MvR heeft er nog een deceleratieklep bij zitten, die zat niet op alle uitvoeringen (USA, Zweden), of is later verwijderd.davidvb schreef: ↑za 30 nov, 2024 20:28Heb jij een andere carburateur dan die van mij?

MvR heeft er nog een deceleratieklep bij zitten, die zat niet op alle uitvoeringen (USA, Zweden), of is later verwijderd.davidvb schreef: ↑za 30 nov, 2024 20:28Heb jij een andere carburateur dan die van mij?

Vandaag pakking tussen bovenste en onderste deel carburateur vervangen door dubbele pakking en een beetje vloeibare pakking.72sonett3 schreef:Eigenlijk zou daar nooit benzine uit kunnen lekken omdat het niveau nooit zo hoog kan komen door de vlotter en het naaldventiel. Ik verdenk daarom ook een lekkende naaldafsluiter, of een lekke vlotter, dat kan ook nog. Hij drijft dan niet meer omhoog om de toevoer af te sluiten en de carb stroomt dan over.

Neem dat als uitgangspunt en haal de bovenkant nog eens los. Als het lipje dat de vlotternaald dicht drukt goed zit kan je beginnen met dat lipje een beetje omhoog te buigen zodat de naald de toevoer eerder dicht drukt. In Haynes staat de procedure hoe je dat helemaal correct moet afstellen. Anders met kleine beetjes per keer doen.davidvb schreef: ↑za 28 dec, 2024 8:47[]
Kan natuurlijk ook dat die vlotter of naald niet goed meer zijn afgesteld na demontage.

Ingepit zoals in ingebrand? Dat denk ik niet, veeleer restant van pakking.Alex B schreef:De rand van de vlotterkamer aan de onderkant op de foto ziet er niet gezond uit. Is het daar ingepit?
Alex