@WimZ: JLAudio is zondermeer een uitstekend merk. In het verleden toch een behoorlijk aantal mensen gejureerd die dit merk gebruikten alleen met een wat ander prijskaartje.
En ik blijf het niet begrijpen dat ze een 12 mm tweeter in zo'n grote behuizing plaatsen want de midden tonen kaatsen volledig tegen de onderkant van die behuizing en geeft alleen maar vervelende reflecties. Houd maar de hand voor de mond met gespreide vingers: zelfs dan word je nog gevraagd om je hand weg te nemen.
Ik wil graag even voorzichtig zijn om oud collega's af te vallen, maar waarschijnlijk heeft deze dealer een voorkeur voor JLAudio. Als je naar deze link kijkt dan zie je dat de Polk dezelfde maat heeft, gelukkig een goed ingebouwde tweeter, hetzelfde gebouwd is en een stuk goedkoper. En zelf ben ik altijd gecharmeerd geweest van het merk. Dus ja, ............ zeg het maar.
http://www.autosound.nl/car-audio/polk- ... db351.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En om toch duidelijk proberen te zijn: een mooie 3 1/2" breedbander uit de home audio blijft in mijn optiek het beste. Als er volkstammen DIY-ers zijn die daar hele home systemen mee bouwen, wie zijn wij dan om de andere kant op te gaan, toch?
Dynamat heeft trouwens alleen zin als je een wedstrijd auto gaat bouwen. Voor de deuren is een plaat achter de speakers voldoende. Want daar komt uiteindelijk de druk op te staan.