SAAB rescue: dealer Amsterdam

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Black Turbo
Geregistreerd lid

SAAB rescue: dealer Amsterdam

Bericht door Black Turbo » wo 25 nov, 2009 21:44

Brief van Saab in de bus. Nieuwe dealer in Amsterdam. Tegenover de Arena in..., jawel het pand van Renault. Een voordeel voor mij: kan ik met 2 auto's tegelijk als ik dat zou willen :lol: Wat ik overigens niet zal doen aangezien ik te zeer gehecht ben aan 'egg country'.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 25 nov, 2009 21:45

Had me geen slechtere timing van ze kunnen bedenken. Zal hun ook wel rauw op het dak vallen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 25 nov, 2009 21:47

Tarna SAAB Amsterdam, een zusje van Tarna SAAB in Naarden, kan me een lekkerder begin voorstellen

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » wo 25 nov, 2009 22:50

De opening van Tarna Amsterdam komt nu inderdaad heel beroerd uit. Ook al zit Amsterdam momenteel zonder Saab dealer, alleen van het onderhoud moet je het niet hebben. De nieuwe 9-5 was natuurlijk eveneens een mooie gelegenheid te starten in het voormalig Kroymans gebied, ook de toekomst van Saab was dat. Maar helaas krijgt nu alles een andere wending. Gelukkig heeft men niet al te veel geïnvesteerd in een nieuw pand/grote kostbare verbouwingen. Tarna valt onder de vlag van Stern, en bij de franse tak van Stern kon men bij Renault Amsterdam (Arend Auto) nog een stukje vrijmaken voor wat Zweedse schoonheden. En nu maar hopen dat die er ooit nog eens komen....

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 26 nov, 2009 11:01

Ik boycot standaard de dealers die vallen onder te grote organisaties als Kroymans, ASM en Stern. Veel te onpersoonlijk, verkeerde keuzes, rare auto's naast de Saabs in de winkel, onbetaalbare reparaties die niet in verhouding staan tot leeftijd en/of kilometerstand (en dus dagwaarde) en ga zo maar door. Ik krijg de laatste tijd uberhaupt jeuk van de Sterngroep doordat ik haast onder elk nummerbord dat vogeltje zie (ook al is het een gejat zeilteken, wat dan het enige lichtpuntje is).

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 26 nov, 2009 19:22

WimZ schreef:Ik boycot standaard de dealers die vallen onder te grote organisaties als Kroymans, ASM en Stern.
Wim toch!

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » do 26 nov, 2009 19:58

Je kan veel zeggen op dit vlak maar niet bij Tarna die hebben zelfs een speciaal classic tarief en monteurs met classic ervaring. In Naarden heerst ook altijd een gezellige kleinschalige sfeer

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » do 26 nov, 2009 20:23

willeme 1 schreef:die zien je toch liever gaan als komen met die oude auto`s
Wellicht binnenkort dus juist liever komen dan gaan...... als nog een boterham willen verdienen.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 26 nov, 2009 21:39

Saab Eemland (Amersfoort) meldt ook een 30% korting op werkplaatstarief voor Classics va ?? - 94 enne.. brief in de bus van nieuwe SAAB Utrecht vestiging.

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » do 26 nov, 2009 22:00

willeme 1 schreef:die zien je toch liever gaan als komen met die oude auto`s
Dat is absoluut niet waar, neem maar eens een kijkje bij die vestiging in Naarden. Eén en al klassiekers wat de klok slaat daar, regelmatig komplete restauraties van leuke 96`s en 900 classics.
Zelfs een werkplaatschef die in de jaren 70 Neerlands rallycross kampioen is geweest met een 96 (zijn foto zie je als 1e als je de site van de saabclub opent). En verder veel oud Saabgedienden in de werkplaats wat de klok slaat daar.

Zal hier verder geen oordeel geven over dealers (dat blijft een persoonlijke mening), maar ik denk dat je bij de meeste dealers van harte welkom bent met je klassieker. Sterker nog ik denk dat ze er vaak net even wat meer aandacht aan geven juist omdat je de moeite neemt nog bij hen te komen in een tijd waarin de leaseauto`s nou ook niet echt als de bekende warme broodjes afgeleverd worden.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 26 nov, 2009 22:32

hoe kleiner hoe fijner, is mijn ervaring.

ben benieuwd wanneer Kroegman in 's Graveland weer wat met Saab gaat doen, nu Kroymans op de fles is. waarschijnlijk met Sint Juttemis...

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » do 26 nov, 2009 22:48

er is dus nog steet vertrouwen in saab.....

al zullen ze al wel een hele tijd eerder de plannen hebben gemaakt.
en dealer gaat niet zo maar met een merk er bij werken.

veel gereedschab aan schaffen.. auto kopen. een hele inverstering.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 27 nov, 2009 8:46

Jungleman schreef:hoe kleiner hoe fijner, is mijn ervaring.

ben benieuwd wanneer Kroegman in 's Graveland weer wat met Saab gaat doen, nu Kroymans op de fles is. waarschijnlijk met Sint Juttemis...
hij is te oud en heeft volgens mij geen opvolging

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 27 nov, 2009 9:51

verde900 schreef:
WimZ schreef:Ik boycot standaard de dealers die vallen onder te grote organisaties als Kroymans, ASM en Stern.
Wim toch!
Ai, jullie vallen ook al onder Stern. Dat is toch niet al heel lang zo? Maar mijn persoonlijke ervaring is nou eenmaal dat wanneer een dealer valt onder zo'n gigant de service er niet persoonlijker op wordt. Hopelijk is dat niet altijd zo. In Haarlem is de dealer behoorlijk opgeknapt op dit gebied toen ze zelfstandig werden. Hopelijk houdt Dirk dat vol onder het huidige gesternte...
93-SS-ARC schreef:Je kan veel zeggen op dit vlak maar niet bij Tarna die hebben zelfs een speciaal classic tarief en monteurs met classic ervaring. In Naarden heerst ook altijd een gezellige kleinschalige sfeer
Nu nog steeds? Misschien is de invloed van Stern dan toch minder negatief in vergelijking tot die van Kroymans.

Toch vind ik dat ze veel te groot worden...

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » vr 27 nov, 2009 11:49

Sterker nog het is er alleen maar beter op geworden. Stern heeft op Saab gebied volgens mij niet zo'n paleis cultuur. Die snappen dat Saab geen volume merk is en geven de dealer veel vrijheid zoals het hoort.

Plaats reactie