[SE] Saab Factory Auction

Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13080
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

[SE] Saab Factory Auction

Bericht door RoelandV » wo 20 mei, 2026 21:04

In Zweden wordt een speciale Saab Factory Auction gehouden:

Afbeelding

Bron: https://driving.ca/auto-news/entertainm ... ion-sweden
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4813
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door busy » wo 20 mei, 2026 23:56

is al een topic over
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13080
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door RoelandV » do 21 mei, 2026 8:35

Dat verklaart wellicht waarom deze bijdrage inmiddels al meer dan 355 keer is bekeken... :D

Nog een tweede bron gevonden:

Afbeelding

Bron: https://www.roadandtrack.com/news/a7128 ... ff-sweden/
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13080
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door RoelandV » vr 05 jun, 2026 22:57

Autoblog meldt wat de Saabs op deze veiling hebben opgebracht:
https://www.autoblog.nl/nieuws/unieke-s ... e-verkocht
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid
Berichten: 3192
Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door martinphili » za 06 jun, 2026 6:50

De mogelijkheid om hier ooit een kenteken voor te krijgen zullen bijgedragen hebben aan de matige opbrengst.
Saab 900 ng 2.o turbo cabriolet Sky Blue

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur
Berichten: 15481
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door verde900 » za 06 jun, 2026 7:40

Heb daar vaak gelopen, mooie herinneringen..
SAAB, värd varje krona.........

Deltid Skåning..

MvR
Geregistreerd lid
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door MvR » za 06 jun, 2026 7:48

Inderdaad een belangrijk punt. Maar deze auto's zijn bijna niet op de straat te houden vanwege de experimentele technologie. Waar klop je aan wanneer de linkerachterwielmotor het niet meer doet?
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 16977
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door Style&Co » za 06 jun, 2026 9:39

MvR schreef:
za 06 jun, 2026 7:48
Waar klop je aan wanneer de linkerachterwielmotor het niet meer doet?
Waar Nevs ook aanklopte bij de bouw van de geveilde elektrische 9-3 awd en de Emily's.... Protean electric

Maar helemaal eens... die elektrische 9-3s zijn zeer experimenteel. Onderhoud is niet te doen denk ik. Die drie geveilde benzine 9-3s (uit de nevs 2014 batch) zie ik nog wel met kenteken op de weg komen daarentegen
live your dreams

Alex B
Geregistreerd lid
Berichten: 2950
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
Regio: Norge - Noorwegen

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door Alex B » za 06 jun, 2026 18:09

Maar zijn ze nu echt allemaal verkocht? Ik zat net even op jijbuis Auto Autopsy te kijken die er aandacht aan besteedde en bij twee veilingen stond er met grote letters "annullerad". Je hoeft geen 5 jaar Zweeds te hebben gestudeerd om te begrijpen wat dat woord betekent.

Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6928
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door Orphy » za 06 jun, 2026 22:11

Kontfiets ?
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper

Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 617
Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door frits 9-3 » zo 07 jun, 2026 7:15

:D :D :D :D
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). :O:

Alex B
Geregistreerd lid
Berichten: 2950
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
Regio: Norge - Noorwegen

Re: [SE] Saab Factory Auction

Bericht door Alex B » zo 07 jun, 2026 16:33

Nee, dat is anallerad, ben je dyslesbisch of zo? :wink:
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate