TT register ???

1947-1967
sonett003
Geregistreerd lid

TT register ???

Bericht door sonett003 » wo 03 okt, 2012 18:52

Forummer Thales stelde vandaag de vraag: Wordt het geen tijd voor een tweetaktregister ?

Mijn reactie: Geen verkeerd idee! :medal:
Ik heb in januari met veel plezier voor WamWas de 20 TT's in anderhalve week gemobiliseerd, was toch wel een apart clubje gelijkgestemden van diverse pluimage met eenzelfde drive om het mobiel historisch erfgoed te bewaren en vooral ook te gebruiken.

De Saabjes, met een zeer hoog fungehalte en een meer dan gemiddelde drivebility, tegen zeer acceptabele kosten op de weg houden en als je wilt ook nog gebruiken bij rally's en ritten lukt nog beter als je elkaar (makkelijk) weet te vinden en kunt helpen met het onder andere uitwisselen van diverse ervaringen etc.

Een aantal jaren geleden het oude handgeschreven Saabclubregister van een van de TT nestors ( Peter de Groot) gekregen. Op dit moment verre van compleet.
Wil met de jonge garde van de familie wel eens overleggen of zij er tijd in willen steken. In heb ook de indruk dat in de laatste circa vijf jaar er een redelijk aantal TT bij zijn gekomen.

Laat een ieder op het forum die een TT heeft en wel wat ziet in een register dat hier ventileren. :megafon: Geef ook svp aan wat je er van wilt verwachten.

Keep the strokers running!!!
sonett003
Geregistreerd lid

thales
Geregistreerd lid

Re: TT register ???

Bericht door thales » wo 03 okt, 2012 20:58

Het viel mij de laatste tijd op dat er nogal wat mensen op het forum heel enthousiast bezig zijn met hun Saab-tweetakt. Vandaar dat ik (weer) op het idee kwam of het niet eens tijd wordt voor een Saabtweetakt-register. Het lijkt mij leuk af en toe eens bij elkaar te komen, ervaringen uit te wisselen e.d. Ook voor de gezelligheid. Als er meer enthousiastelingen zijn wil ik samen met anderen wel wat ondernemen.
Wie is er a.s. zaterdag op de onderdelendag in Ooij (Voor mij naast de deur, ik woon in Nijmegen) ? Dan zouden we daar kunnen overleggen of we misschien iets kunnen ondernemen.
Ik wil de voorjaarsrit wel organiseren !
Graag reakties.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 03 okt, 2012 22:58

Een begin is er al in de vorm van het Sonett II 2T register. Indien niet voorhanden bij bovengenoemde (kan het me bijna niet voorstellen) kan ik wel voorzien in een kopie.

Leuk idee, ik hoop er binnen niet al te lange tijd ook deel van uit te maken!
:O:

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » do 04 okt, 2012 18:19

Count me in..!

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 04 okt, 2012 19:15

Ik heb het RDW bestand opgeschoond, alle 2takten er uit gehaald en hier neergezet;

Saab2T register

thales
Geregistreerd lid

Bericht door thales » do 04 okt, 2012 19:37

0ngelooflijk ! 242 (tweehonderdtweeenveertig) Saab TT's. Waar zijn die allemaal ?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 04 okt, 2012 19:53

thales schreef:242 ... Waar zijn die allemaal ?
Zelfs nog een paar meer, handelsvoorraad en zogenaamd uitgevoerd zijn er niet bij.
Sapphire schreef:Een begin is er al in de vorm van het Sonett II 2T register.
Dan ben je gauw klaar, er zijn maar 6 bekend bij de RDW...

Code: Selecteer alles

AM-81-97 	28-2-1967 	ROOD     SONETT II  	750
DR-58-14 	28-2-1967 	WIT 	  SONETT II 	   710
AH-92-92 	30-6-1967 	WIT 	  SONETT II 		720
DH-61-55 	30-6-1967 	ROOD     SONETT II 	 	740
DL-01-31 	30-6-1967 	GRIJS 	SONETT II   	 715
DL-22-90 	30-6-1967	 ROOD 	 SONETT II 	  700
Dat is altijd nog 4 meer dan in het Benelux Sonett register

Andrys Posthuma
Geregistreerd lid

Bericht door Andrys Posthuma » do 04 okt, 2012 19:54

thales schreef:0ngelooflijk ! 242 (tweehonderdtweeenveertig) Saab TT's. Waar zijn die allemaal ?
Ik heb d'r eentje! Hij staat er ook tussen :wink:

peterpaul
Geregistreerd lid

Bericht door peterpaul » do 04 okt, 2012 21:14

Ben ook voorstander.
Wat het alleen allemaal moet inhouden weet ik nog niet. Moet ik nog even over nadenken.
Denk aan zoiets als hulp bij onderhoud, pech, onderdelenvoorziening (evt met connecties uit buitenland) enz.

WIS
Geregistreerd lid

Bericht door WIS » do 04 okt, 2012 21:35

Misschien eens rond een glas bier verder denken.. :D

Willem13
Geregistreerd lid

Bericht door Willem13 » do 04 okt, 2012 22:07

Zo'n register is er dus deels al (RDW). Mooi overzicht, en het zijn er meer dan gedacht. Sympathiek idee, zo'n register, met name om het tweetaktbloed stromend en de tweetaktjes rijdend te houden, maar wat mij betreft dan wel binnen het verband van de Saabclub en zonder een club binnen de club te worden.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 05 okt, 2012 8:57

lijkt dat mijn ex 93F van 60 er niet tussen staat, dacht dat kenteken begon met AB (linnen kentekenbewijs)
saab was zwart met rood, nu vermoedelijk wit (ex van de moeder vd klis verkocht in de jaren 80 aan leo borsboom in woerden).

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 05 okt, 2012 11:54

72sonett3 schreef:Dan ben je gauw klaar, er zijn maar 6 bekend bij de RDW...
Er zijn er wel meer, maar niet allemaal staan (al/nog) op kenteken (met de correcte gegevens zodat ze vindbaar zijn). Zo'n RDW register is een leuk begin maar het reikt niet tot de schuren van Saabliefhebbers.

sonett003
Geregistreerd lid

Bericht door sonett003 » vr 05 okt, 2012 12:22

Sapphire schreef: Zo'n RDW register is een leuk begin maar het reikt niet tot de schuren van Saabliefhebbers.
Ik heb geen al te grote problemen met het bereik van de RDW tot mijn schuur, in de schuur hoeven ze van mij, net zo als de rest van Nederland, niet ongevraagd binnen te kijken. :nono:
Ik bepaal graag zelf wie mijn gasten zijn. :drunksingers:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 05 okt, 2012 13:47

M.a.w. jij hebt nog 10-15 Sonett II zonder kenteken in je schuur staan? :)

Plaats reactie