Cannonball run door SF georganiseerd?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Cannonball run door SF georganiseerd?
Ik zag dat "it" ook al een geliefd gespreksonderwerp was op Gummen.org:
http://www.gummen.org/forum/showthread. ... e&p=210346" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gummen.org/forum/showthread. ... e&p=210346" onclick="window.open(this.href);return false;
-
nacra 93
- Donateur

Hahahaha de boel staat weer mooi op stelten.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ach... waarschijnlijk gaat het straks toch niet door....
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Wel wat zielig, flink BPM en en BTW vangen op de auto's en nog een forse wegenbelasting voor meer de interessante type's maar als je de gaspedaal wilt intrappen dan worden de nodige wetboeken opengetrokken. Gelukkig woon ik vlakbij de Duitse grens. Als je je verder aan de verkeersregels houdt doen ze daar niet zo moeilijk over de gereden snelheid. Waarbij tevens opvalt dat Duitsers gemiddeld veel gedisciplineerder rijden. Het verbaast mij nog steeds dat als je over de grens rijdt op dezelfde autobaan in Duitsland opeens gewoon 100 kilometer harder (of nog meer) mag worden gereden. Tja, gewoon wat overdreven regelzucht en wat erg weinig vertrouwen in het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van de automobilist. Gevolg, de gemiddelde Nederlander beschikt over een steeds slechtere technische beheersing van zijn auto en heeft een matig reactie vermogen, kan kritische situties totaal niet inschatten door gebrek aan ervaring. Achter het stuur gaat hij zich met allerlei andere zaken bezich houden, zoals kletsen met de mede passagiers, telefoneren, sms-en, lezen, eten, drinken, de gedachten dwalen te vaak af. Ergo we moeten eens af van die maximum 120 km/u als dat niet nodig is.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

In Nederland worden die snelheden juist gehandhaafd vanwege het boetegeld dat dat oplevert voor de staatskas. Men wíl helemaal niet dat iedereen zich aan de snelheid houdt of straffeloos hard kan rijden. Maargoed, ik ben het wel met je eens dat het in Duitsland veel beter geregeld is op dat vlak. Valt mij ook altijd op dat er in NL relatief veel oude auto's (niet: oldtimers) rijden in verhouding tot Duitsland. Maarja het wordt hier dan ook zwaar ontmoedigd om een nieuwe auto te kopen.
-
jelger
- Geregistreerd lid
he ja, we zijn er weer..... we zijn de zielige melkkoe.
Als ik zie hoe chronisch er hier bij mij wordt stoepgeparkeerd, en gejakkerd door de straat dan valt die uitkleedpartij ook wel mee. Maar ja, slachtofferrol past net zo goed bij Nederlanders als rationeel 2e handsjes kopen. Ken je volksaard mannen, ipv dat gejeremieer over hoe we wel onderdrukt worden.
Als ik zie hoe chronisch er hier bij mij wordt stoepgeparkeerd, en gejakkerd door de straat dan valt die uitkleedpartij ook wel mee. Maar ja, slachtofferrol past net zo goed bij Nederlanders als rationeel 2e handsjes kopen. Ken je volksaard mannen, ipv dat gejeremieer over hoe we wel onderdrukt worden.
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Zolang er geen snelheidsbeperking geldt. Is in NL hetzelfde.carlsson schreef: .. Als je je verder aan de verkeersregels houdt doen ze daar niet zo moeilijk over de gereden snelheid...
@willeme1: mijn beperkte rally-/kaartleesrittenervaring: er wordt inderdaad wel eens harder gereden dan wettelijk toegestaan. Reglementen en vergunningsaanvragen melden echter zonder uitzondering dat het geen snelheidswedstrijden betreft, inderdaad: 'indekken' - wel zo verstandig. Jij staat inmiddels bekend als de in NL woonachtige organisator van deze rit op de openbare weg waar hoge snelheden wel het doel lijken te zijn (je commentaar op iemand met een 2.0i) en daarmee lijk je mede-aansprakelijk voor eventuele nare gevolgen - daar verandert geen enkele door deelnemers ondertekende verklaring iets aan, zeker niet zonder vergunning(-en). Vergunning voor een snelheidswedstrijd zul je ook niet krijgen. Heb je trouwens enig idee welk soort 'gasten' je mag verwachten - wat doe je met zwartrijders, 'niet-geregistreerde deelnemers'? V.w.b 'eigen verantwoordelijkheid': belangrijker dan jouw persoonlijke aansprakelijkheid lijkt mij het gevaar door/voor andere onwetende weg-gebruikers, met name op de B-wegen .. denk er nog eens over na.
De link naar dit topic op dat andere forum lijkt mij overigens een ongelukkige keuze - dat is voorzichtig uitgedrukt.
-
Henk-Jan
- Donateur

