[DE] platana 5drs 900 turbo
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: [DE] platana 5drs 900 turbo
Klopt. Maar naast dat ze minder populair waren ( geheel onterecht) waren 5 deurs ook roestgevoeliger. Vooral bij onder bij de deuren en het opera-raampje werden door het roestduivel geplaagd. En vergeet niet de B steil, onder het scharnierpunt van de achterdeur.
De sedan 4 deurs kon ook flink roesten, met name de achterklep / kofferbak. Als de afwatering daar niet goed was, kreeg je daar problemen.
De sedan 4 deurs kon ook flink roesten, met name de achterklep / kofferbak. Als de afwatering daar niet goed was, kreeg je daar problemen.
-
noee
- Geregistreerd lid
Voor degenen die toch een 3 deurs willen en dichter bij huis iets moois willen kopen.. zelfde kleur volgens mij
https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... oduct=none

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bij zowel de 4 als 5 deurs 900s zitten er bijna altijd scheuren in de aanhechting van B stijl en dakplaat. De openslaande achterdeuren en de dichtslaande voordeuren zullen daar de oorzaak van zijnSaapie schreef: ↑ma 15 jun, 2026 13:57En vergeet niet de B steil, onder het scharnierpunt van de achterdeur.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

2 deuren minder dus je zou verwachten dat ie goedkoper zou zijn, maar het omgekeerde is het gevalnoee schreef: ↑ma 15 jun, 2026 16:00Voor degenen die toch een 3 deurs willen en dichter bij huis iets moois willen kopen.. zelfde kleur volgens mij
-
noee
- Geregistreerd lid
less is moreStyle&Co schreef: ↑ma 15 jun, 2026 16:052 deuren minder dus je zou verwachten dat ie goedkoper zou zijn, maar het omgekeerde is het geval![]()
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Dat is de 900 van Caspar. Verrassend dat die te koop staat.noee schreef: ↑ma 15 jun, 2026 16:00Voor degenen die toch een 3 deurs willen en dichter bij huis iets moois willen kopen.. zelfde kleur volgens mij
![]()
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ja, dat is die van Caspar. Toen ie deze auto jaren geleden bij Van Leenen kocht was ik erbij. Prachtige auto.
-
9323
- Donateur (2x)

Dank voor deze tip. Ga ik eens even inspecteren.Style&Co schreef: ↑ma 15 jun, 2026 16:03Bij zowel de 4 als 5 deurs 900s zitten er bijna altijd scheuren in de aanhechting van B stijl en dakplaat. De openslaande achterdeuren en de dichtslaande voordeuren zullen daar de oorzaak van zijn
-
caspar
- Donateur (5x)

Is inderdaad mijn Saab. Na 19 jaar is de auto zoals ik hem altije wilde heben en is het tijd voor iets anders en mag een iemand anders er voor gaan zorgen.
Heb er afgelopen 2 maanden bijna dagelijks met veel plezier mee gereden omdat mijn vorige BMW te koop stond.
Merk dat ik , sinds ik BMW rijd de Saabs minder snel pak.
@jeroen. Was een mooi actie bij van Leenen.
Heb er afgelopen 2 maanden bijna dagelijks met veel plezier mee gereden omdat mijn vorige BMW te koop stond.
Merk dat ik , sinds ik BMW rijd de Saabs minder snel pak.
@jeroen. Was een mooi actie bij van Leenen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

19 jaar heb je deze al? Ik herinner me deze aankoop van jou als de dag van gisteren. Time flies when your are having funcaspar schreef: ↑ma 15 jun, 2026 20:09Is inderdaad mijn Saab. Na 19 jaar is de auto zoals ik hem altije wilde heben en is het tijd voor iets anders en mag een iemand anders er voor gaan zorgen.
-
caspar
- Donateur (5x)

bijna 19.5 jaar. Was inderdaad een gaaf moment met Jeroen. Vergeet het nooit. Had mijn odoardo t16s gekocht en was s'avonds aan het hardlopen richting Vondelpark zie ik een platina t16s rijden. Ik dacht shit , ik heb de verkeerde kleur gekocht. Na ander half jaar kwam deze per toeval voorbij. Jeroen en ik zijn toen gelijk gaan kijken. Volgende dag stond auto in Noordwijk.Style&Co schreef: ↑ma 15 jun, 2026 20:5619 jaar heb je deze al? Ik herinner me deze aankoop van jou als de dag van gisteren. Time flies when your are having fun
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

dat heb je ook wel es gehad met velgencaspar schreef: ↑di 16 jun, 2026 10:08Ik dacht shit , ik heb de verkeerde kleur gekocht.
19,5 jaar geleden was het begin van mijn verzameling. Ik had toen al mijn 2d 99 en 900 cabrio (heb ik nog)