Cadillac uit Trollhättan?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
johnjaap
Geregistreerd lid

Cadillac uit Trollhättan?

Bericht door johnjaap » ma 14 feb, 2005 9:05

Dit is de Cadillac BLS, het broertje van de 9-3 SS. Mogelijk dat deze auto in Trollhättan gebouwd gaat worden, en anders in Rüsselsheim.

Ik vind het een geslaagde creatie, voor zover dat binnen het huidige design van Cadillac kan. In ieder geval lijkt het geen gevalletje van "badge-engineering"....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het volledige artikel: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3306

Ruud
Geregistreerd lid

Re: Cadillac uit Trollhättan?

Bericht door Ruud » ma 14 feb, 2005 10:15

Mooie auto! Ziet er apart uit. Mag ook wel voor een Cadillac natuurlijk.
Zijn dat Saab-motoren die erin liggen 2.0 en 2.8 turbo's? (Allemaal GM natuurlijk, maar toch)

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » ma 14 feb, 2005 17:47

:( je ziet ahw met je ogen dicht dat het om een 9-3 gaat...
Jaja, Saab...http://www.auto-motor-und-sport.de/d/76583

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 14 feb, 2005 19:14

Mooi voor de werkgelegenheid in de regio van Trollhättan, de tijd zal leren of de auto aanspreekt (Zweden zijn traditiegetrouw wel US car minded)

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 14 feb, 2005 19:35

Ik vind hem gruwelijk. Not my cup of tea.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 14 feb, 2005 20:43

Oosthoek schreef:Ik vind hem gruwelijk. Not my cup of tea.
Het is geen SAAB, derhalve sla ik deze ronde over.

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 15 feb, 2005 12:41

Het zijprofiel heeft best veel weg van de 9-3SS vind ik. De hockeystick ontbreekt, maar het kost niet al te veel fantasie om hem om te bouwen in je hoofd:-)

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » di 15 feb, 2005 16:39

Geniaal hoor, van General Maintenance: de derde variatie op het thema Vectra. Natuurllijk is het bad(ge) engineering. Let op dat stuurwiel, 90% hetzelfde als in de 9.3ss. Zelfde auto als de 9.3ss en de Vectra, ander tupperware.
Schiet dit nou op? Waar kun je een Caddy kopen? De dichtsbijzijnde dealer is ws. een uurtje rijden...
Moppersmurf

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » ma 28 feb, 2005 14:54

Het is nu definitief:
Opel verkiest Rüsselsheim boven Trollhättan voor het bouwen van auto´s van dit merk. Trollhattän moet het doen met de Saab 9-3 en de Cadillac BLS.

Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung heeft General Motors besloten om de bouw van Opels ook in de toekomst in het Duitse Rüsselsheim te laten plaatsvinden. Op deze manier kan de belangrijkste Opelfabriek zeker tot 2010 open blijven. Naast de bouw van auto´s heeft Rüsselsheim ook de onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten van de compacte klasse toegewezen gekregen.
Concurrent voor de bouw van Opels was de Saabfabriek in het Zweedse Trollhattän. GM heeft besloten dat daar in de toekomst de Saab 9-3 zal blijven worden gebouwd. In de nabije toekomst komt daar, tot 2007, ook de Cadillac BLS bij. Dat betekent dat voorlopig de meest donkere wolken in Trollhattän zijn verdwenen; een lange termijnoplossing is er echter nog niet.
Voorlopig dus goed nieuws voor Saab, maar zoals het artikel al aangeeft is dit geen lange termijn oplossing. Wordt vervolgd dus...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 28 feb, 2005 14:57

Moppersmurf schreef:Geniaal hoor, van General Maintenance: de derde variatie op het thema Vectra. Natuurllijk is het bad(ge) engineering. Let op dat stuurwiel, 90% hetzelfde als in de 9.3ss. Zelfde auto als de 9.3ss en de Vectra, ander tupperware.
Schiet dit nou op? Waar kun je een Caddy kopen? De dichtsbijzijnde dealer is ws. een uurtje rijden...
Moppersmurf
Ik verwacht alle ASM filialen en een paar geselecteerde SAAB dealers.

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » ma 28 feb, 2005 19:45

Kan zijn, maar wat schiet GM daar nu mee op? Als de 9.3ss niet bijster goed verkoopt, wat verwacht je dan van dezelfde auto in Cadillac oufit die bij nog minder dealers te koop is, voor waarschijnlijk hogere prijzen?
GM investeert al jaren in Cadillac in Europa.
Ik zie ze nauwelijks.

Moppersmurf

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 28 feb, 2005 19:52

Moppersmurf schreef:Kan zijn, maar wat schiet GM daar nu mee op? Als de 9.3ss niet bijster goed verkoopt, wat verwacht je dan van dezelfde auto in Cadillac oufit die bij nog minder dealers te koop is, voor waarschijnlijk hogere prijzen?
GM investeert al jaren in Cadillac in Europa.
Ik zie ze nauwelijks.

Moppersmurf
Cadillac is geen Suzuki, die mensen zijn heus bereid wat langer te rijden, bovendien is het allemaal in NL dus kan een dealer nooit ver weg zijn :wink: . Ik heb er bijv. een op 10min. rijden afstand.
Nou zijn wij allemaal wel autofreaks hier natuurlijk, maar de gemiddelde automobilist denkt er niet zo diep over na wat een Saab met Cadillac deelt. Dus zal het misschien nooit weten of misschien niet interesseren.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » ma 28 feb, 2005 19:53

in Autoweek stonden foto's van het interieur. Het stuur, de lichtschakelaars en nog wat klein spul komen uit de 9-3 SS

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 28 feb, 2005 20:49

John schreef:in Autoweek stonden foto's van het interieur. Het stuur, de lichtschakelaars en nog wat klein spul komen uit de 9-3 SS
Eindelijk eens een stijlvolle Cadillac.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 28 feb, 2005 21:00

tja.. rollen ook "SAAB"s uit Detroit nietwaar?

Plaats reactie