Pagina 1 van 5

De Yellow Ambragul 96V4

Geplaatst: ma 01 aug, 2022 15:36
door Paulus9-3
Hoi allemaal,
Sinds met ben ik eigenaar van een 96 uit 1972, en heb gelijk een vraagje.
De handel voor koud warm zit geen beweging in, oorzaak lijkt de kachelkraan. Hoe kom je daar bij? Moet de hele verwarmingsunit los?.
Ik ga eerdaags bezig met een nieuwe waterpomp, als dan het koelsysteem toch los ligt pak ik het liefst dit gelijk ook aan.

Er komen vast nog meer vragen...
Groet
Paul

Re: Zekering klapt eruit

Geplaatst: ma 01 aug, 2022 17:04
door 72sonett3
Zekering 10 is voor de dashbordverlichting en verlichting aan de rechterkant (parkeerlicht, achterlicht).
Alle zekeringen in een 95/96 zijn 8 A.

Afbeelding

Zekering 8 is voor de claxon, stoelverwarming en riemverklikker.

Afbeelding

Re: Vraagje kachelkraan

Geplaatst: ma 01 aug, 2022 17:06
door Paulus9-3
Top. Je was me net voor. :lol:
Het verlichtingsprobleem zat in een te lange schroef van de kentekenplaatverlichting.

Re: Zekering klapt eruit

Geplaatst: ma 01 aug, 2022 17:24
door 72sonett3
Vreemd, dat zit op zekering 9, via het linker achterlicht...

Kachelkraan zit in een plastic 'doos' onder het verwarmingselement en -ventilatorhuis, komt los met 4 schroefjes.
viewtopic.php?f=11&t=166368&p=1904868

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: ma 15 aug, 2022 12:06
door Paulus9-3
Bijna thuis van vakantie. Dan ga ik verder met sleutelen aan de SAAB. Hopelijk kan ik daarna de staat op bij ons in Apeldoorn.
In ieder geval de waterpomp vervangen, dan gelijk het hele koelsysteem doorspoelen en de kachelkraan gangbaar maken, Hopelijk lukt dat. Wordt vervolgd.

Afbeelding

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: ma 15 aug, 2022 15:05
door redmervand
In Apeldoorn?
Leuk, nog een 96 in Apeldoorn

Succes met klussen!

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: ma 15 aug, 2022 17:11
door Luud
Paulus9-3 schreef:
ma 15 aug, 2022 12:06
Bijna thuis van vakantie. Dan ga ik verder met sleutelen aan de SAAB. Hopelijk kan ik daarna de staat op bij ons in Apeldoorn.
In ieder geval de waterpomp vervangen, dan gelijk het hele koelsysteem doorspoelen en de kachelkraan gangbaar maken, Hopelijk lukt dat. Wordt vervolgd.

Afbeelding
Dat gaat Lukken.... :thumbup2: :thumbup2:

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: ma 15 aug, 2022 17:36
door 72sonett3

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: do 18 aug, 2022 16:11
door Paulus9-3
Zojuist geprobeerd de kachelkraan te demonteren. Het is los en de slangen met kabel zijn eraf. Nu hangt het nog aan een soort van koperen lasdraad. Hoe krijg ik dat los? Mijn bedoeling is om de kraan weer gangbaar te krijgen op de werkbank. Heeft iemand een tip?
De kraan zit vast omdat hij een poos droog heeft gestaan zonder koelwater, bij de vorige eigenaar.

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: do 18 aug, 2022 16:22
door 72sonett3
Het is geen draad maar een dun buisje, NIET DOORKNIPPEN!
Het is de temperatuurvoeler van de thermostaatkraan, zit met een paar slagen om twee lipjes achter het verwarmingselement. Je kunt er bij als je het element er uit schuift, of van binnen uit onder het dashbord als je het plastic huis weghaalt.

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: do 18 aug, 2022 16:26
door Paulus9-3
Ah, kijk aan.
Ik ga voor de lippen openschuiven en dat het element uit de kachelkraan halen, dan ben ik er denk ik.

Wat is de functie van dit element? De kraan is toch enkel handbediend?

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: do 18 aug, 2022 16:34
door Paulus9-3
Ja, in Apeldoorn zuid.
Geinig, woon je in de buurt?

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: do 18 aug, 2022 16:44
door redmervand
[]
Dan woon ik zeker in de buurt, ik woon in de Maten (vlakbij Auto Pouw)

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: do 18 aug, 2022 16:51
door Paulus9-3
Ah kijk. Ik vlakbij de Deka.
En jij ook eentje uit 1972. Geinig

Re: De mosterdkleurige 96V4

Geplaatst: do 18 aug, 2022 17:39
door 72sonett3
Paulus9-3 schreef:
do 18 aug, 2022 16:26
Wat is de functie van dit element? De kraan is toch enkel handbediend?
Die doet wat een thermostaat doet; temperatuur constant houden rond de met de hand ingestelde temperatuur door de kraan iets open of dicht te sturen .