Saab Timmer in nieuws mbt niet mogen fotograferen

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
John
Geregistreerd lid

Saab Timmer in nieuws mbt niet mogen fotograferen

Bericht door John » do 29 okt, 2020 14:28

Even een Saab op de foto zetten in het park in Meppel? Dat mag niet. ‘Te kinderachtig voor woorden’

https://www.destentor.nl/meppel/even-ee ... ~af55439e/

Waarvan acte :?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Saab Timmer in nieuws mbt niet mogen fotograferen

Bericht door Steve-O » do 29 okt, 2020 16:11

Ach, ja.

Je zou een sport van maken om elders te fotograferen en de BOA's uit te laten dokteren waar dat dat geweest moet zijn. Da's pas promotie voor Meppel. Als je telkens in hetzelfde park fotografeert heb je geen argument voor je Meppelpromotie! Dat snap je toch zelf ook wel. :wink: Ga anders in gesprek met een andere gemeentes en promotiefoto's in hun parken.

Ik meen dat zo'n ontheffing in Groningen € 12,- per dag/keer kost. Is volledig aftrekbaar als bedrijfskosten. Als je wilt jennen, kun je een ontheffing aanvragen na de foto genomen te hebben.

Tip: Als fam. Timmer foto's online publiceert, eerst even de EXIF-data strippen. Anders geef je de BOA's bewijs op een presenteerblaadje.

Al met al zou ik gewoon een andere locatie zoeken.

mark123
Geregistreerd lid

Bericht door mark123 » do 29 okt, 2020 16:42

Het mag gewoon niet. Ik vind het malieveld of het museumplein ook wel mooie plekken voor foto's. Of de tuin van paleis soestdijk.

Tja, natuurlijk is het flauw maar elke dag auto's in een park waar in de basis geen auto's mogen komen kan natuurlijk hinderlijk zijn/worden.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 29 okt, 2020 17:10

Doet hij inderdaad al jaren, je herkent de foto’s ook direct als die van Timmer. Maar er valt ook iets te zeggen voor de gemeente in dit geval; je parkeert de auto steevast in het gras en dat mag nu eenmaal niet. En als hij het mag, mag iedereen het en je wilt ook niet dat een park een parkeerplaats wordt. Natuurlijk wel raar dat dit na al die jaren pas aan de orde komt (en je zou denken dat boa’s wel wat anders te handhaven hebben in coronatijd).

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 29 okt, 2020 19:09

Na 20 jaar mag het plots niet meer...

Zou van Meppel nooit gehoord hebben zonder deze mooie foto's.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » do 29 okt, 2020 19:22

Zo zie je maar weer, 't zijn vaak zeer eigenzinnige mensen, die Saab rijders.... :wink:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 29 okt, 2020 19:25

mark123 schreef:
do 29 okt, 2020 16:42
Het mag gewoon niet. Ik vind het malieveld of het museumplein ook wel mooie plekken voor foto's. Of de tuin van paleis soestdijk.

ben het met je eens. Het is blijkbaar lang gedoogd maar nu is het klaar

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 29 okt, 2020 20:14

Er zijn altijd mensen die denken dat regels alleen voor anderen gelden, niet voor hen. Je ziet het in deze coronatijd ook dagelijks.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 29 okt, 2020 21:12

Nou, er is in het verleden een mondelinge ontheffing gegeven. Er zijn totdat deze werd ingetrokken nooit overtredingen begaan of regels met voeten getreden.

De vergelijking met het Museumplein (verkeerssituatie) en Paleis Soestdijk (privé (?) ) gaan m.i. een mank. En het Malieveld is al helemaal een slecht voorbeeld omdat daar bijna dagelijks met voertuigen over het gras gereden wordt en er een hausse aan evenementen met vrachtwagens (Kermis, concerten, 5-mei viering en ga-zo-maar-door) wordt opgezet en bevoorraad.

Ben het met Gele Aero eens dat de voorbeeldfunctie (als een het mag mag iedereen het) theoretisch wel van toepassing is. Wij kunnen als lezer niet beoordelen of dit in de praktijk ook werkelijk tot overlast leidde. We gaan er maar vanuit dat de meldingen van bewoners serieus genoeg waren om ze ook serieus te nemen. Weet jij veel wat er nog meer voor burgelijke ongehoorzaamheid de buurt te verwerken heeft.

Fam. Timmer zal dit toch moeten respecteren of boetes betalen. Hoe flauw het ook lijkt. Is het het waard om met de gemeente over te vechten? Er blijven toch genoeg mooie locaties over waar het wel zou mogen.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 29 okt, 2020 21:24

Er was paar jaar gelden een tijdje iemand die voor de hobby/semi-handel ook Saabs verkocht in Meppel en op precies dezelfde plek de foto’s nam, daar was Timmer niet zo happy mee :D
Maar kan me de verbazing bij Wim voorstellen als het opeens niet meer mag, zeer begrijpelijk. Tegelijkertijd zijn er daar in de buurt genoeg andere zeer fotogenieke plekken. Persoonlijk vind ik foto’s van auto’s in het gras altijd wat bevreemdend, hoort gewoon op asfalt/stenen dan komt de auto veel beter tot zijn recht.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » do 29 okt, 2020 21:52

tel je zegeningen en let it go. 20 jaar gedoogd en plezier van gehad. En dat stopt. Jammer maar zoek gewoon een andere locatie of gebruik dat van je eigen bedrijf zou ik zeggen. Non probleem.

mark123
Geregistreerd lid

Bericht door mark123 » do 29 okt, 2020 22:05

Steve-O schreef:
do 29 okt, 2020 21:12
Nou, er is in het verleden een mondelinge ontheffing gegeven. Er zijn totdat deze werd ingetrokken nooit overtredingen begaan of regels met voeten getreden.

De vergelijking met het Museumplein (verkeerssituatie) en Paleis Soestdijk (privé (?) ) gaan m.i. een mank. En het Malieveld is al helemaal een slecht voorbeeld omdat daar bijna dagelijks met voertuigen over het gras gereden wordt en er een hausse aan evenementen met vrachtwagens (Kermis, concerten, 5-mei viering en ga-zo-maar-door) wordt opgezet en bevoorraad.

Ben het met Gele Aero eens dat de voorbeeldfunctie (als een het mag mag iedereen het) theoretisch wel van toepassing is. Wij kunnen als lezer niet beoordelen of dit in de praktijk ook werkelijk tot overlast leidde. We gaan er maar vanuit dat de meldingen van bewoners serieus genoeg waren om ze ook serieus te nemen. Weet jij veel wat er nog meer voor burgelijke ongehoorzaamheid de buurt te verwerken heeft.

Fam. Timmer zal dit toch moeten respecteren of boetes betalen. Hoe flauw het ook lijkt. Is het het waard om met de gemeente over te vechten? Er blijven toch genoeg mooie locaties over waar het wel zou mogen.
Vooruit, ik chargeerde iets ;) Dan noem ik het Kronenburgerpark, Valkhof Park of Hunnerpark in Nijmegen.

Evengoed, het is natuurlijk wel wat zuur dat het 25 jaar 'mag' na een mondelinge overeenkomst (wie zegt de waarheid?) en nu 'ineens' niet meer.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 29 okt, 2020 23:53

Je kunt in dit geval twee dingen doen:
1. Doorgaan met foto's maken op de huidige locatie, met het risico van boetes.
2. Op zoek gaan naar een alternatieve locatie in Meppel.

Ik zou kiezen voor optie 2.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 04 nov, 2020 10:44

Timmer heeft mij ooit verteld dat foto's maken net zo'n grote hobby is als Saabs(verkopen). Jammer dat ie nu er op aangesproken wordt, maar ook wel weer te begrijpen. Rond Meppel zijn overigens nog veel meer mooie plaatjes te maken....

Plaats reactie