1967-1980
-
MvR
- Geregistreerd lid
Bericht
door MvR » ma 24 jul, 2023 20:59
Arbilen schreef: ↑ma 24 jul, 2023 18:25
... Die brandstof ga ik zeker uitproberen, want ik tank nu inderdaad E5 met loodvervanger. Die 102 brandstof die ik eerder tankte in Enschede is er helaas niet meer. Geen idee waar dat nu te koop is. Ik heb in Duitsland onderweg op vakantie met de 9-3 wel een keer 105 kunnen tanken bij de Aral, maar die heb je hier in de buurt ook niet. Geloof ik.... Dank voor je tips en het meedenken!
Voordeel van EcoMaxx is dat het niet veroudert in de tank. Na de winter start de auto altijd meteen. Hetzelfde effect als Aspen 2T in je Husqvarna kettingzaag. Ik ben het gaan gebruiken toen dat Competition 102 (waar jij wrs ook op doelt) niet meer verkocht werd. Ik ga er van uit dat de meerprijs van EcoMaxx opweegt tegen allerlei ongemakken van slecht starten, lekkende rubbers enz.
(Iedere klassieke Porsche die bij Porsche Gelderland Classic Center na onderhoud of reparatie de deur uit gaat, is afgetankt met EcoMaxx. Die oude dingen lopen er nou eenmaal goed op).
-
N2024
- Geregistreerd lid
Bericht
door N2024 » ma 24 jul, 2023 21:22
Als je weer `s hier bent Arbilen kun je ook een voorraad AvGas mee nemen hé. Dat is 100 octaan met lood. Dat tankte ik met de Trol.
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Bericht
door Turbobakk » ma 24 jul, 2023 21:33
MvR schreef: ↑ma 24 jul, 2023 20:51
Yeps, zo'n set-up bedoel ik ook. Wat heb je gedaan met de kegel waar de standaard koelvin aan vast zit?
Die is verwijderd en op het deksel is een plaatje gelast.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Bericht
door Arbilen » wo 26 jul, 2023 8:43
N2024 schreef: ↑ma 24 jul, 2023 21:22
Als je weer `s hier bent Arbilen kun je ook een voorraad AvGas mee nemen hé. Dat is 100 octaan met lood. Dat tankte ik met de Trol.
Aha, dan moet ik maar een tankwagen meenemen

-
N2024
- Geregistreerd lid
Bericht
door N2024 » do 14 sep, 2023 13:17
Goed idee

-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Bericht
door Arbilen » di 12 mar, 2024 13:19
Op de avond voor een belangrijke uitvaartplechtigheid kwam ik te staan met de 95 die niet meer in de versnelling wilde. Daar sta je dan. Gelukkig hielp onze lokale dorpsgrage me uit de brand. Met een bus olie voor de koppelingscilinder werd het lege reservoir gevuld en na wat pompen, kwam de druk op de koppeling weer terug. Helaas is 4 jaren geleden de toen ook al lekkende hulpcylinder voor de koppeling vervangen door een nieuw exemplaar, maar nu toch alweer lek. Wouter Tammeling gaf aan dat veel imitatie materiaal toch van belabberde kwaliteit is. Er wordt nu weer een vervangend niet origineel exemplaar opgezet, dat weliswaar aangepast is, maar het wordt volgens Wouter nooit meer de kwaliteit die originele onderdelen wel hadden. Ik zou het niet zo erg vinden als de 95 alleen maar voor mooie zondagse prive ritjes ingezet ging worden, maar als er dan een belangrijke plechtigheid plaatsvindt en de 95 moet in touw, dan is het wel fijn dat je kunt vertrouwen op onderdelen met een iets langere levensduur. Ik doe er - samen met Wouter Tammeling - alles aan om de 95 zo betrouwbaar mogelijk te laten zijn, maar hiervoor weet ik even geen duurzame oplossing te bedenken...
-
klaasj
- Donateur (8x)

