Hallo,
Ik heb onlangs een 96 gekocht in Frankrijk en wil deze laten invoeren. Kentekenbewijs geeft aan de de auto van 1-1-1966 is.
Nu ben ik bij de RDW geweest en blijkt het ingeslagen chassisnummer (achter de bestuurdersstoel) niet overeen te komen met het plaatje in het motorruim en Franse kentekenbewijs. De RDW wil ook graag weten welk motornummer is ingeslagen. Deze kan ik niet vinden op het blokje (is gereviseerd) wat erin zit maar wel op het blokje wat we erbij hebben gekocht (530903). Beide blokjes hebben hetzelfde gietnummer (731005). De RDW geeft aan dat er via dit gietnummer wellicht ook te achterhalen is uit welk jaar het motorblok is.
Heeft iemand wellicht een idee waar ik deze informatie zou kunnen opvragen?
Alvast dank voor de hulp!
Stefan
Chassisnummer 96 TT (1966)
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: Chassisnummer 96 TT (1966)
Twee verschillende chassisnummers geeft aan dat er met de auto gesjoemeld is. Je mag er van uit gaan dat het ingeslagen nummer onder de achterbank het juiste is. Je had - voor je naar de RDW ging - een overeenkomstig nummer met het plaatje in de motorruimte en de papieren ergens kunnen inslagen. Zou je veel administratieve ellende bespaard hebben... (of de auto kunnen laten staan).
Wat betreft de motor, hier een foto van een '66-er, herkenbaar aan de afgeschuinde kanten aan de bovenkant, samen met de 8 bouten bevestiging van het inlaatspruitstuk, want 3 carburateurs:

Jij spreekt van gietnummer 731005, maar deze foto zegt 732005. Kan het zijn dat dit een typefout is?
In het onderdelenboek kan ik beide nummers niet terugvinden.
Je kan ook de specificaties van beide chassisnummers opvragen bij het Saabmuseum in Zweden, zij kunnen je meer uitleg geven. Misschien wordt eea dan duidelijk(er).
Wat betreft de motor, hier een foto van een '66-er, herkenbaar aan de afgeschuinde kanten aan de bovenkant, samen met de 8 bouten bevestiging van het inlaatspruitstuk, want 3 carburateurs:
Jij spreekt van gietnummer 731005, maar deze foto zegt 732005. Kan het zijn dat dit een typefout is?
In het onderdelenboek kan ik beide nummers niet terugvinden.
Je kan ook de specificaties van beide chassisnummers opvragen bij het Saabmuseum in Zweden, zij kunnen je meer uitleg geven. Misschien wordt eea dan duidelijk(er).
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: Chassisnummer 96 TT (1966)
Gevonden!
# 713005 is een '65 motorblok met één carburateur.
731005 Block#, 850CC, Std 1 carb, Mixer, Dark Green, Head #7310028
This engine was in the 1965 95 & 96. Engine has one carb. and the water pump is bolted to the front of the cylinder head. Also new is the pneumatic fuel pump bolted to the side of cylinder #2. Engine is rated at 44 horsepower and is painted dark green.
Bron: http://www.tomdonneymotors.com/2012/04/ ... -id-chart/
731005 Block#, 850CC, Std 1 carb, Mixer, Dark Green, Head #7310028
This engine was in the 1965 95 & 96. Engine has one carb. and the water pump is bolted to the front of the cylinder head. Also new is the pneumatic fuel pump bolted to the side of cylinder #2. Engine is rated at 44 horsepower and is painted dark green.
Bron: http://www.tomdonneymotors.com/2012/04/ ... -id-chart/