Bagage afdekken Saab 95

1967-1980
Plaats reactie
Haja
Donateur
Donateur

Bagage afdekken Saab 95

Bericht door Haja » ma 20 jan, 2025 16:40

Sinds oktober ben ik de gelukkige eigenaar van een mooie Saab 95 uit 1970.
Ik ben op zoek naar een manier om eventuele bagage op een of andere manier af te dekken. Wel zo prettig bv bij vakanties.
Ik denk dan aan een oprolbare afdekking die vroeger in veel auto's zat. En om zo'n ding dan tijdelijk vast te klikken op de rugleuning van de achterbank en achterop vast te zetten achter een soort van haakje. Uiteraard tijdelijk vast te klikken omdat nadien het kleine achterbankje weer omhoog moet en zo'n afdekking dan in de weg zit.
Mijn vraag: is zoiets al eerder gedaan, is dit een juiste oplossing of kan het veel makkelijker en zo het al gedaan is, welk merk en type komt dan in aanmerking.
Ik hoop dat iemand hierop kan reageren.
Alvast dank.
Harrie

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Bagage afdekken Saab 95

Bericht door 1001760 » ma 20 jan, 2025 17:58

Je zou eens kunnen kijken hoe Saab dat zijn jongere broertje, de 9-5 heeft opgelost.
Daar kon als optie een cassette op met een bagagenet dat je omhoog kon rollen.
Nu weet ik wel dat je dat niet zoekt, maar het gaat mij voornamelijk om de bevestiging aan de achterkant van de achterbank van die cassette.
Die kon je er, door het achterportier te openen zo vanaf halen.

Edit:
Ik bedenk me nu dat jouw 95 helemaal geen achterportieren heeft...

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » ma 20 jan, 2025 18:31

ik kan het zo niet direct vinden, maar volgens mij Theo bezig geweest iets te maken voor Trollewop. (en als het hem niet gelukt is :lol: )

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » ma 20 jan, 2025 20:21

Marius0404 schreef:
ma 20 jan, 2025 18:31
...Theo (is) bezig geweest iets te maken voor Trollewop...
viewtopic.php?f=43&t=125517&start=1818

Een Velux rolgordijn zou je ook passend kunnen maken en dat heb je in verschillende kleuren...

Haja
Donateur
Donateur

Bericht door Haja » ma 20 jan, 2025 22:41

Dank voor deze reacties. Met name de link naar blz. 122 van het verhaal van U-poll is dan wel niet de rolbare bagageafdekking maar wel een andere oplossing die exact doet wat ik beoogde. Omdat ik niet het woord hoedenplank gebruikt heb is deze oplossing door mij niet gevonden.
Ik ga het eens goed bestuderen. Wie weet komen er nog meer goede ideeën langs maar hier ben ik alvast erg mee geholpen.
Dank, ik houd jullie graag op de hoogte van de vorderingen.

Harrie

Plaats reactie