Bericht
door klaasj » di 12 mar, 2024 13:34
Wat is het probleem met de huidige cilinders. Wat zou er gebeuren als je een originele cilinder gaat reviseren met nieuwe rubbers. Ik kan mij herinneren dat ik dat vroeger wel deed. Maar dat is al even geleden.
-
N2024
- Geregistreerd lid
Bericht
door N2024 » di 12 mar, 2024 13:35
He balen joh! Heb er zelf nooit last van gehad maar de Trol werd bij mij niet echt intensief gebruikt hé.
-
Luud
- Donateur (8x)

Bericht
door Luud » di 12 mar, 2024 14:44
4 jaar is wel erg kort....ik probeer dit voor zover als mogelijk voor te zijn door structureel te reviseren, omdat ik het leuk vind en de onderdelen ,,geen drol" kosten. Neemt niet weg dat je gewoon pech kan hebben. Daarbij geven diverse onderdelen spontaan de geest zonder voormelding.....Heel erg vervelend in jullie situatie.....
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Bericht
door Arbilen » di 12 mar, 2024 14:53
klaasj schreef: ↑di 12 mar, 2024 13:34
Wat is het probleem met de huidige cilinders. Wat zou er gebeuren als je een originele cilinder gaat reviseren met nieuwe rubbers. Ik kan mij herinneren dat ik dat vroeger wel deed. Maar dat is al even geleden.
Van Wouter Tammeling begreep ik dat dit nu ook gebeurt, maar dat de materialen die je voor de revisie gebruikt, ook van mindere kwaliteit zijn...
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Bericht
door Arbilen » di 12 mar, 2024 14:56
Luud schreef: ↑di 12 mar, 2024 14:44
4 jaar is wel erg kort....ik probeer dit voor zover als mogelijk voor te zijn door structureel te reviseren, omdat ik het leuk vind en de onderdelen ,,geen drol" kosten. Neemt niet weg dat je gewoon pech kan hebben. Daarbij geven diverse onderdelen spontaan de geest zonder voormelding.....Heel erg vervelend in jullie situatie.....
Maar gelukkig gered voor de uitvaart. Heel eerlijk gezegd wilde ik de 95 weg doen, dat soort stress (die ik bij mezelf laat en niet over wil brengen aan mijn vrouw) kost me een hartverzakking... maar als ik dan weer hoor hoeveel 'goeds' zo'n oude Saab brengt aan een soort van verlichting op zo'n moeilijke dag, dan twijfel ik weer. Hij gaat volgende week toch maar weer naar Dalfsen

-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Bericht
door Arbilen » di 12 mar, 2024 14:57
N2024 schreef: ↑di 12 mar, 2024 13:35
He balen joh! Heb er zelf nooit last van gehad maar de Trol werd bij mij niet echt intensief gebruikt hé.
We maken geen kilometers, maar hij wordt nu wel regelmatig ingezet. En ja, dan moet ie het doen he? Das toch wat anders dan een rondje om de molen in RMU

-
N2024
- Geregistreerd lid
Bericht
door N2024 » di 12 mar, 2024 15:00
Klopt! Ik ging er vaak rondjes rond de kerk mee. Even naar vliegveld en terug. Maar geen serieuze bedoeling net als jou.
-
klaasj
- Donateur (8x)

Bericht
door klaasj » di 12 mar, 2024 15:55
Mijn gevoel zegt dat daar waar jullie de auto voor inzetten ik meer budget zou uitgeven aan preventief onderhoud. Sla het geld maar om naar de betreffende klanten die iets speciaals willen. Stil staan is zondermeer slecht dus wekelijks even een warm rondje is zeker niet slecht.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Bericht
door MvR » di 12 mar, 2024 23:04
Allereerst: de 95 als auto voor begrafenissen gebruiken, getuigt van een hoop moed! Ik zou het niet aandurven. Maar goed, mijn vrouw zegt heel vaak dat ik te voorzichtig ben. Zal hier ook wel voor gelden.
Blijkbaar zijn we nu aangekomen waar we als Britse autobezitter al jaren last van hebben: de nieuw-gefabriceerde onderdelen zijn van inferieure kwaliteit. Met name de cilinders van rem en koppeling zijn opvallende items van tegenvallende kwaliteit. Voor de 'Britten' geldt dat we tegenwoordig een 'sleeve' in de cilinder zetten (laten zetten in mijn geval...) en van daaruit weer gaan opbouwen. Dat werkt wel.