Saab 96 van Renkhuis

1967-1980
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 96 van Renkhuis

Bericht door Ronnes » di 06 mar, 2012 23:36

Afbeelding

De schakelaar is in ieder geval aanwezig. Je ziet hem hier nog net zitten (twee witte draden met blauwe stekkertjes). Je zou kunnen proberen om de draden kort te sluiten. Controleer ook of de lampjes goed geaard zijn. Aarding gebeurt rechtstreeks op de carrosserie, er is hier geen bedrading voor voorzien.

Renkhuis
Donateur
Donateur

Bericht door Renkhuis » do 22 mar, 2012 16:22

mMooi weer vandaag, lekker aan het klussen geweest ik had wat spulletjes binnen gekregen deze heb ik vandaag geplaatst.

Allereerst een klokje in het dashboard

Afbeelding

Daarna rozetjes om de portier vergrendeling
Zonder
Afbeelding

Met
Afbeelding

Jammer dat de portier vergrendeling aan de andere kant een dikker staafje had waardoor het rozetje niet paste
Afbeelding

Ik zal in het onderdelen gezocht een oproep plaatsen

Riem over de motorkap
Afbeelding

De kwaliteit van de riem viel me een beetje tegen ik vond hem wat aan de dunne kant.

En het meeste werk had ik om de achteruit rij verlichting weer te laten branden dit zat hem in de schakelaar deze heb ik er uit gehaald toen schoongemaakt en met contactspray ingespoten daarna zo terug geplaatst dat de schakelaar maximaal wordt ingedrukt.
Afbeelding

En nu een stukje rijden lekker de raampjes open en luisteren naar het geluid van de uitlaat. :O:

Groeten Rob

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » do 22 mar, 2012 17:00

Ik ben ook al eens bezig geweest met een zwart plastic rozetje maar kreeg 'm er niet goed (diep genoeg) in. Is er een trucje?

Een dunner knopje uit een sloper zal vast wel te vinden zijn, misschien heb ik die ook nog wel ergens liggen.

De achteruitrijverlichting lijkt op de foto wat zwakjes te branden, zitten daar wel de goede lampjes in?

Mooie plaatjes verder.

Renkhuis
Donateur
Donateur

Bericht door Renkhuis » do 22 mar, 2012 21:13

Ik ben ook al eens bezig geweest met een zwart plastic rozetje maar kreeg 'm er niet goed (diep genoeg) in. Is er een trucje?
Nee ik had geen trucje nodig als het palletje er door heen past past hij er zo in.
Een dunner knopje uit een sloper zal vast wel te vinden zijn, misschien heb ik die ook nog wel ergens liggen.
Dat zou mooi zijn scheelt een hoop zoekwerk.

De achteruitrijverlichting lijkt op de foto wat zwakjes te branden, zitten daar wel de goede lampjes in?
De foto is overdag genomen in het zonnetje, in het donker schijnt het behoorlijk.

/Rob

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » do 22 mar, 2012 21:43

Dat zou mooi zijn scheelt een hoop zoekwerk.
Jou wel ja...

...aangezien mijn werkplaats nog niet helemaal af is ligt mijn onderdelenvoorraad door het halve huis(je) en de grote delen staan in mijn tuintje en in de werkplaats-in-aanbouw lekker in de weg...
:cooldude2: Het voordeel van de vrijgezel: geen dame des huizes die zeurt over de troep...

Ik weet niet hoeveel haast je hebt...

Renkhuis
Donateur
Donateur

Bericht door Renkhuis » do 22 mar, 2012 22:47

Ik weet niet hoeveel haast je hebt..
Nou niet zo heel veel hoor, rustig aan.

/Rob

Renkhuis
Donateur
Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis(wat is dit)

Bericht door Renkhuis » vr 23 mar, 2012 11:46

Onder de passagiers stoel vond ik deze aansluitingen ik dacht eerst dat het sigaretten aanstekers waren maar dat lijkt me niet vooral omdat er een doorgestreepte sigaret op het rubberen dopje staat.

De foto is wat slecht als het nodig is zal ik proberen om een betere te maken

Afbeelding

Groeten Rob

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 23 mar, 2012 12:09

12 V stopcontacten zoals voor een sigarettenaansteker, maar dan voor telefoonoplader, navigatie e.d. Later ingebouwd wegens gebrek aan standaard sigarettenaansteker.

Renkhuis
Donateur
Donateur

Bericht door Renkhuis » vr 23 mar, 2012 13:31

72sonett3 schreef:12 V stopcontacten zoals voor een sigarettenaansteker, maar dan voor telefoonoplader, navigatie e.d. Later ingebouwd wegens gebrek aan standaard sigarettenaansteker.
Had ik ze maar eerder gezien :| ik heb zelf net een sigaretten aansteker onder het handschoenen kastje gemaakt.

/Rob

Renkhuis
Donateur
Donateur

Re: Saab 96 van Renkhuis(knipperlichten)

Bericht door Renkhuis » zo 25 mar, 2012 12:15

Hallo

Gisteren thuis gekomen en toen werkte de knipper en alarm verlichting niet meer, ik heb de zekeringen al nagekeken maar daar was niks aan te zien.

De richtingaanwijzer hendel kwam wel eens niet vanzelf terug en als ik dat vergat dan knipperde het lampje in de teller niet meer maar als ik de hendel dan weer terug duwde dan werkte de volgende keer het lampje en de richtingaanwijzer wel weer.

Zou er iets doorgebrand zijn ??

Groeten Rob

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Saab 96 van Renkhuis(knipperlichten)

Bericht door 72sonett3 » zo 25 mar, 2012 13:10

Het knipperrelais, links onder/achter het dashbord...

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » zo 25 mar, 2012 14:50

Was het knipperlicht voor het overlijden ook wat 'lui', onregelmatig of hyperactief?

Renkhuis
Donateur
Donateur

Bericht door Renkhuis » zo 25 mar, 2012 15:43

Het knipperrelais, links onder/achter het dashbord...
Is dit rond ongeveer 1.5 cm in doorsnee en 3 cm hoog ??? en aluminium kleurig.

Was het knipperlicht voor het overlijden ook wat 'lui', onregelmatig of hyperactief?
Ja lui dat is wel het juiste woord

Groet Rob

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » zo 25 mar, 2012 17:19

Yep! De oudere zijn inderdaad metalen cilindertjes. Modernere kunnen rechthoekige langwerpige doosjes van (doorzichtig) plastic zijn. Als die inderdaad lui was, zal het relais wel van ouderdom zijn overleden.

Ik weet niet zo goed hoe het zit met verschillende types en welke wel/niet geschikt zijn. Wellicht dat de lokale autoonderdelenboer je daarbij kan helpen als je de oude meeneemt.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 25 mar, 2012 17:27

Ja, iets dikker, zoiets
Afbeelding
of zo;
Afbeelding

Plaats reactie