Berry schreef:Onwijs tof voor je maar post dat soort zaken dan onder je eigen naam, Alfred/Willeme 1/Koos/Bertus 06 of Appie.
Nu tast je de goede naam van het SaabForum en alle Saab-rijders aan door dit soort oneigenlijke berichten te plaatsen.
PS. ik doe niet aan PB's dus begin daar maar niet aan.
willeme 1 schreef:http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=28518
denk dat de meeste er net zo ever denken als de laatste reachtie van die moderator op it politieforum
verder bedankt voor de reclame beste brave berry
Ik kan mij anders goed vinden in wat Berry zegt. Dat nog maar iets van 10% van de aanmeldingen van SAABrijders komt (ondanks dat je het proefballonnetje hier bent begonnen), lijkt een aardig signaal dat er hier niet heel erg veel draagvlak voor een dergelijk evenement is.
-
Henk-Jan
- Donateur

Overigens Appie, als we met meningen gaan gooien, dit vind ik wel een mooie:
LinkJa maar Oops!
Wees nu niet zo kritisch man. Altijd weer dat wijsvingertje. Dit mag niet. Dat mag niet.
Zie je dan niet dat deze jongen iets heel bijzonders organiseert?
Niet iets voor bedaarde huisvaders zoals wij, die alleen naar Zandvoort gaan om de zonsondergang te bewonderen. Nee, dit is echt niet iets voor watjes zoals jij en ik, die in een tunnel het gas loslaten omdat we het eng vinden, zo alleen in het donker. Nee, dit is niet voor ons soort mietjes, dat met het zweet in de bilnaad en met witte knokkels braaf achter elkaar de 270-graden van de A1 naar de A9 rondsukkelt, dóódsbenauwd als we zijn voor ongevallen, slippartijen, overdreven lawaai en de milieuvervuiling van een katloze vierwielaangedreven mummie met ringenstickers op de deur.
Nee, Oops.
Dit is voor echte kerels met kwajongensbloed die het leuk vinden om zo hard mogelijk van Apeldoorn naar Bad Bentheim en terug te scheuren. Gewoon de hiele godganse A1 af, zo hard meugl'k, widdewel.
En ieder op zijn eigen verantwoording hè. Living on the edge.
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Zullen ze bij BMW niet leuk vinden. Zijn daar erg hard bezig om van het opgefokte ikke-ikke petjesimago af te komen en dan krijgen ze zoietswilleme 1 schreef:nu dan nemen we hier de bwm wel
-
Henk-Jan
- Donateur

Met een beetje geluk krijgt Willeme het voor elkaar dat imago naar het SAABforum over te dragen. Goed bezig! 
-
AlexJ
- Donateur

Wat ik vind is dat iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft.
Als Willeme1 dit wil organiseren is dat wat mij betreft prima.
Het is zeker goed dat er mensen zijn die hem op zijn verantwoordelijkheden wijzen, ik zou zeggen, sla die even goed op!
Maar, wat ik wel even kwijt moet, als het doel echt een 'race' is, waar het nu op begint te lijken, en dan ook nog eens een eentje zonder vergunning, dan denk ik niet dat de naam saabforum eraan gekoppeld zou moeten worden.
Als Willeme1 dit wil organiseren is dat wat mij betreft prima.
Het is zeker goed dat er mensen zijn die hem op zijn verantwoordelijkheden wijzen, ik zou zeggen, sla die even goed op!
Maar, wat ik wel even kwijt moet, als het doel echt een 'race' is, waar het nu op begint te lijken, en dan ook nog eens een eentje zonder vergunning, dan denk ik niet dat de naam saabforum eraan gekoppeld zou moeten worden.
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Helaas, te laat. Tenzij iemand onder andere dit bericht aanpast.AlexJ schreef:.. dan denk ik niet dat de naam saabforum eraan gekoppeld zou moeten worden.
-
AlexJ
- Donateur

Ik had inderdaad dat artikel gelezen, en ik vind dan ook dat dat zou moeten worden aangepast.
Iets organiseren uit naam van het saabforum kan, lijkt mij, alleen als er hier draagvlak voor is.
Uit dit, en het andere topic, blijkt wel dat het een omstreden onderwerp is.
Iets organiseren uit naam van het saabforum kan, lijkt mij, alleen als er hier draagvlak voor is.
-
nacra 93
- Donateur

Ach er zijn altijd wel reagerende zuurpruimen dus dat draagvlak is in dit geval niet aan te tonen en dat de naam word gebruikt is niet aan jullie om te bepalen en ook niet aan mij.AlexJ schreef: