Pagina 1 van 2
Oordeel Topgear over 9-3 Aero XWD
Geplaatst: do 08 mei, 2008 5:15
door Reub
Ik kwam dit verhaal
http://www.topgearmagazine.nl/drives/ar ... st-drives/ tegen in mijn mailbox.
Ik vond die gasten altijd al erg gezellig babbelen over auto's. Het geluid dat ze in dit stukje ventileren is erg positief voor SAAB. Vooral het eindoordeel, waarbij normaliter en auto vergeleken wordt met een concurrent, is erg prettig voor SAAB.
Geplaatst: do 08 mei, 2008 9:04
door Henk-Jan
Heerlijk stukje tekst. Niet alleen omdat zij zo lovend zijn, maar vooral de eerste paar alinea's hebben mij doen glimlachen. Bedankt!

Geplaatst: do 08 mei, 2008 9:09
door JanWessel
Leuk stuk. Beetje jammer van die Volvo-banner eronder

Geplaatst: do 08 mei, 2008 9:17
door Henk-Jan
Die is zo geblokkeerd.

Geplaatst: do 08 mei, 2008 15:00
door Erik20000
De motor helpt natuurlijk een ferme hand mee: de V6-turbomotor levert 280 pk en trekt dankzij 400 Nm koppel als een puber. Zeker bij fel optrekken, klinkt hij mooi diep met een gemeen randje; op constante snelheden houdt hij zich redelijk koest.
Ik kwam niet bij haha
Geplaatst: do 08 mei, 2008 15:08
door gj900
Tja....
TopGear NL schreef:..waar een merk als Volvo zich meegaand opstelde, het beste haalde uit de samenwerking met moeder Ford en het alleen maar beter deed, was Saab na de overname door GM alleen maar klierig, eigenwijs en dwarsliggerig. Dat breekt je als kruimelmerkje uiteindelijk op: dan krijg je geen geld voor eigen ontwikkelingen en krijg je voor straf zelfs automobiele drama’s als de 9-2X en 9-7X door je strot gewrongen.
Geplaatst: do 08 mei, 2008 15:57
door Ruud
gj9000 schreef:Tja....
TopGear NL schreef:..waar een merk als Volvo zich meegaand opstelde, het beste haalde uit de samenwerking met moeder Ford en het alleen maar beter deed, was Saab na de overname door GM alleen maar klierig, eigenwijs en dwarsliggerig. Dat breekt je als kruimelmerkje uiteindelijk op: dan krijg je geen geld voor eigen ontwikkelingen en krijg je voor straf zelfs automobiele drama’s als de 9-2X en 9-7X door je strot gewrongen.
Het is maar wie je de schuld geeft.
Wat mij betreft zorgt GM ervoor dat geen 1 merk uit hun hele portfolio ''echt'' een eigen gezicht heeft (behalve Corvette). Kijk naar de nieuwe Insignia van Opel. Ook weer zo'n Amerikaans/Aziatisch model waar in Europa gewoon om gelachen wordt.
Wel vind ik dat Saab er de laatste tijd op vooruit gaat, maar tot 2012 met deze 9-3 vind ik dan weer erg lang!
Geplaatst: do 08 mei, 2008 16:01
door Henk-Jan
Ruud schreef:Kijk naar de nieuwe Insignia van Opel. Ook weer zo'n Amerikaans/Aziatisch model waar in Europa gewoon om gelachen wordt.
Op het Autoweekforum praat men over het algemeen met ontzettend veel lof over "die geweldige Insignia". Hoezo wordt er met name om gelachen? Als zelfs autoliefhebbers "die Opel zo geweldig vinden"...
Geplaatst: do 08 mei, 2008 16:04
door Ruud
Henk-Jan schreef:Ruud schreef:Kijk naar de nieuwe Insignia van Opel. Ook weer zo'n Amerikaans/Aziatisch model waar in Europa gewoon om gelachen wordt.
Op het Autoweekforum praat men over het algemeen met ontzettend veel lof over "die geweldige Insignia". Hoezo wordt er met name om gelachen? Als zelfs autoliefhebbers "die Opel zo geweldig vinden"...
Kijk op de onderstaande link en open de reacties:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8842
Geplaatst: do 08 mei, 2008 16:06
door Henk-Jan
Deze reactie verklaart het wellicht:
Hoe meer foto's er van verschijnen, hoe minder hij me steeds kan bekoren.
Want
in het topic zelf waren de meeste mensen lyrisch over het design.
Geplaatst: do 08 mei, 2008 16:09
door Ruud
Henk-Jan schreef:Deze reactie verklaart het wellicht:
Hoe meer foto's er van verschijnen, hoe minder hij me steeds kan bekoren.
Want
in het topic zelf waren de meeste mensen lyrisch over het design.
Dat zijn echt de ''gemaakte'' foto's. Misschien valt het in het echt wel mee.
Maar op de spyshots vind ik de witte Opel echt hondslelijk.
Maar goed we gaan

Geplaatst: do 08 mei, 2008 16:11
door Henk-Jan
Ruud schreef:Maar op de spyshots vind ik de witte Opel echt hondslelijk.
Ik ook.
Geplaatst: do 08 mei, 2008 17:13
door Reub
Erik20000 schreef:De motor helpt natuurlijk een ferme hand mee: de V6-turbomotor levert 280 pk en trekt dankzij 400 Nm koppel als een puber. Zeker bij fel optrekken, klinkt hij mooi diep met een gemeen randje; op constante snelheden houdt hij zich redelijk koest.
Ik kwam niet bij haha
Dat is toch aansprekende taal? Auto's kopen gebeurt nog steeds veel gebaseerd op gevoel/beleving. Als bovenstaande de vertaalslag is van de beleving van enkele enthousiaste Engelse autofreaks, dan moet dit ongetwijfeld een paar mensen nieuwsgierig maken.

Re: Oordeel Topgear over 9-3 Aero XWD
Geplaatst: vr 09 mei, 2008 23:12
door XfreakX
Reub schreef:Ik kwam dit verhaal
http://www.topgearmagazine.nl/drives/ar ... st-drives/ tegen in mijn mailbox.
Ik vond die gasten altijd al erg gezellig babbelen over auto's. Het geluid dat ze in dit stukje ventileren is erg positief voor SAAB. Vooral het eindoordeel, waarbij normaliter en auto vergeleken wordt met een concurrent, is erg prettig voor SAAB.
Mooi stukje

Geplaatst: vr 09 mei, 2008 23:23
door nics
Een auto is inderdaad emotie. De Opel geeft me alleen een nachtmerrie, vind het een ongebalanceerd ontwerp dat probeert "mee te liften" met allerlei toestanden uit het verrre oosten. Ding zal ongetwijfeld een schare aanbidders gaan krijgen, maar ik mis character, onderscheiding van andere auto's.
Ik heb de Vauxhall Cavalier / Vectra ellende van dichtbij meegemaakt, de uiteindelijke rep mobile, vertegenwoordigersauto pur sang. Enige aparte was de cavalier Estate, maar verder....