vernieuwde site Saabclub noord nederland

1967-1980
syb Rozendal
Geregistreerd lid

vernieuwde site Saabclub noord nederland

Bericht door syb Rozendal » ma 18 mei, 2009 7:42

We hebben een nieuwe site, met daarin een enquete voor 96 rijders en eventueel een uitbreiding van andere classic saabs.
Veel liefhebbers beoerken zich niet tot 1 model maar meerdere.
Ga kijken en vul ook de enquete in.

Hoe meer Saabvoer hoe beter !!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 18 mei, 2009 7:56

Link?

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: vernieuwde site Saabclub noord nederland

Bericht door 72sonett3 » ma 18 mei, 2009 8:38

http://www.saab96vereniging.nl

(is niet veranderd...)

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » ma 18 mei, 2009 9:10

Nette website. Stukken overzichtelijker als de vorige :bluethumb:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 18 mei, 2009 9:50

Je kan zien dat er een IT-expert aan gewerkt heeft ! :bluethumb:

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » ma 18 mei, 2009 9:52

Met Safari werkt ie niet :-( Alles staat door elkaar heen...

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » ma 18 mei, 2009 9:53

Snel Firefox opstarten...

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 18 mei, 2009 10:03

Safari past de webstandaarden anders op een zeer strikte manier toe, IE is daar altijd wat slordiger in geweest.

Afijn, van harte met de nieuwe site, kan me voorstellen dat het weer een stapje voorwaarts is in onderhoud (Martin hield dat bij mijn weten altijd met dreamweaver oid bij?)

Een tip: spit de HTML nog even goed door... dat de site niet werkt in Safari komt omdat het wemelt van de fouten:

http://validator.w3.org/check?uri=http% ... or%2F1.654

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 18 mei, 2009 10:14

Nieuwe website? Ik zie eerlijk gezegd toch wel een aantal dingen die niet helemaal des 2009 zijn. Maar kan me ook wel zo voorstellen dat dat voor een club niet altijd hoeft die moet draaien op goedwillende amateurs/vrijwilligers.

Interactie met de gebruiker is altijd goed... is het de bedoeling dat niet-leden de enquete in gaan vullen? (Gezien er ook om persoonlijke gegevens wordt gevraagd)

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 18 mei, 2009 10:42

marcelgerry schreef:Nette website. Stukken overzichtelijker als de vorige...
Dan de vorige, die was van mij... :oops: Je bent overigens de eerste die daar na 10 jaar over klaagt... :-)

Niks Dreamweaver flauwekul... gewoon keihard .htm code typen... wel met de 'Cute' html editor.

We hebben de site getest met o.a. Mozilla Firefox 3.0.10, dat werkte OK, maar als er dingen niet werken met een andere browser dan kun je dat melden bij de nieuwe webmaster, Cor Verkuil, webmaster@saab96vereniging.nl

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 18 mei, 2009 11:14

72sonett3 schreef:Niks Dreamweaver flauwekul... gewoon keihard .htm code typen... wel met de 'Cute' html editor.
Op risico van OT:
Nounounou, DW CS3 biedt nu wat dat betreft dezelfde functionaliteit (qua code-editing), plus een uitgebreide CSS-editor en nog altijd WYSIWYG. (niet dat je daar wat aan hebt bij php/asp)

Desalniettemin waardeer ik ouderwets HTMLlen in notepad-achtige derivaten altijd. (.htm is MS-flauwekul)
We hebben de site getest met o.a. Mozilla Firefox 3.0.10, dat werkte OK, maar als er dingen niet werken met een andere browser dan kun je dat melden bij de nieuwe webmaster, Cor Verkuil, webmaster@saab96vereniging.nl
Zoals al eerder bij de enquete gezegd: veel succes.

borus
Geregistreerd lid

met safari werkt het nu ook goed

Bericht door borus » wo 20 mei, 2009 15:36

Hanm schreef:Met Safari werkt ie niet Alles staat door elkaar heen...
Site was nog niet voor Safari geoptimaliseerd. Maar sinds kort ziet het er wel goed uit. Wij zullen in ieder geval rekening houden (zoveel mogelijk) om de site in IE (7 en verder), FireFox (3.0.10 en verder) en ook Safari (4, 5.28.17 en verder) goed te laten weergeven.

Deze browsers zijn samen goed voor zo'n 99% van de markt (IE 80%, FF 12% en SA 7%)

Bedankt voor de tip.
Mochten jullie nog op fouten stuiten, laat het me dan even weten (webmaster@saab96vereniging.nl)

borus
Geregistreerd lid

Bericht door borus » wo 20 mei, 2009 15:41

JanWessel schreef: Een tip: spit de HTML nog even goed door... dat de site niet werkt in Safari komt omdat het wemelt van de fouten...
Bedankt voor de tip.
Inmiddels teruggebracht tot slechts enkele 10-tallen.
Gezien de aard van dat restant is dit voorlopig goed zo en draait de site op zowel FF, IE als ook op Safari goed (totaal 99% van de markt, lijkt me voldoende).

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 20 mei, 2009 15:41

Het wereldwijde verschil tussen IE en FF is niet zo groot meer CV.
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Mogelijk dat het voor de wat archaisch ingestelde 96 rijder (en bezoeker van de betreffende website) anders is. :wink:

Daarnaast werkt de onderhoudssoftware niet in FF, dus ik weet niet of je de backend statistieken hebt afgetrokken van de totale bezoekersverdeling.

borus
Geregistreerd lid

Bericht door borus » wo 20 mei, 2009 15:53

[]Ik kijk naar statistieken van onze klanten, die vooral op de Nederlandse markt opereren en ook hun bezoekers daar vandaan hebben. En dan is dit globaal de verdeling. Soms zie je meer de niet-IE gebruikers bij de ander (veelal zakelijke klanten) juist andersom.

En wat betreft die archaisch ingestelde 96 rijder: meestal rijden die ook wel in moderne auto's. Dus zo archaisch zijn die niet ingesteld. Ik niet in ieder geval.

Plaats reactie