Een paar weken geleden verscheen er een
knocking box op tradera:
Ik heb mijn kans gewaagd en voor € 40,00 inclusief verzenden is hij vorige week thuis geleverd. Na een voormiddagje ontroesten en schuren, heb ik het ding een hittebestendige laklaag gegeven. De ingangen heb ik gevlakt. Ik had hem ook graag open gemaakt om te zien wat er binnen in zit, maar durf het risico niet te nemen, ik ben bang dat er bouten gaan afbreken. En stel dat het goed gaat gaat, waar vind ik dan een nieuwe pakking... Enkel in de doorgang van cilinder 3 zie ik wel een gat zitten naar de eigenlijke box:
Zo ziet het er uit na montage, de box hangt onder de collector:
Nu was ik wel benieuwd, de verwachtingen zijn hoog gespannen, maar dat viel tegen. Na starten ben ik rond de auto gelopen om te luisteren, maar ik hoorde geen wezenlijk verschil ten opzichte van voorheen. Dan ben ik gaan rijden, achteruit de oprit af, en al snel hoorde ik bij gas lossen een loeiend geluid, alsof de startmotor even bleef doordraaien. Tijdens het rijden kwam dit (vervelend én onrustwekkend) geluid ook terug, telkens bij overschakelen tussen de lagere versnellingen. Tussen 3 en 4 viel het me minder op. Te wijten aan de rolgeluiden en windgeruis?
Een beetje gedesillusioneerd - ik had meer verwacht - heb ik de auto terug in de garage gereden. Ik snap het nut van het gehele ding niet. Misschien werkt het niet zoals het moet omdat er inwendig iets is weggeroest? Wie zal het zeggen. Een van de volgende dagen bouw ik hem terug zoals het was en dan schroef ik de box open om te kijken wat er in zit.