Kenteken vraag
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
'Tenaamstelling' is wat het zegt: de auto / VIN-nummer / kenteken werd in 1979 gekoppeld aan een naam van iemand of een bedrijf. Een auto 4, 5 jaar in de handelsvoorraad houden is niet echt een goede reclame voor je bedrijf. Zeker niet in een tijd waarin een 96 toch wel een ouderwetse auto werd. Dus dat betwijfel ik, eerlijk gezegd. 'Winkeldochter' is dan nog zwak uitgedrukt!
Mijn idee is wat Jota al schreef. En ik later aanvulde met een opmerking over militairen die een apart nato-nummer op hun auto kregen. Het punt is dat ik niet (meer) weet of je dan een nieuw nummer kreeg of dat je het oude terugkreeg. Wellicht weet de FeHac daar meer over!?
Mijn idee is wat Jota al schreef. En ik later aanvulde met een opmerking over militairen die een apart nato-nummer op hun auto kregen. Het punt is dat ik niet (meer) weet of je dan een nieuw nummer kreeg of dat je het oude terugkreeg. Wellicht weet de FeHac daar meer over!?
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Kenteken van 1984 is LL-63-PG.
Kan best zijn dat de 96 in 1979 in NL op kenteken is gezet. Geen idee.
Volgens mijn info moet je met bv oude foto's of rekeningen kunnen aantonen dat de 96 een ouder Nederlands kenteken heeft gehad alvorens de RWD in de archieven wil kijken.
Kan best zijn dat de 96 in 1979 in NL op kenteken is gezet. Geen idee.
Volgens mijn info moet je met bv oude foto's of rekeningen kunnen aantonen dat de 96 een ouder Nederlands kenteken heeft gehad alvorens de RWD in de archieven wil kijken.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: Kenteken vraag
Als hij eerst via Nederland in België is geraakt, dan had hij die mistlamp ook wel moeten hebben. Was gewoon verplicht bij ons. Maar de plaats (naast de nummerplaat) is wel typisch voor 96's die een mistlamp kregen bij de importeur (inclusief een groene draad die over de bodem liep).
Projectjes genoeg, Henk!
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Ik hoef me voorlopig inderdaad niet te vervelen.
Was eigenlijk helemaal niet van plan om nog een V4 te kopen. Via marktplaats was ik aan het informeren naar 2T onderdelen. Dat was mogelijk, maar dan moest ik de 96 erbij nemen. Was echter wel een V4.
Vervolgens wat foto's gekregen. En dan gaat t mis.
Tsja, mooie kleur. Mooi interieur. Leuke uitdaging. Latere bouwjaren vind ik ook mooier dan vroege bouwjaren. Wat moet je dan.
Was eigenlijk helemaal niet van plan om nog een V4 te kopen. Via marktplaats was ik aan het informeren naar 2T onderdelen. Dat was mogelijk, maar dan moest ik de 96 erbij nemen. Was echter wel een V4.
Vervolgens wat foto's gekregen. En dan gaat t mis.
Tsja, mooie kleur. Mooi interieur. Leuke uitdaging. Latere bouwjaren vind ik ook mooier dan vroege bouwjaren. Wat moet je dan.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Ja ik vind dat van de latere bouwjaren ook. Maar ik vermoed dat we in de minderheid zijn. (We moeten maar eens een rubberbumper-hoekje inrichten).
Wel leuk. Ga je voor onderdelen, kom je met een 96 terug... Zelfde overkwam mij vlak voor de vorige winter.
Wel leuk. Ga je voor onderdelen, kom je met een 96 terug... Zelfde overkwam mij vlak voor de vorige winter.
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Kenteken vraag
Gewoon doen wat je gedaan hebt..Helemaal Top/ Veel plezier met dit project...V4liefhebber schreef: ↑wo 05 feb, 2025 21:43Tsja, mooie kleur. Mooi interieur. Leuke uitdaging. Latere bouwjaren vind ik ook mooier dan vroege bouwjaren. Wat moet je dan.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Ik word lid van het rubber bumpergenoodschap. Sterker nog, ik ben zelfs al zover dat ik de grote stads-/richtingaanwijzer combinatie en grote achterlichten mooi vind staan
.
Alex
Alex
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Alex B schreef: ↑do 06 feb, 2025 17:20Ik word lid van het rubber bumpergenoodschap. Sterker nog, ik ben zelfs al zover dat ik de grote stads-/richtingaanwijzer combinatie en grote achterlichten mooi vind staan.
Alex
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Helaas denkt mijn echtgenote er anders over. Wat moet je nu met 4 SAAB's.Luud schreef: ↑do 06 feb, 2025 11:18
Gewoon doen wat je gedaan hebt..Helemaal Top/ Veel plezier met dit project...
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Oei. Mijn vrouw heeft helemaal niets met klassieke auto's. In de 30+ jaar samen heeft ze nog nooit een van mijn auto's gezeten, laat staan (mee)gereden. Voordeel is dan wel weer dat het haar niets kan schelen hoeveel ik er heb. Al waren het er 40.
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Hierbij een paar foto's.
Zwart vlak tussen achterlichten.
pic upload
Grijs interieur


Er zitten op veel plaatsen van die "roestdraden" onder de lak. Misschien moeilijk te zien.

picture upload


Zwart vlak tussen achterlichten.
pic uploadGrijs interieur


Er zitten op veel plaatsen van die "roestdraden" onder de lak. Misschien moeilijk te zien.

En de knop voor het mistachterlicht. Geen groene draad. Misschien toch....Ronnes schreef: ↑wo 05 feb, 2025 21:38
Als hij eerst via Nederland in België is geraakt, dan had hij die mistlamp ook wel moeten hebben. Was gewoon verplicht bij ons. Maar de plaats (naast de nummerplaat) is wel typisch voor 96's die een mistlamp kregen bij de importeur (inclusief een groene draad die over de bodem liep).
Projectjes genoeg, Henk!
picture upload

-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: Kenteken vraag
Belgische 96’s hadden een specifieke knop, anders dan deze en hij was gemonteerd op de stuurkolom.
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Oke, misschien toch een keer bij de RDW informeren.
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Na contact met de RDW, blijkt het toch om een in april 1979 Nederlands geleverde 96 te gaan.
Oude kenteken heb ik weer aangevraagd.
LL-63-PG gaat vanaf nu verder als DT-88-TL.
Leuke meevaller!
Oude kenteken heb ik weer aangevraagd.
LL-63-PG gaat vanaf nu verder als DT-88-TL.
Leuke meevaller!
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken vraag
Oh dat is leuk! En bij de RDW zitten klassieker-liefhebbers! Nice.
Bedenk dat deze blauwe kleur-met-grijze-bekleding-op-'99-stoelen' heel, heel erg schaars was in de tijd dat 'ie nieuw verkocht werd. Ik weet niet hoeveel er ooit rondreden in die kleur. Maar het waren er echt niet veel. Je hebt wel een bijzonderheid te pakken.
Veel foto's graag. Vind ik niet erg!
Bedenk dat deze blauwe kleur-met-grijze-bekleding-op-'99-stoelen' heel, heel erg schaars was in de tijd dat 'ie nieuw verkocht werd. Ik weet niet hoeveel er ooit rondreden in die kleur. Maar het waren er echt niet veel. Je hebt wel een bijzonderheid te pakken.
Veel foto's graag. Vind ik niet erg!