Kijken (en kopen?) naar een 96 - gekocht! Eerste avonturen en onderhoud van Knut

1967-1980
Plaats reactie
Engine
Geregistreerd lid

Re: Kijken (en kopen?) naar een 96 - gekocht! Eerste avonturen en onderhoud van Knut

Bericht door Engine » do 02 mar, 2023 11:46

Gisteren was het en zonnig en er lag hier vrijwel geen zout op de weg (dat hebben ze in de avond ruimschoots gecompenseerd met een wel heel uitgebreide hoeveelheid strooizout..)
Oftewel Knut mocht zich even inzetten en een rondje van zo'n 20km in de omgeving maken.

Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt erop dat er een nieuw bijgeluidje in zit. Het doet me denken aan een wiellager wat niet meer goed is maar na controle kon ik niks merken. Ook de temperatuur van de velgen is hetzelfde. Misschien een rem die heel iets blijft naslepen of ik ben nog niet gewend aan het afrolgeluid van de nieuwe banden. Komende maanden in de gaten houden maar.
Verder heerlijk ontspannend om weer op weg te zijn.

tondrenthe
Geregistreerd lid

Re: Kijken (en kopen?) naar een 96 - gekocht! Eerste avonturen en onderhoud van Knut

Bericht door tondrenthe » do 02 mar, 2023 20:51

Ik (en m’n 96) staan ook te trappelen…maar hier in het Noorden zijn de wegen al weken niet pekelvrij….dus nog maar even wachten :?

Engine
Geregistreerd lid

Bericht door Engine » ma 27 mar, 2023 9:41

Het lente weer wil nog niet echt doorzetten helaas.

Afbeelding
Het was wel weer een keer tijd voor de taxatie voor de verzekering. Knut kreeg complimenten voor het er erg fris bij staan (vooral wat poetsen en die velgen) en dat in combinatie met een aantrekkende markt voor oude Saabs is de waarde best aardig toegenomen.
Dat dit geen garantie is bewijst mijn Alfa 164; die is zelfs iets in waarde gedaald puur doordat die markt het niet heel goed doet. Maar over het algemeen is alles weer wat meer waard geworden en dus wordt de verzekering ook weer iets meer.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 27 mar, 2023 10:34

Aardige collectie! (*Stikjaloers steentje wegschoppen doet).

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 08 apr, 2023 18:42

1 Saab 96 is geen 'collectie'... 8)

Engine
Geregistreerd lid

Bericht door Engine » ma 17 apr, 2023 16:33

Qua een Saab collectie is het vrij klein inderdaad :D

Afbeelding
Afbeelding
Weer een mooie oldtimerrit gereden. Dit keer HACC Culemborg.

Afbeelding
Deze 1980 versie was er ook. Erg leuk. Volgens mij al vaker gezien.

Op een kapotte H4(?) lamp na allemaal behoorlijk goed weer onderweg. Wel merk ik dat het stuur begint te plakken en soms zwart afgeeft. Iemand een idee hoe dat aan te pakken?

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 17 apr, 2023 16:56

Zo'n Ford Anglia is ook gaaf. Typisch een auto die je helemaal kunt 'tunen' om 'm stoer te maken. Ford heeft genoeg spullen gemaakt die steviger en sneller zijn en er makkelijk in kunnen. Een paar jaar geleden in de buurt van Roelofarendsveen ingehaald door een rood/oranje monstertje dat wel van z'n plek wilde! En die je ook wel hoorde. (Veel geluid is veilig! Spaart levens. Ze horen je aan komen rijden).

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 17 apr, 2023 18:58

Engine schreef:
ma 17 apr, 2023 16:33
...
Deze 1980 versie was er ook. Erg leuk.
Ik denk een 1979 jubileum (spoiler, soccerballs, bruine bekleding).

Engine
Geregistreerd lid

Bericht door Engine » vr 26 jan, 2024 10:48

Afbeelding
Afbeelding

Een beetje zon in de winter; in de Januari editie van AW Classics een dubbeltest van Knut met een Kever. Foto's gemaakt afgelopen zomer bij ruim 30 graden...

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Luud » vr 26 jan, 2024 11:07

Keileuk.....vandaag even naar de boekhandel...hopelijk nog ,,in voorraad".

Plaats reactie