Ergens in het buitenland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter. Let op het vermelden van de landencode.
-
gj900
- Donateur (9x)

- Berichten: 18243
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Bericht
door gj900 » di 19 mei, 2026 19:32
Een wat rustiger ogende Talladega SPG met weinig km's en voor minder geld dan de schreeuwend rode:
https://www.saabnet.com/tsn/class/ci.ph ... os/23239/1
Color: Talladega Red
Trans: Manual
Mileage: 113,042
Price: $20,000
One family owner, Uncle to nephew. Just registered 113k miles,very good nearly original condition. I added a Swedish Dynamics retuned APC, Modern Classic Saab short-shift kit, Bilstein shocks. Rustproofed when new, no winter driving since 1992. Currently Pennsylvania inspected. The bad: no A/C, removed the compressor to save weight. (I still have it), sagging headliner in spots, slight drip of steering fluid. I've retired to Florida where the roads are flat and straight, no fun for a Saab driver.

. The car is in Western Pennsylvania. The paint is good (seems to look dull in photos taken in the shade.
900S Sport 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
-
Orphy
- Donateur (5x)

- Berichten: 6928
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bericht
door Orphy » di 19 mei, 2026 20:17
The paint is good, lol
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper
Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5?
www.orphyum.nl
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bericht
door Saapie » di 19 mei, 2026 20:34
Flink aan de prijs.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
gj900
- Donateur (9x)

- Berichten: 18243
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Bericht
door gj900 » di 19 mei, 2026 21:47
Saapie schreef: ↑di 19 mei, 2026 20:34
Flink aan de prijs.
€17.000 vind ik geen hoge prijs voor een SPG met relatief weinig km's die ook nog eens uit slechts 1 fam. stamt. Voor import naar NL natuurlijk geen koopje, maar voor de markt aldaar een goede aanbieding lijkt mij.
900S Sport 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bericht
door Saapie » di 19 mei, 2026 22:14
Je hebt gelijk, maar de matige conditie van lak is wel een zorg..
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
gj900
- Donateur (9x)

- Berichten: 18243
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Bericht
door gj900 » di 19 mei, 2026 22:24
Klopt, of je die nog met polijsten op kleur kan brengen...
900S Sport 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
-
Orphy
- Donateur (5x)

- Berichten: 6928
- Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bericht
door Orphy » di 19 mei, 2026 22:32
Als je polijsten leuk vind wel maar geloof me als ik zeg dat je dit dan iedere week zo’n beetje moet doen. Bijspuiten werkt niet met deze kleur dus dan is overspuiten eigenlijk de enige optie als je hem echt mooi wil hebben.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper
Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.
Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5?
www.orphyum.nl
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Bericht
door Saapie » di 19 mei, 2026 22:44
Klopt. Mijn Talladega rode is volledig overgespoten. De moderne laksoort verkleurd gelukkig minder snel.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16977
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Bericht
door Style&Co » wo 20 mei, 2026 10:14
Eens met eerdere reacties... ik vrees dat polijsten maar zeer tijdelijk effect sorteert en dat overspuiten de enige optie is. De felrode kleuren (talladega en imola helemaal) waren erg gevoelig voor verkleuring
Milesstand is wel laag, de historie (1 familie) én de originele Saab audio vind ik ook pre's. SPG's van 1990 en 1991 hadden een mitsubishi turbo en hadden dus meer vermogen dan oudere bouwjaren. Tien procent van alle SPG's kwamen uit dit modeljaar 1990 (771 versus 7.621 stuks in totaal)
live your dreams