Saab 95 "de Trol" 1975
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Re: Saab 95 "de Trol" 1975
O, wat is ie mooi geworden!!
Is de auto helemaal klaar, dus ook onderstaand systeem er al in?
Gr. Jan
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
[]
Dat moet nog Jan. 'Brandslang' gaat er vanaf 13 september mee aan de slag...
Dat moet nog Jan. 'Brandslang' gaat er vanaf 13 september mee aan de slag...
Reden: Onnodige quote verwijderd!
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Ben heel benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit gaat zien maar dat zal vast ook mooi worden uitgevoerd als ik zo naar het resultaat van de auto kijk!
-
Brandslang
- Geregistreerd lid
Ik ben er intussen mee aan de slag. Het schiet al lekker op maar de foto's houden we nog even voor onszelf.Oelo74 schreef: ↑za 04 sep, 2021 13:02O, wat is ie mooi geworden!!
Gr. Jan
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
[]
Indisch Geel en zo origineel als het maar kan
Indisch Geel en zo origineel als het maar kan
Reden: Onnodige quote verwijderd!
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Goed dat je dat zegt JelmerBrandslang schreef: ↑di 14 sep, 2021 21:12Ik ben er intussen mee aan de slag. Het schiet al lekker op maar de foto's houden we nog even voor onszelf.![]()
-
op
- Donateur (4x)

Deze auto heb ik in het echt gezien bij Tammeling Autotechniek vorige week. Ziet er prachtig uit, ook de binnenkant voor zover ik kon zien. Is ie klaar?
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Dat klopt! Wouter Tammeling is er nu mee bezig. Erik van der Schaaf had er nog een nieuwe bumper opgezet en een nieuwe radiator wegens het warmlopen, maar hij is te druk bij SwedenCars om de Saab nu snel klaar te krijgen. De koppeling moet vernieuwd worden en daar zijn de Tammelings erg ervaren in. Daarnaast heeft ie een nieuwe startmotor, aandrijfassen en carburateur nodig. Ik dacht bij de aankoop dat ie motorisch helemaal oke was en dat het alleen op overspuiten aankwam, maar helaas. Als ik dit van te voren geweten had, had ik de motor er voor het spuiten ook uitgehaald en ook de motorrumte laten spiuiten. Maar helaas... De 95 wordt nu wel bijna helemaal als nieuw en bij de Tammelings is die in goede handen.
Voor die tijd heeft AMSBRAND uit Hengelo hem al helemaal omgebouwd naar rouwauto.

De ombouw:

Voor die tijd heeft AMSBRAND uit Hengelo hem al helemaal omgebouwd naar rouwauto.

De ombouw:

-
op
- Donateur (4x)

Prachtig! Mooie parketvloer ligt erin.
Echt heel netjes gedaan!
Echt heel netjes gedaan!
-
MvR
- Geregistreerd lid
Mooi! En ik vind het heel bijzonder dat zo'n oude auto nog zo'n belangrijke rol gaat spelen op zijn oude dag. Normaal zou ik zeggen: Ik wens je veel gezonde kilometers, maar ik weet niet of dat in dit geval zo van toepassing is...
Menno
Menno
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Prachtig geworden!
...en al kan ik zelf nog minstens 40 jaar mee, op m'n wensenlijstje voor 'de laatste rit' lijkt me deze geweldige 95 de eerste keus.
Ben toch wel benieuwd naar inzetbaarheid, of deze auto in de praktijk regelmatig gevraagd gaat worden.
Gr. Jan
...en al kan ik zelf nog minstens 40 jaar mee, op m'n wensenlijstje voor 'de laatste rit' lijkt me deze geweldige 95 de eerste keus.
Ben toch wel benieuwd naar inzetbaarheid, of deze auto in de praktijk regelmatig gevraagd gaat worden.
Gr. Jan