Arne's Viggen - Vooral rijden
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: Arne's Viggen - Aan de slag
Oeh nice, een 911?
Balen van dat hek zeg.. verder weer prachtig!
Balen van dat hek zeg.. verder weer prachtig!
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Ja, dat hek gaf wel even een flink baalmomentje. Zeker als je net zo blij bent weggereden bij de garage. Maar goed, het is te maken...
Inderdaad een proefrit in een 911. Dat rijdt wel leuk, maar het lange verhaal is voor een ander forum.
Inderdaad een proefrit in een 911. Dat rijdt wel leuk, maar het lange verhaal is voor een ander forum.
-
Wim Kasten
- Geregistreerd lid
supervervelend...even voor mijn begrip...ik ga ervan uit, dat het hek nooit gesloten wordt, of zie ik dat verkeerd?
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Nee, het hek gaat elke nacht dicht en op slot. Overdag staat het helemaal open en zitten er haken over de twee draaiende delen. Ik gok dat de haak op dit deel van het hek niet goed vastgezeten heeft. Meestal parkeer ik hem op een ander deel van de parkeerplaats, maar met de lage zon van dit moment, was dit de enige plek waar ik ook het dak in de zon kon zetten. En terugkijkend had ik kunnen weten dat er daar een risico was dat het hek tegen de Saab zou komen. Ik heb het de avond ervoor nog zelf dicht en op slot gedaan en dan draai je over die parkeerplaats (en die ernaast) heen. Op de parkeerplaats ernaast stond al een Volvo, dus mocht ik aansluiten. Maar goed, in de afgelopen 5 jaar heb ik dat hek nog nooit los zien waaien, dus dan denk je daar ook niet over na.
Nu wel.
Nu wel.
-
Wim Kasten
- Geregistreerd lid
.....zo goed bij nagedacht en dan, dat het toch fout gaat... extra balen, maar...... hij wordt vast weer helemaal mooi... je van harte gegund!
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Er is niet heel veel nieuws over de Viggen. De schade gaat hersteld worden, maar er was nog geen plek bij een goede spuiter. Dat komt nog.
In de tussentijd is de collectie wel weer uitgebreid. De Viggen krijgt er een broertje bij. Ik was al een poosje aan het kijken naar iets echt sportiefs om aan te vullen. Een echte sportwagen. Al snel was ik enthousiast over de Porsche 911 in de 996 en 997 uitvoeringen. Die zijn prijstechnisch nog leuk en je hebt toch een 911. Op mijn verjaardag in oktober heb ik mezelf dan ook een proefrit in een 911 996 Carrera cadeau gedaan. Die foto stond ook al in dit topic. Wat een leuke rijervaring. Ik heb echt wel even flink gas gegeven en behoorlijk wat lol gehad in de 911, maar eigenlijk was dat een slechte auto. Er lekte wat onder de motor, de onderhoudshistorie was niet compleet, de koppeling moest waarschijnlijk vervangen worden en zo telt het snel op. Daarna heb ik nog een 996 Carrera 4 gereden, maar die was beduidend minder speels dan de 996. De vierwielaandrijving maakt het een auto die als een blok op de weg ligt, maar dat maakt het plezier wel minder, dus die viel af. Ik vroeg me af of het te compenseren was met vermogen, dus ben ik een aardige ronde gaan doen met een 996 Turbo. Wat een beest van een motor ligt daar in. Maar weer, de vierwielaandrijving maakte de voorkant 'zwaar'. Hij deed alles dat ik wilde met gemak, maar zonder het speelse gevoel waar ik naar zocht.
