Ik vind het een geslaagde creatie, voor zover dat binnen het huidige design van Cadillac kan. In ieder geval lijkt het geen gevalletje van "badge-engineering"....

Het volledige artikel: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3306

Het is geen SAAB, derhalve sla ik deze ronde over.Oosthoek schreef:Ik vind hem gruwelijk. Not my cup of tea.
Voorlopig dus goed nieuws voor Saab, maar zoals het artikel al aangeeft is dit geen lange termijn oplossing. Wordt vervolgd dus...Opel verkiest Rüsselsheim boven Trollhättan voor het bouwen van auto´s van dit merk. Trollhattän moet het doen met de Saab 9-3 en de Cadillac BLS.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung heeft General Motors besloten om de bouw van Opels ook in de toekomst in het Duitse Rüsselsheim te laten plaatsvinden. Op deze manier kan de belangrijkste Opelfabriek zeker tot 2010 open blijven. Naast de bouw van auto´s heeft Rüsselsheim ook de onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten van de compacte klasse toegewezen gekregen.
Concurrent voor de bouw van Opels was de Saabfabriek in het Zweedse Trollhattän. GM heeft besloten dat daar in de toekomst de Saab 9-3 zal blijven worden gebouwd. In de nabije toekomst komt daar, tot 2007, ook de Cadillac BLS bij. Dat betekent dat voorlopig de meest donkere wolken in Trollhattän zijn verdwenen; een lange termijnoplossing is er echter nog niet.

Ik verwacht alle ASM filialen en een paar geselecteerde SAAB dealers.Moppersmurf schreef:Geniaal hoor, van General Maintenance: de derde variatie op het thema Vectra. Natuurllijk is het bad(ge) engineering. Let op dat stuurwiel, 90% hetzelfde als in de 9.3ss. Zelfde auto als de 9.3ss en de Vectra, ander tupperware.
Schiet dit nou op? Waar kun je een Caddy kopen? De dichtsbijzijnde dealer is ws. een uurtje rijden...
Moppersmurf
Cadillac is geen Suzuki, die mensen zijn heus bereid wat langer te rijden, bovendien is het allemaal in NL dus kan een dealer nooit ver weg zijnMoppersmurf schreef:Kan zijn, maar wat schiet GM daar nu mee op? Als de 9.3ss niet bijster goed verkoopt, wat verwacht je dan van dezelfde auto in Cadillac oufit die bij nog minder dealers te koop is, voor waarschijnlijk hogere prijzen?
GM investeert al jaren in Cadillac in Europa.
Ik zie ze nauwelijks.
Moppersmurf

Eindelijk eens een stijlvolle Cadillac.John schreef:in Autoweek stonden foto's van het interieur. Het stuur, de lichtschakelaars en nog wat klein spul komen uit de 9-3 SS