Ronnes schreef: ↑vr 15 sep, 2023 10:59
Topaas geel (Y12) is een typische '76-'77 kleur die je nog maar weinig tegen komt. Houden zou ik denken. Een laag vernis erover zou het verkrijten tegen kunnen houden. Maar de auto gaat toch niet buiten slapen, hoop ik? Dan zal het verkrijten nogal meevallen.Toch stoer icm de verstralers:
Uit de advertentie kon ik opmaken dat de auto in orchidee wit (W2) is gespoten, een kleur die op de 96 kwam vanaf '75. Ook mooi, in combinatie met een rood of cognac-kleurig interieur...
Ha nee, de auto staat straks veilig in een loods! Eerste klus wordt het verder conserveren van wat ik nu heb. Dan zien we verder. In tegenstelling tot de Brilliant Gul 95 die ik heb, vind ik het beige en Saroma-geel niet echt tof. Het ligt er helemaal aan wat ik verder ga doen. Bijvoorbeeld: de Porsche 914 heeft hele fijne sportstoelen (ervaring hier) en die zitten ook goed. Een set van die stoelen is goedkoper dan bijvoorbeeld Recaro's. Zwart kunstleer aan de zijkanten met een oranje-zwarte Schotse ruit... Hetzelfde op de achterbank... Daar ga je al.
Op Insta heeft 'saabv4donor' wel een hele vracht aan inspirerende projecten! De moeite van een check waard. En ik betrapte me er op dat ik vandaag onderweg in de 95 naar allerlei tegemoetkomende auto's keek met: "Oh da's ook mooi!" Ik 'zag' het hiervoor niet, maar Citroen heeft een heel stel mooie kleurcombinaties tegenwoordig!
Mijn vrouw zei: "Porsches Frozen Berry!" Maar dat gaat echt niet gebeuren.
Momenteel neig ik naar iets van het grijs dat je op 93s zag icm met een moderne grijs (niet dat VAG-grijs, Porsches is mooier), de bekende rally-streep onderaan de deur in iets donkerder oranje laten maken en over naar 4-gaatswielen: donkergrijze of 'burnt orange' Ronal-stijl wielen. En.... alleen als ik heel veel geld heb/de loterij win... Een 'linnen' vouwdak in donker-oranje stof. Ja die bestaan. Geen bumpers meer, maar alleen rozetten voor en achter, van de Triumph TR3 en die passen. Heb ik al uitgevogeld. In dezelfde kleur als de wielen.
Iemand goed met photoshop?