Ja, afgelopen zondag op weg naar Hilversum voor de Saab meeting toen, net in Woerden allemaal rare en beangstigende geluiden en over en uit.
Gelukkig reed Andrys achter me en kon ik nog mee
Het zou de ontbrekende schakel geweest zijn: een 96TT shortnose.
Leuke dag, zie daarvoor het topic elders. Vandaag heb ik de eerste stap gemaakt om te kijken wat er beschadigd is.
Het v-snaar wiel op de krukas is niet in beweging te krijgen, geen mm.
Van de week eerst via de boogie openingen met een poorman's, poor quality endoscoop gekeken maar kon daar niet echt heldere en scherpe beelden mee maken, maar kon wel zien dat er geen grote beschadigingen waren.
Maar niet of er wel kleinere zijn.
Vandaag de volgende stappen:
Inlaat spruitstuk eraf
uitlaat spruitstuk eraf
kop eraf.
En nog kan ik geen duidelijke beschadigingen waarnemen.
Paar foto's zijn niet goed gelukt en het was regenachtig dus moet morgen nog een keer terug om beter te kijken.
Ik kan veel maar deze keer ben ik bang dat ik wel wat deskundige hulp gebruiken kan.
Mocht ik morgen ook niets vinden dan is mijn volgende stap de motor eruit en de krukas pan eraf, zien of er dan meer te ontdekken valt. Bv of en welke zuiger er vast zit dansel de krukas zelf vast zit.
Voor nu een paar foto's.
De cilinder van zuiger 2 en 3 zien er boven de zuiger goed uit. Misschien heb ik iets gezien op de cilinderwand onder de zuiger 1. Maar daarvoor ga ik morgen terug vermits het niet stortregent.
Ja, en als jullie goede adviezen hebben hou ik me aanbevolen, zoals gezegd is dit deel voor mij onbekend. De laatste keer dat ik een zuiger zag en in mn handen had was denk ik 45 geleden van een Mobiletje.....
Inlaat poorten: geen beschadiging te zien op de zuigers van cilinder 2 en 3

Blokje zonder kop: Ook hier geen beschadiging te zien op de cilinderwand van cilinder 2 en 3:

De kop ziet er naar mijn ondeskundige observatie ook onbeschadigd uit:

Alleen meen ik achterin op de cilinderwand wel beschadigingen te zien en ook wat verticale krassen:

De zuigerveren van zuiger 2 en 3 lijken ok, voorzover ik kan zien:

Het gaat nog zeker een vervolg krijgen tot ie weer lekker loopt en weer kan