Onderweg naar Utrecht, reed ik voor de zoveelste keer langs Houten. Daar staat een showroom die mij altijd al heeft aangesproken. Op een regenachtige woensdagochtend ben ik gestopt en binnen gelopen. Niet omdat ik echt een auto wilde kopen, maar om gewoon eens te kijken. Van het een kwam het ander en voor ik het wist, had ik een Lotus Elise op het oog. Rijden ging die dag niet, voornamelijk ook vanwege het verschrikkelijke weer. Dus op zaterdag teruggekeerd voor de proefrit. En dat was het. Na drie kwartier sturen kwam ik uit de auto met spierpijn in mijn rode wangen. Mijn vrouw zei dat ik echt uitstapte als een klein jongetje. Nou is een Lotus voor mij ook wel een jongensdroom, maar ik had nooit gedacht dat het zo ver zou komen. Zo ver is het dus nu wel. Ik moet nog wel even op zoek naar een extra garage om wat met auto's te schuiven, maar hij komt deze kant op. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit mijn nieuwe speelgoed is:

In de tussentijd is de collectie wel weer uitgebreid. De Viggen krijgt er een broertje bij. Ik was al een poosje aan het kijken naar iets echt sportiefs om aan te vullen. Een echte sportwagen. Al snel was ik enthousiast over de Porsche 911 in de 996 en 997 uitvoeringen. Die zijn prijstechnisch nog leuk en je hebt toch een 911. Op mijn verjaardag in oktober heb ik mezelf dan ook een proefrit in een 911 996 Carrera cadeau gedaan. Die foto stond ook al in dit topic. Wat een leuke rijervaring. Ik heb echt wel even flink gas gegeven en behoorlijk wat lol gehad in de 911, maar eigenlijk was dat een slechte auto. Er lekte wat onder de motor, de onderhoudshistorie was niet compleet, de koppeling moest waarschijnlijk vervangen worden en zo telt het snel op. Daarna heb ik nog een 996 Carrera 4 gereden, maar die was beduidend minder speels dan de 996. De vierwielaandrijving maakt het een auto die als een blok op de weg ligt, maar dat maakt het plezier wel minder, dus die viel af. Ik vroeg me af of het te compenseren was met vermogen, dus ben ik een aardige ronde gaan doen met een 996 Turbo. Wat een beest van een motor ligt daar in. Maar weer, de vierwielaandrijving maakte de voorkant 'zwaar'. Hij deed alles dat ik wilde met gemak, maar zonder het speelse gevoel waar ik naar zocht.
Onderweg naar Utrecht, reed ik voor de zoveelste keer langs Houten. Daar staat een showroom die mij altijd al heeft aangesproken. Op een regenachtige woensdagochtend ben ik gestopt en binnen gelopen. Niet omdat ik echt een auto wilde kopen, maar om gewoon eens te kijken. Van het een kwam het ander en voor ik het wist, had ik een Lotus Elise op het oog. Rijden ging die dag niet, voornamelijk ook vanwege het verschrikkelijke weer. Dus op zaterdag teruggekeerd voor de proefrit. En dat was het. Na drie kwartier sturen kwam ik uit de auto met spierpijn in mijn rode wangen. Mijn vrouw zei dat ik echt uitstapte als een klein jongetje. Nou is een Lotus voor mij ook wel een jongensdroom, maar ik had nooit gedacht dat het zo ver zou komen. Zo ver is het dus nu wel. Ik moet nog wel even op zoek naar een extra garage om wat met auto's te schuiven, maar hij komt deze kant op. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit mijn nieuwe speelgoed is:

-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Schitterende Lotus! Gefeliciteerd!
-
DV 9-3
- Donateur

Wooow Arne! Wat gaaf! Heel veel dichter bij motorrijden kom je niet met een straatauto volgens mij. Echt 'n icoon ook al, dit type.
Kan me voorstellen dat zoiets even tijd nodig heeft om te bezinken, maar ik denk ook dat je midden in de roos geschoten hebt. Gefeliciteerd!
Kan me voorstellen dat zoiets even tijd nodig heeft om te bezinken, maar ik denk ook dat je midden in de roos geschoten hebt. Gefeliciteerd!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Wellicht leuk om te weten is dat Tesla indertijd een electrische auto ging bouwen op het chassis van een Lotus Elise: de Tesla Roadster.
