Kijk even hoe laat dit gepost werd. Slapeloosheid? Doet soms vreemde dingen met mensen.
Verdeler (delco) hoe lang verwarmen?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Verdeler (delco) hoe lang verwarmen?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Dat witte erop gezette streepje zegt niks
Cylinder 1 moet je weten ( iemand zij al desnoods klepdeksel eraf)
Dan de poelie goed zetten
Dan moet de roter na het streepje wijzen (streepje boven op de rotor, dus de verdelerkap eraf
En wat Alex zegt, hij moet er draaiend in ander zit je een tand verkeerd en krijg je de timing niet goed.
Ooit toen ik een sonett kocht leek deze te lopen met lekke klep. Bij controle hadden ze gewoon de ontsteking er verkeerd ingezet en kregen ze het met verdraaien van de ontstekingshuis nog de timing niet goed.
Oja , ik twijfel even , maar volgens mij zit onderin een zeskant staaf die de olie pomp aandrijft, kijk ook even of de zeskant nog zeskant is en niet te veel versleten
Cylinder 1 moet je weten ( iemand zij al desnoods klepdeksel eraf)
Dan de poelie goed zetten
Dan moet de roter na het streepje wijzen (streepje boven op de rotor, dus de verdelerkap eraf
En wat Alex zegt, hij moet er draaiend in ander zit je een tand verkeerd en krijg je de timing niet goed.
Ooit toen ik een sonett kocht leek deze te lopen met lekke klep. Bij controle hadden ze gewoon de ontsteking er verkeerd ingezet en kregen ze het met verdraaien van de ontstekingshuis nog de timing niet goed.
Oja , ik twijfel even , maar volgens mij zit onderin een zeskant staaf die de olie pomp aandrijft, kijk ook even of de zeskant nog zeskant is en niet te veel versleten
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Klopt en dat ding kan nogal tegenwerken als je de verdeler wilt plaatsen. Mocht de verdeler bij het naar beneden duwen stuiken dan heb je grote kans dat de zeskanten niet op elkaar uitgelijnd staan. Dan moet je dat eerst goed hebben en daarna kan je je op het streepje-puntje op de verdelerrand concentreren.turbopilot schreef: ↑vr 09 mei, 2025 13:18Oja , ik twijfel even , maar volgens mij zit onderin een zeskant staaf die de olie pomp aandrijft, kijk ook even of de zeskant nog zeskant is en niet te veel versleten![]()
Alex