Animo voor een apart Viggen forum op het Saab Forum?

OuweNiek
Donateur
Donateur

Re: Animo voor een apart Viggen forum op het Saab Forum?

Bericht door OuweNiek » za 03 okt, 2020 15:15

Turbobakk schreef:
za 03 okt, 2020 11:45
Wil me er niet mee bemoeien , maar ik zat toevallig net in de open database van de RDW (voor de TurboX :D, ook een exoot ), maar als je uitgaat van de motorvariant B235R, krijg je nu 66 kentekens, waarbij 37 stuks de datum 1e toelating gelijk is aan de datum 1e toelating Nederland. Eén Viggen, een grijze coupé, is nog in bezit van de eerste Nederlandse eigenaar sinds 02-02-2000 :shock:
Leuk heh, als je er in gaat snuffelen wat je kunt vinden.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 03 okt, 2020 17:07

DV 9-3 schreef:
vr 02 okt, 2020 9:57
evo schreef:
vr 02 okt, 2020 7:39
De Viggen is gewoon een 9-3OG versie...
My2P ;-)
Da's nou precies wat veel Viggen rijders anders beleven....

...Hij was er eens echt in gaan rijden en appte: "Meine Gute!!! Wat een kanon. Je moet een Viggen rijden om een Viggen te snappen. Ik ben om. Dit is toch de betere auto als je een getunede Aero er naast zet."
Ai om er maar ene te noemen :lol:

Ik zal zeker niemand zijn lol willen ontnemen. Eigen subformum? Leef jullie uit. Ik vind het allemaal alleen maar mooi!

Maare... nu we toch bezig zijn... :mrgreen:
Nu heb ik in mijn tijd al wel menig Viggen (al dan niet getuned) of naar 2.3 aangepaste 900/9-3 gereden. Ik denk dat ik wel zo'n beetje kan inschatten hoe een Viggen (zou moeten) rijden, en persoonlijk geef ik (als het om sportief rijden gaat) meer om de characteristiek van de 2.0, zeker als ie nog eens goed getuned is. Op toeren vind ik de 2.0 gewoon fijner draaien. Maar de grunt down low van de 2.3 in een 9-3 is ook heerlijk. Dus ik snap het denk ik wel :wink: (of is dit een knuppel in het hoenderhok gooien.... in dit Viggen subforum? :D )

Drive safe en Keep them rolling :O:

viggentroll321
Donateur
Donateur

Bericht door viggentroll321 » za 03 okt, 2020 18:20

mijne heeft kenteken TR OL-321 (voorheen orgineel nederlands) een 3 deurs 2000 lightning Blue, met 470000km, bij 465000 nieuwe motor etc etc, geschat 300+pk.
Belgische motorbouwer :) de Viggen is sinds 2006 in mijn bezit.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 03 okt, 2020 18:33

evo schreef:
za 03 okt, 2020 17:07
Op toeren vind ik de 2.0 gewoon fijner draaien. Maar de grunt down low van de 2.3 in een 9-3 is ook heerlijk. Dus ik snap het denk ik wel :wink: (of is dit een knuppel in het hoenderhok gooien.... in dit Viggen subforum? :D )

Drive safe en Keep them rolling :O:
Zie daar de eigenschap die de B234R in mijn MC Yellow Cabrio zo'n unieke belevenis maakt. De "grunt down low" van een 2.3 gecombineerd met het gemak van veel vermogen in het hogere toerenbereik dat een (getunede) T5 meer heeft dan een T7. Als ik je goed versta... En... Ook al ziet die er exact uit zoals een Viggen. Het is geen Viggen... Hoe veel knuppels je er ook naar gooit. :wink:

Groet!

Daan Paul
Donateur
Donateur

Bericht door Daan Paul » za 03 okt, 2020 18:47

Ik heb voor de keuze gestaan een jaar geleden om mijn Aero automaat in te ruilen op een Viggen. Na veel tobben, afwegen en lang nadenken heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Hoewel de Viggen in naam iets magisch heeft voor me, vond ik de 2 liter Aero automaat met Viggen bumperset toch voor mij de betere keuze. Herken erg wat Evo zegt.

Dat gezegd hebbende: alle plaatjes van en praatjes over Viggens bij elkaar is wel een mooie plek om op het forum te lezen en plaatjes te kijken. Daar geniet ik net zo van als de Viggen eigenaren. Maar van mij zouden daar ook 9-3 OG Aero's uit 2001 en 2002 bij mogen. Minder zeldzaam, maar wat mij betreft ook zeer begeerlijk. Zo lang het maar af fabriek originele Aero's zijn en geen look-alikes.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 03 okt, 2020 21:32

Hoi allemaal. Viggen is een geweldige SAAB-variant. Prima dat er een aparte groep voor is. Er zal wel een hoop opnieuw geschreven gaan worden. Graag wel gelijk van meet af aan de titels aanpassen naar Viggen SUB-forum i.p.v van forum. Het is geen apart forum, dan kwam er een nieuwe website, immers.

