de olie druipt rijkelijk
-
Ari
- Geregistreerd lid
de olie druipt rijkelijk
Bah,
Net m'n oude saab 96 verkocht omdat ik een "nieuwe betere" zou hebben gevonden.
Komt de eene na het andere "uitdaging" om de hoek kijken!
Een heerlijke felle motor met nu een erg goed koelende radiateur,
maar de olie spetterd alle kanten op.
Ben in het diagnose stellen wat onervaren maar het volgende doet zich voor:
- aan de kant van de bijrijder (waar het oliefilter zit) lijkt alsof de olie naar buiten spettert ter hoogte van de aandrijfas, zelfs de schokbreker zit onder en ondertussen is het geen druppeltje per dag maar een plasje.
Zou dit een oliekeerring kunnen zijn, hoe weet ik dat zeker, waar koop ik deze, ik dit goed zelf te doen (met ned. Haynes)?
Is er een handige manier om je tranmissie olie te checken/ meten?
Welke vierkante sleutel hebben jullie gekocht of gemaakt?
alvast dank voor jullie reacties,
groet,
Jacco
Net m'n oude saab 96 verkocht omdat ik een "nieuwe betere" zou hebben gevonden.
Komt de eene na het andere "uitdaging" om de hoek kijken!
Een heerlijke felle motor met nu een erg goed koelende radiateur,
maar de olie spetterd alle kanten op.
Ben in het diagnose stellen wat onervaren maar het volgende doet zich voor:
- aan de kant van de bijrijder (waar het oliefilter zit) lijkt alsof de olie naar buiten spettert ter hoogte van de aandrijfas, zelfs de schokbreker zit onder en ondertussen is het geen druppeltje per dag maar een plasje.
Zou dit een oliekeerring kunnen zijn, hoe weet ik dat zeker, waar koop ik deze, ik dit goed zelf te doen (met ned. Haynes)?
Is er een handige manier om je tranmissie olie te checken/ meten?
Welke vierkante sleutel hebben jullie gekocht of gemaakt?
alvast dank voor jullie reacties,
groet,
Jacco
-
bertus06
- Geregistreerd lid
hoi
aan de andere kant zit op de 'naad'ter hoogte van je startmoter een boutje voor je oliepeil met een kleine ratel en dopje kun je die losdraaien komt er olie uit is je peil te hoog , komt er niks uit te laag
aan dezelfde kant de grote met vierkant gat is de vulopening kan je lossen met verlengstuk ratel meen dat dat 1/8 is
aan de andere kant zit op de 'naad'ter hoogte van je startmoter een boutje voor je oliepeil met een kleine ratel en dopje kun je die losdraaien komt er olie uit is je peil te hoog , komt er niks uit te laag
aan dezelfde kant de grote met vierkant gat is de vulopening kan je lossen met verlengstuk ratel meen dat dat 1/8 is
-
Ari
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: de olie druipt rijkelijk
Ja, reken daar maar op.Ari schreef:- aan de kant van de bijrijder (waar het oliefilter zit) lijkt alsof de olie naar buiten spettert ter hoogte van de aandrijfas, ...
Zou dit een oliekeerring kunnen zijn,
Goed kijken... bij een lagerleverancier zoals b.v. Het Lagerhuis in Koekange.hoe weet ik dat zeker, waar koop ik deze
Ja, maar het ligt ook aan je handigheid en ervaring. Zie viewtopic.php?t=25618...goed zelf te doen (met ned. Haynes)?
-
Ari
- Geregistreerd lid
[/quote]bertus06 schreef:hoi
[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/6/16406485896.jpg[/img][/img]
kost 4/5 euro de tube , is ook verkrijgbaar van molykote zelf zijn dan groene blikken en wat duurder
Ja, ben bij verschillende automaterialen zaken geweest maar keken me met grote ogen aan?
Is dit bij Halfords, Gamma, of andere zaak te krijgen of via internet te bestellen??
dank,
Jaccco
-
bertus06
- Geregistreerd lid
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... 134&m=desc
kroon olie die zal in den haag toch ook wel zitten zal alleen wat duurder zijn of de boerenbond ofhoe dat tegenwoordig ook heet welkoop of zo
wel op letten dat het molybdeen disulfide grease mos2 is er zijn ook andere te koop die moet je niet hebben
nvg bert
kroon olie die zal in den haag toch ook wel zitten zal alleen wat duurder zijn of de boerenbond ofhoe dat tegenwoordig ook heet welkoop of zo
wel op letten dat het molybdeen disulfide grease mos2 is er zijn ook andere te koop die moet je niet hebben
nvg bert
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
[/quote]bertus06 schreef:hoi
[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/6/16406485896.jpg[/img][/img]
kost 4/5 euro de tube , is ook verkrijgbaar van molykote zelf zijn dan groene blikken en wat duurder
met een vetspuit in je bak drukken , of voor het vullen met de nieuwe olie mengen en daarna via trechter in je bak
doe ik al 25 jaar zowel bak als een klein beetje in de motor en werkt prima
mvg bert
Is dit vergelijkbaar met Bar's Leaks
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Het heeft dus alleen dezelfde dichtende functie?Paul99 schreef:Nee. Dit wordt ook wel homokinetenvet genoemd. Maar daar bestaan ook weer varianten in. Maar gooi de kreet "homokinetenvet" (of homovet als je grappig wilt zijn) over de toonbank en controleer zelf of het molybdeen disulfide (=MoS2) is.S@@bman schreef:Is dit vergelijkbaar met Bar's Leaks
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik ken Bar's Leaks niet.....S@@bman schreef:Het heeft dus alleen dezelfde dichtende functie?Paul99 schreef:Nee. Dit wordt ook wel homokinetenvet genoemd. Maar daar bestaan ook weer varianten in. Maar gooi de kreet "homokinetenvet" (of homovet als je grappig wilt zijn) over de toonbank en controleer zelf of het molybdeen disulfide (=MoS2) is.S@@bman schreef:Is dit vergelijkbaar met Bar's Leaks
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Paul99 schreef:Ik ken Bar's Leaks niet.....S@@bman schreef:Het heeft dus alleen dezelfde dichtende functie?Paul99 schreef: Nee. Dit wordt ook wel homokinetenvet genoemd. Maar daar bestaan ook weer varianten in. Maar gooi de kreet "homokinetenvet" (of homovet als je grappig wilt zijn) over de toonbank en controleer zelf of het molybdeen disulfide (=MoS2) is.
Nu ben ik toch even van mijn a propos
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Nee, helemaal niet.S@@bman schreef:Het heeft dus alleen dezelfde dichtende functie?
MoS2 vet is speciaal vet voor gelijkloopkoppelingen (homokineten) en niet bedoeld als toevoeging aan olie. Als je nieuwe rubber stofhoezen koopt voor de aandrijfassen dan zit er ook zo een vetpatroon bij.
"Bar's Leaks" gooi je in een lekkende radiator, niet in de versnellingsbak...