Nogmaals Weber

1967-1980
Plaats reactie
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Nogmaals Weber

Bericht door 72sonett3 » za 02 jun, 2012 21:56

bmwheaven schreef:1. Ik kan de gashendel niet monteren
Zie eerder in ditzelfde topic viewtopic.php?f=11&t=15997&start=105
Afbeelding
Gebruik het plaatje met de kogel van een Solex 32TDID, slijp daar een nokje van af en zet het plaatje dan op de Weber.

Je hebt een vertragingsklepje in de vacuumleiding naar de vervroeger zitten, die kan er uit... (is o.a. van een 90).

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » za 02 jun, 2012 22:16

@72sonett3: Dank, maar welk nokje moet ik er dan vanaf halen? Heb je hier een duidelijkere foto (of omschrijving) van?
Je hebt een vertragingsklepje in de vacuumleiding naar de vervroeger zitten, die kan er uit... (is o.a. van een 90)
Is dat dat plastic cilindervormige ding, zwart met wit?

@v4 hans: Bedankt, ik zie de foto van de manier waarop je pneumatische pomp hebt aansloten graag tegemoet

Wat betreft de luchtfilter & carterontluchting: In de kevershop vind ik er geen met carterontluchting. Heb ook al even gebeld met ze. Wellicht dan degene kopen zonder ontluchting, gat boren en buisje erop lassen? En ik wil toch nog wel eens proberen of ik toch een slang kan aansluiten op het huidige pijpje op de klepdeksel (lukt wellicht net).

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 02 jun, 2012 22:34

bmwheaven schreef:... welk nokje moet ik er dan vanaf halen?
Weet ik niet meer, maar als je het plaatje van de Solex op de Weber zet, zie je het meteen.

Ja precies, dat zwart/witte dingetje... werkt als een soort terugslagklepje (blaas/zuig er maar eens op/aan).

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 03 jun, 2012 10:17

Afbeelding

Om de een of andere reden wil het niet lukken om de link naar de foto van de nog niet schoongemaakte carburateur werkend te krijgen, maar daar zie je aan de voet van de carb. het pijpje waar het pijpje vanuit die luchtpomp mee verbonden moet worden. Het slangetje dat daar hoort te zitten heb je waarschijnlijk niet, dus zal je zelf iets moeten fabrieken. Om ruimte te krijgen tussen dat onderste pijpje en de carterontluchting zal je het pijpje iets naar voren moeten buigen. Als ik het me goed herinner helpt het ook een beetje mee als je de zwarte warmtewerende pakking tussen carb en de plaat van de carterontluchting doet.

Alex

PS: ik zie nu dat je de vacuumvervroeging op het onderste pijpje hebt aangelsoten. Als het goed is heb je daarvoor aan de rechter kant een aansluitpijpje zitten (of misschien alleen een gat omdat dat pijpje verdwenen is.....).

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 03 jun, 2012 11:01

http://www.flickr.com/photos/idibrani/7321000958/

Plaatjelink moet .jpg (e.d.) zijn;

Afbeelding

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » zo 03 jun, 2012 13:35

Ik heb het even uitgetekend. Bedoelen jullie dit?

Afbeelding

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 03 jun, 2012 14:33

Ja, precies...
(Ik was ook al aan het tekenen geslagen...)

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » zo 03 jun, 2012 14:42

Mooi, ga ik ergens een t-stuk vandaan zien te halen. Wordt vervolgd. (duidelijke tekening :)!)

Gashendel aansluiten is trouwens gelukt! Nokje waar stelschroef opzit bij Solex heb ik de andere kant op gebogen (afslijpen hoefde niet). Dank!

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » wo 06 jun, 2012 19:11

Probleempje: paruzzi en hotrod (kevershop) hebben de luchtfilters niet meer op voorraad, en gaat waarschijnlijk nog een maand duren...
Is er een andere plek waar ik deze vandaan kan halen? Ik heb wel wat gevonden, maar weet niet of dat gaat passen:

kever onderdelen
old volksshop (bovenste item)
luchtgekoelde webwinkel
vw webwinkel

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 07 jun, 2012 19:27

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » do 07 jun, 2012 20:53

Kaag kevers.

Op de web shop onder kevers/luchtfilters en dan het rechthoekige type.
iets van 18€.

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » do 07 jun, 2012 21:57

Dank voor de tips. Kaag en Paruzzi hebben dezelfde shop, en daar is ie uitverkocht. Bccp vond ik wat duur.
Heb nu bij vwwebwinkel.nl besteld. Bij leverancier is gecheckt of het de goede is, en er zit ook een aansluiting op voor carterontluchting. Zou dus mooi moeten werken, merk het hopelijk dit weekend!

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » di 19 jun, 2012 22:54

Ik heb eindelijk weer eens een stuk gereden met de 96, carb loopt aardig, maar nog niet zoals gewenst...

Koude start gaat aardig, nog niet helemaal lekker.
Zodra de motor warm is houdt hij in als ik te veel (tussen half en heel) gas geef (in elke versnelling), mengsel is te rijk.
En net wezen tanken, en met een warme motor start hij erg lastig en wil snel weer uitvallen (beetje gas bijhouden dan is het goed). Eenmaal stationair loopt ie prima.

Sproeierbezetting als volgt:
Afbeelding

Verder een filmpje van de warme motor met colortune bougie: oranje kleur is te rijk mengsel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IZnG4mQ8_Vs[/youtube]

De pump discharge nozzle kon ik niet vinden (wilde eigenlijk een '50' plaatsen), dus die lijkt me sowieso verkeerd. Daar eens mee beginnen? Of moet ik ook al kijken naar de main jets?

Sadelrûker
Geregistreerd lid

Bericht door Sadelrûker » wo 20 jun, 2012 0:23

Ik had ook moeilijk starten na het plaatsen van de Weber.
Was valse luchte. Ik heb toen de vacuumslangen gecontroleerd en de carb. losgehaald en wat extra vloeibare pakking tussen spruitstuk en adapterplaat + tussen adapter en carb.

Misschien is moeren iets aandraaien al voldoende.

Mijn stationairsproeier van de 1e trap is ook 45, dat lijkt me in orde (standaard 1500 blok). De rest van de sproeiers komt ook dicht bij wat ik heb, maar doen niks bij het starten.

bmwheaven
Geregistreerd lid

Bericht door bmwheaven » za 23 jun, 2012 21:45

Hij lekt niet, heb bij draaiende motor carb-reiniger op alle kanten van de adapterplaat gespoten, maar geen verschil.

Grootste probleem dat ik nog heb is dat ie verzuipt.
Als ik bij een stoplicht wegrij met warme motor, dan slaat ie af. Ik kan alleen optrekken door de motor eerst heel rustig op 1500 toeren te brengen en daarna pas koppeling op te laten komen met veel gas. Ook als ik schakel van 1-2, 2-3 of 3-4 dan krijgt ie in lage toeren te veel benzine (onvolledige verbranding, weinig kracht), hoger in de toeren gaat t goed. Stationair loopt hij trouwens erg rustig en goed.

Iemand tips voor me?

Plaats reactie