Het lijkt mij een goed idee, als een een aparte VIggen-moderator wordt aangewezen, die als eerste taak krijgt om specifieke VIGGEN-topics, uit het subforum "9-3 en 900NG" naar hier verhuizen of te kopiëren en op die manier een topic-structuur aanbrengt. Dit is overzichtelijker en er kan gewoon op bestaande topics worden voortgeborduurd. Tegelijkertijd komen op die manier topics onder de aandacht van VIGGEN-liefhebbers die ze anders wellciht nooit tegen zouden komen.

Zonder structuur wordt het een onoverzichtelijke janboel net als de sectie Handleidingen. Het is mogelijk zelfs een goed idee om de sectie Handleidingen op de zelfde manier op de schop te nemen. Maak een subrubriek in een modelsectie aan en verhuis de handleiding van de algemene sectie, naar de model-specifieke sectie.

Het forum is zo groot aan het worden dat er niet alleen voor de Viggen een aparte structuur mocht komen. De zoekfunctie geeft vaak een ondoorgrondelijke berg aan resultaten. Het moet m.i. mogelijk worden om vanuit de eigen denkwijze ergens te belanden, i.p.v. van eindeloos met combinaties van zoekwoorden en asterixen te moeten spelen. Bovendien geeft de zoekfunctie vaak na een paar pogingen een foutmelding "kan nu niet voor je zoeken, probeer het later nog eens".

OuweNiek
Donateur
Donateur

Bericht door OuweNiek » za 03 okt, 2020 21:35

viggentroll321 schreef:
za 03 okt, 2020 18:20
mijne heeft kenteken TR OL-321 (voorheen orgineel nederlands) een 3 deurs 2000 lightning Blue, met 470000km, bij 465000 nieuwe motor etc etc, geschat 300+pk.
Belgische motorbouwer :) de Viggen is sinds 2006 in mijn bezit.
Hoi Viggentroll321, dank je voor het voorstellen van jou Viggen. Ik ben een nieuw onderwerp gestart “Mijn Viggen”. Daarin stel ik mijn Viggen voor. Ik kijk uit naar meer voorstel rondjes.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » zo 04 okt, 2020 9:43

Style&Co schreef:
za 03 okt, 2020 11:39
DV 9-3 schreef:
za 03 okt, 2020 11:16
Of ga ik nu te ver...
nee hoor. Consider it done!
Mag dat dan ook met mijn "De gele Viggen, zonder roze bril" topic?

:wink:

Thnx voor de moeite alvast!

OuweNiek
Donateur
Donateur

Bericht door OuweNiek » zo 04 okt, 2020 10:50

DV 9-3 schreef:
Style&Co schreef:
za 03 okt, 2020 11:39
DV 9-3 schreef:
za 03 okt, 2020 11:16
Of ga ik nu te ver...
nee hoor. Consider it done!
Mag dat dan ook met mijn "De gele Viggen, zonder roze bril" topic?

:wink:

Thnx voor de moeite alvast!
Goed voorstel. Hoort nu daar thuis.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » vr 09 okt, 2020 9:13

Ik weet niet wie het gedaan heeft, of waar ik iemand kan bedanken, maar DANKJEWEL voor het bij elkaar plaatsen van allemaal posts over Viggens in dit subforum. Nu al veel gevonden wat ik nooit eerder gezien heb. TOP :!:

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » vr 09 okt, 2020 10:23

We kunnen beginnen dat iedereen die een topic vindt deze hier in een onderwerp meldt?
Dan kunnen wij, moderators, de topics voorlopig verplaatsen.

Het is volgens mij lastig om een moderator te maken voor een specifiek deel, die dan ook dingen moet kunnen in andere subfora.
Ik ga daar wel even naar kijken.

Wie zou eventueel interesse hebben om dit Viggen forum te modereren?

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 10 okt, 2020 9:43

Sander schreef:
vr 09 okt, 2020 10:23
Wie zou eventueel interesse hebben om dit Viggen forum te modereren?
Als 'topic starter' kan ik natuurlijk niet nìet reageren op deze vraag... Èn, ik ga niet graag een verantwoordelijkheid aan als ik twijfel of ik die goed kan waarmaken. Ik zit vaak op 't Saab forum, zeker de laatste tijd. Ben echter ook digibeet. Om een goeie afweging voor mijzelf (en jullie?) te kunnen maken, wat wordt er precies van een moderator verwacht? Mag via PB.

Groet!

Plaats reactie