Dat was elektrische auto die werd gebouwd door Tesla Motors in Californië in de periode van 2008 tot 2012.
De Roadster was de eerste legale volledig elektrische auto waarmee op de snelweg mocht worden gereden.
Het werd de eerste volledig elektrische productie-auto met een actieradius van meer dan 320 kilometer.
Tesla verkocht in totaal ca. 2.450 van dit type Roadster in meer dan 30 landen.
Dat was elektrische auto die werd gebouwd door Tesla Motors in Californië in de periode van 2008 tot 2012.
De Roadster was de eerste legale volledig elektrische auto waarmee op de snelweg mocht worden gereden.
Het werd de eerste volledig elektrische productie-auto met een actieradius van meer dan 320 kilometer.
Tesla verkocht in totaal ca. 2.450 van dit type Roadster in meer dan 30 landen.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Bedankt allemaal.
@RoelandV Daar ben ik me zeker van bewust. Er staan er nu ook drie in dezelfde showroom (maar geen van allen te koop) en ik heb de eerste Tesla roadster in Nederland destijds gereden. Wat een geweldig ding was dat. Best veel lol mee gehad die middag. Oh, en bedankt voor de foto’s.
@DV 9-3 En dan motorrijden op een supersport. De ontwerpers reden destijds allebei een Ducati. Nou heb ik die een goed jaar geleden weggedaan, maar ik heb nog steeds twee allroads staan. Dit is gewoon een kart op straat. Dat zeiden ze vroeger over mijn Mini Cooper S, maar ik kan nu zeggen dat dat niet te vergelijken is. Dit is echt next level. In- en uitstappen zijn wel uitdagend, maar als je onderweg bent…
@Caspar Gaaf toch.
@RoelandV Daar ben ik me zeker van bewust. Er staan er nu ook drie in dezelfde showroom (maar geen van allen te koop) en ik heb de eerste Tesla roadster in Nederland destijds gereden. Wat een geweldig ding was dat. Best veel lol mee gehad die middag. Oh, en bedankt voor de foto’s.
@DV 9-3 En dan motorrijden op een supersport. De ontwerpers reden destijds allebei een Ducati. Nou heb ik die een goed jaar geleden weggedaan, maar ik heb nog steeds twee allroads staan. Dit is gewoon een kart op straat. Dat zeiden ze vroeger over mijn Mini Cooper S, maar ik kan nu zeggen dat dat niet te vergelijken is. Dit is echt next level. In- en uitstappen zijn wel uitdagend, maar als je onderweg bent…
@Caspar Gaaf toch.
-
ghulst
- Geregistreerd lid

De Viggen maakt nog steeds naar alle tevredenheid zijn kilometers. Natuurlijk moet je af en toe even netjes parkeren voor een leuke foto. Toevallig gisteren tussen de buien door nog open gereden. Heerlijk om het dak er weer af te gooien en gewoon lekker met de wind in je haar te zitten. Verder is er over de Viggen eigenlijk gewoon heel weinig te melden. Nou ja, door de storm is er een hek tegenaan gewaaid en volgende maand gaat er een goede spuiter mee aan de gang om de boel weer in topconditie te krijgen. Soms moet het maar even.
Vandaag is de tweede open auto naar huis gekomen. Het kostte nog even wat moeite om een garage te vinden en wat leuke extra’s te laten monteren. Vanmiddag lekker binnendoor gereden vanaf Houten en daar heel veel plezier bij gehad. Hoe je van een rit van anderhalf uur toch met veel plezier tweeënhalf uur kunt maken. Ik ga hier natuurlijk verder niet veel over de Lotus posten, maar wat een machine. En er zit op de foto een dak op, maar dat is een hardtop. Vijf bouten los en hij kan er af en dan kan de softtop er op. Dat gaat binnenkort ook wel gebeuren. Meer wind in je haar. Lekker.