Kenteken vraag

1967-1980
MvR
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door MvR » wo 05 feb, 2025 21:28

'Tenaamstelling' is wat het zegt: de auto / VIN-nummer / kenteken werd in 1979 gekoppeld aan een naam van iemand of een bedrijf. Een auto 4, 5 jaar in de handelsvoorraad houden is niet echt een goede reclame voor je bedrijf. Zeker niet in een tijd waarin een 96 toch wel een ouderwetse auto werd. Dus dat betwijfel ik, eerlijk gezegd. 'Winkeldochter' is dan nog zwak uitgedrukt!

Mijn idee is wat Jota al schreef. En ik later aanvulde met een opmerking over militairen die een apart nato-nummer op hun auto kregen. Het punt is dat ik niet (meer) weet of je dan een nieuw nummer kreeg of dat je het oude terugkreeg. Wellicht weet de FeHac daar meer over!?

Gebruikersavatar
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door V4liefhebber » wo 05 feb, 2025 21:37

Kenteken van 1984 is LL-63-PG.
Kan best zijn dat de 96 in 1979 in NL op kenteken is gezet. Geen idee.
Volgens mijn info moet je met bv oude foto's of rekeningen kunnen aantonen dat de 96 een ouder Nederlands kenteken heeft gehad alvorens de RWD in de archieven wil kijken.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Kenteken vraag

Bericht door Ronnes » wo 05 feb, 2025 21:38

V4liefhebber schreef:
wo 05 feb, 2025 21:26

...Mistlamp achter...
Als hij eerst via Nederland in België is geraakt, dan had hij die mistlamp ook wel moeten hebben. Was gewoon verplicht bij ons. Maar de plaats (naast de nummerplaat) is wel typisch voor 96's die een mistlamp kregen bij de importeur (inclusief een groene draad die over de bodem liep).

Afbeelding

Projectjes genoeg, Henk!

Gebruikersavatar
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door V4liefhebber » wo 05 feb, 2025 21:43

Ik hoef me voorlopig inderdaad niet te vervelen.

Was eigenlijk helemaal niet van plan om nog een V4 te kopen. Via marktplaats was ik aan het informeren naar 2T onderdelen. Dat was mogelijk, maar dan moest ik de 96 erbij nemen. Was echter wel een V4.
Vervolgens wat foto's gekregen. En dan gaat t mis.

Tsja, mooie kleur. Mooi interieur. Leuke uitdaging. Latere bouwjaren vind ik ook mooier dan vroege bouwjaren. Wat moet je dan.

MvR
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door MvR » wo 05 feb, 2025 22:35

Ja ik vind dat van de latere bouwjaren ook. Maar ik vermoed dat we in de minderheid zijn. (We moeten maar eens een rubberbumper-hoekje inrichten).

Wel leuk. Ga je voor onderdelen, kom je met een 96 terug... Zelfde overkwam mij vlak voor de vorige winter.

Gebruikersavatar
Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Kenteken vraag

Bericht door Luud » do 06 feb, 2025 11:18

V4liefhebber schreef:
wo 05 feb, 2025 21:43
Tsja, mooie kleur. Mooi interieur. Leuke uitdaging. Latere bouwjaren vind ik ook mooier dan vroege bouwjaren. Wat moet je dan.
Gewoon doen wat je gedaan hebt..Helemaal Top/ Veel plezier met dit project...

Alex B
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door Alex B » do 06 feb, 2025 17:20

Ik word lid van het rubber bumpergenoodschap. Sterker nog, ik ben zelfs al zover dat ik de grote stads-/richtingaanwijzer combinatie en grote achterlichten mooi vind staan :norway: .

Alex

MvR
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door MvR » do 06 feb, 2025 17:23

Alex B schreef:
do 06 feb, 2025 17:20
Ik word lid van het rubber bumpergenoodschap. Sterker nog, ik ben zelfs al zover dat ik de grote stads-/richtingaanwijzer combinatie en grote achterlichten mooi vind staan :norway: .

Alex

:applause: :applause:

Gebruikersavatar
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door V4liefhebber » do 06 feb, 2025 21:00

Luud schreef:
do 06 feb, 2025 11:18

Gewoon doen wat je gedaan hebt..Helemaal Top/ Veel plezier met dit project...
Helaas denkt mijn echtgenote er anders over. Wat moet je nu met 4 SAAB's.

MvR
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door MvR » do 06 feb, 2025 23:04

Oei. Mijn vrouw heeft helemaal niets met klassieke auto's. In de 30+ jaar samen heeft ze nog nooit een van mijn auto's gezeten, laat staan (mee)gereden. Voordeel is dan wel weer dat het haar niets kan schelen hoeveel ik er heb. Al waren het er 40.

Gebruikersavatar
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door V4liefhebber » zo 09 feb, 2025 12:39

Hierbij een paar foto's.

Zwart vlak tussen achterlichten.

Afbeeldingpic upload

Grijs interieur

Afbeelding

Afbeelding

Er zitten op veel plaatsen van die "roestdraden" onder de lak. Misschien moeilijk te zien.

Afbeelding

Ronnes schreef:
wo 05 feb, 2025 21:38


Als hij eerst via Nederland in België is geraakt, dan had hij die mistlamp ook wel moeten hebben. Was gewoon verplicht bij ons. Maar de plaats (naast de nummerplaat) is wel typisch voor 96's die een mistlamp kregen bij de importeur (inclusief een groene draad die over de bodem liep).

Afbeelding

Projectjes genoeg, Henk!
En de knop voor het mistachterlicht. Geen groene draad. Misschien toch....

Afbeeldingpicture upload

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Kenteken vraag

Bericht door Ronnes » zo 09 feb, 2025 12:52

Belgische 96’s hadden een specifieke knop, anders dan deze en hij was gemonteerd op de stuurkolom.

Gebruikersavatar
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door V4liefhebber » zo 09 feb, 2025 13:05

Oke, misschien toch een keer bij de RDW informeren.

Gebruikersavatar
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door V4liefhebber » za 22 mar, 2025 16:51

Na contact met de RDW, blijkt het toch om een in april 1979 Nederlands geleverde 96 te gaan.
Oude kenteken heb ik weer aangevraagd.

LL-63-PG gaat vanaf nu verder als DT-88-TL.

Leuke meevaller!

MvR
Geregistreerd lid

Re: Kenteken vraag

Bericht door MvR » za 22 mar, 2025 17:10

Oh dat is leuk! En bij de RDW zitten klassieker-liefhebbers! Nice.

Bedenk dat deze blauwe kleur-met-grijze-bekleding-op-'99-stoelen' heel, heel erg schaars was in de tijd dat 'ie nieuw verkocht werd. Ik weet niet hoeveel er ooit rondreden in die kleur. Maar het waren er echt niet veel. Je hebt wel een bijzonderheid te pakken.

Veel foto's graag. Vind ik niet erg!

Plaats reactie