Black Turbo - classic 900 GT

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gebruikersavatar
Michail
Geregistreerd lid

Black Turbo - classic 900 GT

Bericht door Michail » do 13 sep, 2007 13:48

Op de site van Peter Haaima is onder "projecten" een mooi verhaal te lezen hoe zijn 900 GT nu te bewonderen is naast de Black Turbo op de IAA in Frankfurt.

Blijkbaar rijden de mooiste GT's rond in ons eigen kikkerland.... Het verhaal is voorzien van enkele foto's van de auto's samen op de IAA

Gebruikersavatar
wilbert95
Geregistreerd lid

Bericht door wilbert95 » do 13 sep, 2007 15:01

Hier te vinden:

http://www.haaima-automobielen.nl/index ... ojectid=16

Ben niet zo'n fan van het gaas in zn grill en de witte knipper verlichting maar verder een zeer mooie auto.

Gebruikersavatar
JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 13 sep, 2007 15:41

De wagen is voor de show geheel teruggebracht in originele staat.
Peter was er erg trots op en hij heeft er m.i. ook alle reden toe.

Gebruikersavatar
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 13 sep, 2007 16:14

Ik hoop dat de 900 GT in nette staat terugkeert van de beurs... :o

Gebruikersavatar
Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » do 13 sep, 2007 16:46

Hij heeft zelfs het aanbod gekregen om hem helemaal over te laten spuiten (was net gebeurd), en een geheel nieuwe skirt-set te monteren door de fabriek. Kijk dat zet zoden aan de dijk. Hij had die van mij ook wel mee mogen geven.....

Gebruikersavatar
JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 13 sep, 2007 17:13

Anders die van mij wel ;)

Gebruikersavatar
Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » do 13 sep, 2007 17:43

Veel mooier zo in de originele staat. Ik zou bijna hopen dat ie zo bleef.

Normaal ben ik niet zo'n strikte aanhanger van het zo origineel mogelijk houden van Saabs, maar zoals ie er eerst uit zag vond ik een stuk minder mooi.

Er voor:
Afbeelding
(wat zonde die grille en knipperlichten....)

In originele staat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wauw! 8)

Sander

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 13 sep, 2007 17:58

Ben ik het helemaal mee eens! Net even een aardig filmpje op de Saab-site bekeken, wat staat de GT er mooi 8)

Trouwens een erg leuk aanbod van Saab!

Gebruikersavatar
marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 13 sep, 2007 18:22

De auto gaat voor 3 jaar het saabmuseum in!

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 13 sep, 2007 18:24

marq101 schreef:De auto gaat voor 3 jaar het saabmuseum in!
Zozo! Leuk om te horen! :D

Gebruikersavatar
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 13 sep, 2007 20:20

geen 'turbo'-plaatje in de grill??

Gebruikersavatar
Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » do 13 sep, 2007 20:28

@davidjoost: Scherp!

Foutje???

Sander

Gebruikersavatar
maurice1970
Geregistreerd lid

Bericht door maurice1970 » do 13 sep, 2007 21:49

of waarschijnijk ook zwart gespoten geweest.... net als de grille

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 13 sep, 2007 23:46

davidjoost schreef:Ik hoop dat de 900 GT in nette staat terugkeert van de beurs... :o
heb die 99 van mij op ook op een beurs gehad en die vette vingers zijn met slechts 1 goede poetsbeurt weg (jaloerse krassen met sleutelhangers daargelaten)... zou de auto dus niet zomaar zonder reden laten overspuiten

Die GT ziet er op de beurs beter uit dan op de fotos daarvoor (imho) maar wat me verbaast is dat deze 'originele' GT gebadged is met '900 turbo'... GT's waren toch helemaal kaal wat dat betreft? Juist in het hol vd leeuw (lees Saab stand op dé europese autobeurs) zou dat toch origineel moeten zijn? Of hebben ze, omwille van het vergelijk met de 99 turbo I en de 9-3 black turbo, er tochnog turbobadges op geplat?

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 14 sep, 2007 1:43

Van die grille en knipperlichten ben ik ook niet zo'n fan, maar die brede velgen zijn wel écht heel erg mooi zeg :shock: Zou ik ook wel willen op de T16S..

Plaats reactie