune brace paste bij mijn viggen eigenlijk direct goed. Ik kan mij niet voorstellen dat je blik bij elkaar moet gaan trekken. Het stuurhuis moet gefixeerd worden.

Waarschijnlijk weet je dit wel, toch voor de zekerheid: de viggen rescue kit bestaat uit nog wat meer onderdelen dan alleen de brace. Het plaatsen van de brace was een kleine maar goede stap vooruit. Het grote verschil kwam voor mij bij de PU bussen in de voorwielophanging en sport schokdempers. Daarna kan je nog verder gaan met rescue kit onderdelen zoals een subframe-brace en een andere torsiestang. Ik heb mijn viggen niet (verder) verlaagd.

Groet,
Niek

Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Killercave86 » ma 11 mar, 2019 14:16

Ik weet de leverancier niet heb deze 2e hans op de kop getikt

Het klemmende aluminium is blauw en de stang vergroomd zoals op de foto en die ziet er dikker uit dan op mijn andere 9-3 waar al een rescue kit op zat

Ik weet dat er veel meer nodig is voor i echt strak rijdt maar je moet toch ergens beginnen 😇

Dank voor je reactie

OuweNiek
Donateur
Donateur

Bericht door OuweNiek » ma 11 mar, 2019 14:36

Het is een goede plek om te beginnen, en je moet idd ergens beginnen. Als het stuurhuis maar gefixeerd is moet het verder wel goed zijn denk ik.

Veel rijplezier.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » ma 11 mar, 2019 14:40

Het lijkt me de Parts for Saab versie (heb ik zelf ook). Zit de chrome stang wel 100% goed? Het lijkt erop dat hij aan de kant van het stuurhuis scheef (niet haaks) zit, waardoor je tegen het zij-scherm scheef uit komt.

Ik zou hem eerst half vast zetten aan beide kanten en dan aandraaien. Dat het zij-scherm een paar millimeter zet bij het aandraaien lijkt mij geen probleem. Als hij maar star zit.

Daarnaast heb ik een stukje fietsband tussen het aluminium en de clamp gestopt om hinderlijke tikken in het stuur te vermijden. Andere kant van het stuurhuis hangt bij mij in een Powerflex beugel.

Gr Arco

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 11 mar, 2019 17:12

ik meen me te herinneren dat er verschillende type s en maatvoeringen waren: heb je wel de goede te pakken.
Want hij is past erg mooi/precies normaliter.

Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Killercave86 » ma 11 mar, 2019 18:21

AR schreef:
ma 11 mar, 2019 14:40

Ik zou hem eerst half vast zetten aan beide kanten en dan aandraaien. Dat het zij-scherm een paar millimeter zet bij het aandraaien lijkt mij geen probleem. Als hij maar star zit.
Zo heb ik het ook gedaan ook nog andersom geprobeerd maar dat was duidelijk niet goed
Nu met die ringetjes is het blik minimaal verzet en zit i nu goed star dus denk zelf dat i goed zit

Waarom zouden er 2 maten zijn het is toch allemaal het zelfde?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 11 mar, 2019 18:25

ik weet het niet zeker: maar destijds meen ik bij de inkoopactie zoiets gezien te hebben. Maar misschien is er iemand die het zeker weet.
Aan de andere kant, hij zit nu goed toch?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 11 mar, 2019 20:42

Ja, een voor linksgestuurde autos en een voor rechtsgestuurde autos (dus ik weet niet waar je hem op de kop getikt hebt :lol: )

Plaats reactie